שתף קטע נבחר

התעלמת מדו"ח המבקר? אתה בסכנת פיטורים

עובד מדינה שהתעלם מליקויים שחשף מבקר המדינה יישפט בבית משפט משמעתי ויהיה נתון לצעדים כגון פיטורים ועצירת קידומו – כך לפי תיקון חוק המבקר שהתקבל בכנסת בקריאה שנייה ושלישית

התעלמות עובד מדינה מליקויים אותם חשף מבקר המדינה עלולה לעלות לו במכתב פיטורין, כך עולה מתיקון חוק מבקר המדינה שהתקבל אתמול (ג') בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

 

 

התיקון שהוגש ביוזמת הוועדה לביקורת המדינה עבר במליאה פה אחד. יו"ר הוועדה ח"כ יואל חסון (קדימה) אמר כי מדובר ב"צעד ראשון, חשוב והכרחי, לחדד את השיניים של מבקר המדינה".

 

החוק החדש קובע כי התעלמות של עובד משרד ממשלתי או של חברה ממשלתית מממצאי דו"ח המבקר הנוגעים לתפקידו או שבתחום אחריותו, והימנעותו מנקיטת צעדים לתקן את הליקוי ייחשבו לעבירה משמעתית.

 

העובד צפוי להישפט בבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה ואם יימצא אשם – קידומו עשוי להיעצר וייתכן כי אף יפוטר מתפקידו. ח"כ חסון הציע את החוק בתיאום עם משרד המשפטים. עד כה לא נקבעה בחוק שום סנקציה כנגד מי שהמבקר הצביע עליו כאחראי לליקויים או למחדלים שנמצאו בביקורת של עבודת משרדו ולא תוקנו.

 

חסון אמר כי החוק נחוץ לחיזוק המעמד של ביקורת המדינה במאמציה לשנות מציאות, במגמה להטיל אחריות אישית על מי שתרמו במעשה או במחדל להיווצרותן של נורמות פסולות בנהלים ובעבודה בפועל של המשרדים.

 

לחזק את מעמד הכנסת

המבקר מיכה לינדנשטראוס התווה את הקו הזה כשהיה הראשון שהצביע בדו"חותיו על האחראים הישירים לליקויים.

 

החוק נועד גם לחזק את מעמד הכנסת בתור הגוף המפקח על עבודת הממשלה, שמבקר המדינה הוא הזרוע הביצועית שלה. החוק הוא רק שלב ראשון במטרה לחזק את יכולת האכיפה של המבקר וועדת הביקורת. שלב זה היה חסר בתהליך עבודת המעקב של הוועדה אחר התייחסות המבוקרים לממצאי המבקר, אם לא באו על תיקונם.

 

בנוסף ציין ח"כ חסון כי הוועדה תחליט על צעדים נוספים על סמך הניסיון שיצטבר מיישום החוק החדש על מנת לייעל את עבודת הביקורת ואכיפת מסקנותיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס
צילום: גיל יוחנן
מומלצים