$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

יפן תתמודד מול אוסטרליה בגמר גביע אסיה

הכחולים גברו בפנדלים על קוריאה הדרומית בסיום דרמה אדירה (2:2), הסוקרוז דרסו 0:6 את אוזבקיסטן החלשה

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  25.01.11 - 20:30
יפן, פעם רביעית בגמר (gettyimages)

שערים, מהפכים, מתח וחגיגות מטורפות בסיום. אחרי 2:2 דרמטי בסיום ההארכה וניצחון בפנדלים על קוריאה הדרומית, יפן עלתה לגמר גביע אסיה בפעם הרביעית בתולדותיה. ואוסטרליה? חמש שנים בלבד אחרי שהצטרפה לפדרציה האסייתית היא בגמר אחרי שישיה קלילה לרשת של אוזבקיסטן האומללה. מי אמר שאין אקשן ביבשת הגדולה בעולם?

יפן - קוריאה הדרומית 2:2 (0:3 בפנדלים)
מעל 16 אלף צופים באיצטדיון אל-ע'ראפה צפו בסונג-יונג מעלה את הקוריאנים ליתרון בדקה ה-23 מהנקודה הלבנה, אבל מאדה איזן בחלוף 13 דקות.

הקצב נשמר עד לסיום, אבל התוצאה לא השתנתה ושתי הנבחרות עברו להארכה. 7 דקות בתוך תוספת הזמן נחסם הוסוגאי ברחבה וקייסוקה הונדה ניגש לבעוט פנדל משלו. הכדור החלש נהדף מגופו של השוער הקוריאני סונג-ריונג ג'ונג, אלא שהוסוגאי דהר קדימה ודחק את הריבאונד פנימה.

היפנים כבר היו בדרך הבטוחה לניצחון, אך אז הגיע הבלם הוואנג ג'איי-וון והשווה בדקה ה-120 אחרי ערבוביה ברחבה. הקוריאנים חגגו כאילו הם כבר בגמר, חניכיו של אלברטו זאקרוני חייכו אחרונים.

השוער היפני אייג'י קוואשימה הדף את שתי הבעיטות הראשונות וגם השלישית של הונג ג'אונג הוטסה החוצה. החמצת פנדל בודדת של נגאטומו במצב של 0:2 לא שינתה דבר, ויפן שייטה הלאה עם 0:3 חלק. בעבר היא הגיעה לשלושה גמרים של גביע אסיה, ובשלושתם אף זכתה (1992, 2000 ו-2004).

אוסטרליה - אוזבקיסטן 0:6
האחת רק הצטרפה לכדורגל האסייתי בינואר 2006, השניה נמצאת בטבורה של היבשת. הראשונה רק הולכת וצוברת תאוצה ואצל השניה רק מתגעגעים לימים של איגור שקווירין וחבריו. הסוקרוז לא ממש ספרו את שאיפות ההפתעה של האוזבקים ורמסו אותם בדרך לגמר ראשון בטורניר השני שלהם ביבשת.

הארי קיואל פתח את הדריסה עם שער בדקה החמישית והבלם סאשה אוניינובסקי הכפיל בדקה ה-34. הבחורים של ואדים אברמוב קיוו להתאושש אחרי ההפסקה, זה נשאר בגדר פנטזיה.

דייויד קארני הגדיל את הפער (65) וכעבור דקתיים הורחק אולוגבק בקאייב. אוזבקיסטן התפרקה סופית ואיפשרה לברט אמרטון (74), קארל ואלרי (82) ורובי קרוז (83) לחתום חגיגה אוסטרלית.

אוסטרליה הצטרפה לפדרציה האסייתית באופן רשמי בינואר 2006, מאחר שחיפשה יריבות חזקות יותר מאשר אלה מולן התמודדה באוקיאניה וביבשת הגדולה בתבל קיוו לפתוח דלת לשוק גדול ומצליח.