שתף קטע נבחר

ת"א - העיר הפופולרית ביותר בקרב בני 55 ומעלה

לא רק הצעירים נוהרים לתל אביב: מסקר חדש עולה כי זו העיר המבוקשת ביותר גם בקרב אוכלוסייה מבוגרת יותר. לרוב מדובר במשפחות שהתגוררו בה בעבר ולאחר שהתבססו כלכלית ובנו את ביתם בפריפריה - החליטו לשוב

תל אביב היא העיר הפופולרית ביותר בקרב בני 55 ומעלה, כך עולה מסקר חדש שנערך השבוע על ידי לוי יצחק עורך מחירון הדירות. הסקר נערך בקרב 680 מרואיינים בוגרים תושבי גוש דן, השרון והשפלה.

 

 

"כשמדובר במשפחות בוגרות, מבוססות יחסית מהמעמד הבינוני הם פשוט עושים מעשה, קמים ועוברים לתל אביב", נכתב בניתוח הסקר.

 

"אם לפני 4 שנים 2% מכלל התושבים המבוגרים במודיעין רצו לחזור לתל אביב, הרי שהיום מדובר במספר כפול, 4%. וזאת דווקא בתקופה בה חלו שיפורים רבים בעיר, נפתח קניון, הנגישות טובה יותר. ולמרות זאת רוצים לחזור לתל אביב", נטען בסקר..

 

לפי הנתונים, אלה שמעוניינים לשוב לתל אביב הם בעיקר אלה שבעבר נמנו על תושביה. "תושבי מודיעין שהיגרו לעיר מלוד למשל, מאוד מרוצים. רק התל אביבים רוצים הביתה", צוין.

 

הרוב: תל אביבים לשעבר

מתוך 70 דירות שנסקרו בשכונות שונות במודיעין, 3 הודיעו שהם מתכוונים לחזור לתל אביב. כולם תל אביבים לשעבר שהיגרו למודיעין לפני כ-10 שנים, די בהתחלה, ואפילו הספיקו לשדרג ולשפר דיור בעיר.

 

קוראים לזה "חוזרים לעיר": כמעט כל התושבים הבוגרים שרוצים לחזור היו תל אביבים בהתחלה, חלק מצפון העיר, חלק מהדרום , מיד אליהו או מיפו.

 

אבל רובם התחילו מה"עיר" ומרגישים היום שהם מאוד רוצים לחזור. הם לא מיליונרים אבל גם לא עניים. רובם בסוף שנות ה-50 או ה-60 שלהם. יש ברשותם נכס יפה אותו הם ממירים בדירה קטנה יותר, אך חדישה, בתל אביב.

 

המצב דומה בהוד השרון, שם אחוז הפורשים מגיע ל-5%. ברעננה 4% כמו במודיעין, בכפר סבא 6% ובנתניה, האחוז הגבוה ביותר - 8%.

 

רובם מתגוררים בקוטג'ים ודירות גג מפוארות אותן הם ממירים בעיקר בדירות בשכונות החדשות: כוכב הצפון, הגוש הגדול, רמת אביב החדשה, אך גם בבניינים חדישים בצפון מרכז העיר. דרום העיר אינו נלקח בחשבון כלל, וגם לא מגדלי היוקרה, הסיבה: התחזוקה החודשית היקרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חוזרים לעיר
צילום: תומי הרפז
מומלצים