שתף קטע נבחר

תמלוגי הגז לאישור בממשלה: "נשים סוף לביזיון"

מסקנות ועדת ששינסקי, יובאו היום לאישור הממשלה. שר האוצר: "היום נוכיח שבממשלה הזו יחסי ההון-שלטון אינן גוברים על האינטרסים של המדינה". הממשלה תאשר גם את השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של מאגרי הגז

שר האוצר שטייניץ התייחס לדו"ח וועדת ששינסקי שיועלה היום להצבעה בישיבת הממשלה וככל הנראה יאושר. "היום נשים סוף לביזיון. עד היום אזרחי ישראל הם היחידים בעולם שלא נהנים מאוצרות הטבע של המדינה. היום נוכיח שבממשלה הזו יחסי ההון-שלטון אינן גוברים על האינטרסים של המדינה".

 

ועדת ששינסקי - הסוף?

 

ראש הממשלה נתניהו התייחס לדו"ח בתחילת דבריו ואמר כי: "אביא היום לממשלה את ההמלצה לאמץ את המלצות הוועדה ולהשתתף בהוצאות ביטחון הקשורים לאותו משאב לאומי". הוא חזר על דבריו כי רווחי הגז יושקעו בקרן למטרות חינוך וביטחון והוסיף: "אנחנו ניגשים היום לקבל החלטה ולהעבירה לכנסת. דרוש שיתוף פעולה עם המשקיעים על מנת שנוכל במהירות להביא את הגז לישראל ולהתקדם בתהליך".

 

יו"ר ש"ס אלי ישי אמר כי מפלגתו תצביע בעד המלצות הוועדה אך תתנה זאת בכך שהרווחים יושקעו במקומות מסוימים. "נתמוך בהמלצת הוועדה אך הרווחים חייבים לחזור לאזרחים. אני מצפה שהרווחים יושקעו בזוגות צעירים, תרופות, חינוך ורווחה. אלה הדברים שהציבור זקוק להם".

 

השר יוסי פלד (ליכוד) הודיע בתחילת הדיון כי אינו מתכוון להשתתף בהצבעה. פלד הסביר כי היה שותפו של יצחק תשובה, בעלי חברת "דלק", לפני כ-20 שנה. שרי ש"ס ומפלגת העצמאות של אהוד ברק ורוב שרי הליכוד, אם לא כולם, צפויים לתמוך, ורק שרי ישראל ביתנו צפויים להתנגד - בטענה שזוהי עמדתו של חבר הסיעה ושר התשתיות, עוזי לנדאו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המדינה תאבטח?
צילום: אלברטוס
מומלצים