$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

"איוניר בא לשנות. זה הזמן שלא רק נדבר, אלא גם נהיה ווינרים"

רוח חדשה במכבי ת"א עם מינוי מאמן חדש עד סיום העונה. איוניר יגיע לעבודה היום בקרית שלום, אבל לא יעמוד על הקווים מול בית"ר. שחקנים הבטיחו: "התאבדו בשבילו בצעירה וזה מה שיקרה גם במכבי"

שירלי בר דיין
שירלי בר דיין  10.01.11 - 00:05

פרסום ראשון: מוטי איווניר הוא מאמנה החדש של מכבי ת"א. מיץ' גולדהאר, שהתלבט קשות בימים האחרונים בין איווניר לבין רוני לוי, החליט ללכת על שחקן העבר של הצהובים אשר כבר סיכם את תנאיו ויחתום לחצי עונה עם אופציה לעונה נוספת.

אחת מהסיבות שבגללן בחר גולדהאר באיווניר היא היותו סמל גדול של הקבוצה בשנות השמונים, שחקן שמזוהה באופן מוחלט עם המועדון, ואדם שאופיו מזוהה עם המכביזם שנמוג בשנים האחרונות ואותו מאוד היו רוצים בקבוצה להשיב בשל השנים העקרות. במכבי שיגרו פנייה להתאחדות לכדורגל וזו שיחררה אותו מתפקיד הסקאוט בנבחרת הבוגרת ואף נתנה לו את ברכת הדרך. מחליפו של איווניר בנבחרת הנערים יהיה לעת עתה אלון חזן.

"הבחירה באיווניר היתה כדי לשנות משהו במועדון", אמרו במכבי, "הגיע הזמן שנפסיק לדבר על להיות ווינרים ובאמת נהיה ווינרים. מוטי ענה על הציפיות של גולדהאר ואנחנו בטוחים שהוא יצליח". שחקני מכבי תל אביב עדיין לא קיבלו שום הודעה רשמית על מינויו של איווניר, אבל כמה מהם כבר התייחסו למינוי: "זה מאמן שהתאבדו בשבילו בנבחרת הצעירה, ויתאבדו בשבילו גם עכשיו במכבי".

איווניר הביע נכונות לשבת על הספסל כבר מול בית"ר, אבל המשחק הראשון אליו יכין את הקבוצה יהיה מול סכנין. מול הירושלמים יהיה זה שוב איציק עובדיה שידריך את הקבוצה. במכבי שיבחו את עובדיה על כך שלא ברח ונשאר במועדון: "נופתע אם איציק יחליט להישאר בתפקידו, אבל נשמח אם הוא יעשה זאת". עובדיה לא מעוניין להיות עוזר ממאמן וצפוי לפנות לאפיקים חדשים.

איווניר לא תכנן לאמן אף קבוצה עונה ולכן עדיין לא חידש את תעודת המאמן שלו. עם זאת, מדובר בהליך פורמלי ופשוט, ויו"ר איגוד המאמנים אמנון רז מרגיע: "הוא רק צריך להגיע אלינו יגיע והכל יהיה בסדר. יש לו גם תעודת פרו והוא יכול לאמן את מכבי ת"א".

אגב, איווניר הוא המאמן הראשון בישראל שקיבל תעודת פרו, כשב-2007 סיים את הקורס יחד עם שורה של מאמנים. אבי לוזון הגיש את התעודות והראשון בערימה היה איווניר. יו"ר ההתאחדות אמר אז: "אני גאה להעניק את התעודה הראשונה למוטי איוניר".

המאמן הטרי אמנם לא יישב על הספסל מול בית"ר, אבל כבר בבוקר יגיע ליום העבודה הראשון שלו בקרית שלום. בתכנית: פגישות עבודה ראשונות, כשעל הפרק שחרור שחקנים בינואר, מינוי עוזר מאמן ונהלי עבודה שונים.

לצוות המקצועי החדש המתגבש במכבי עשויים להצטרף אנשים נוספים המזוהים עם המועדון. אותם גורמים שהשפיעו על הבעלים מיץ' גולדהאר בבחירת איווניר כמאמן מגבשים בימים אלה קבוצה שתורכב מבכירי האוהדים, ושתבקש מגולדהאר להכניס למועדון את צביקה רוזן ואת גיורא שפיגל כסיוע לאיווניר.

במקביל לנעשה מאחורי הקלעים, במכבי עושים הכנות אחרונות למשחק מול בית"ר. על פי התרגולים באימון, בקבוצה מתלבטים אם לפתוח עם האריס מדוניאנין או מאור בוזגלו, ואם לעלות ב-11 עם שרן ייני או מאור חלבי בקישור האחורי. ברק יצחקי, שמחלים מהפציעה, הגביר את קצב האימונים.

הרכב משוער: לירן שטראובר, יואב זיו, סאבו פאביצ'ביץ', ניבאלדו, קלמי סבן, גל אלברמן, שרן ייני (מאור חלבי), מאור בוזגלו (האריס מדוניאנין), אלירן עטר, גיז'רמו ישראלביץ', דמיטאר ראנגלוב.

מכביסט היה, מכביסט נשאר
איווניר גדל במחלקת הנוער של מכבי וכבר בגיל 17 עלה לקבוצה הבוגרת. פרט לגיחה לרודה ההולנדית, הוא שיחק 9 שנים במדים הצהובים וזכה עם הקבוצה בשני גביעי מדינה. ב-1990 הוא נדד למכבי נתניה ובילה קדנציות קצרות בעוד קבוצות כמו הפועל חיפה, הפועל פ"ת, עירוני אשדוד וצפרירים חולון.

ב-1997 פצח איווניר בקריירת האימון, ומיד העלה את בית"ר ב"ש ליגה. הוא עבר בנתניה, הפועל ב"ש, הפועל כפ"ס והפועל ר"ג, אך זכה להכרה הגדולה כשהגיע בעונת 2003/4 לנצרת עילית, אותה העלה לליגת העל ועימה סיים במקום החמישי המפתיע.

ב-2006 מונה איוניר למאמן נבחרת הנערים, ומשם התקדם ב-2008 לנבחרת הצעירה אותה הוביל למשחקי הפלייאוף ולהדחה מול איטליה של מריו באלוטלי. עם מינויו של גיא לוזון לתפקיד הפך איוניר לסקאוט של הנבחרת הבוגרת.