$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

עיריית טבריה הגישה בג"צ נגד המשטרה

המירוץ לעשרה ק"מ במסגרת אירועי מרתון טבריה נמצא בסכנת קיום אחרי שבמשטרה סירבו לחסום את הכבישים המיועדים

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  02.01.11 - 19:53
המקצה ל-10 ק"מ בסכנה. מרתון טבריה

מרתון טבריה הוא אירוע בינלאומי ברמה הגבוהה ביותר שמושך בשנים האחרונות אלפי משתתפים. אחד האירועים הפופולריים בטבריה הוא המקצה ל-10 קילומטרים, שבמשך שנים התקיים יום לפני המרתון עצמו. עם זאת בשנים האחרונות הוזנק המירוץ ביום המרתון, כחצי שעה לפני ההזנדקה הראשית. אולם, בעקבות גידול משמעותי בכמות הרצים נוצר מצב בו רצי ה-10 ק"מ "התערבבו" עם רצי המרתון, ולכן הוחלט השנה להקדים את המירוץ יום אחד קודם ושמו שונה ל'מירוץ הצדעה לצה"ל'.

לאחר שמשטרת ישראל הודיעה, לפני כשבוע, כי לא תאפשר את סגירת אותו כביש יומיים ברציפות, ניתנה לאחר יום חלופה של שינוי תוואי המסלול ובמקום לרוץ דרומה, המשתתפים ירוצו צפונה על כביש 90 לכיוון המושב מגדל וחזור. לאחר שמשטרת ישראל לא שללה חלופה זו, נערכה בשבוע שעבר מדידה של המסלול החדש.

בסוף השבוע האחרון הודיעו נציגי משטרת התנועה במחוז הצפוני לראש עיריית טבריה: "לא נאפשר סגירת כבישים לצורך קיום מירוץ ההצדעה לצה"ל". ניסיונות של עיריית טבריה לשוחח עם מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן נדחו. ראש עיריית טבריה, זוהר עובד: "לא ייתכן שאירוע כל כך חשוב שנושא את שמו של צה"ל, לצד קידום התיירות הישראלית בכלל וטבריה בפרט, ייפול בגלל בירוקרטיה לא ברורה והחלטות חסרות רגישות".

הבוקר (ראשון), שלושה ימים לזינוק מירוץ ההצדעה לצה"ל, הגישה עיריית טבריה פנייה דחופה לבג"צ נגד משטרת ישראל ונגד מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, בעקבות הסירוב לסגירת קטע בכביש 90 לשם קיום מירוץ ההצדעה לצה"ל במסלול החלופי ביום רביעי.

הוועדה המארגנת יצאה אף היא נגד החלטת המשטרה: "אסור שהחלטות כאלו יפגעו באירועי המרתון הבינלאומי היחיד מסוגו בישראל, שהפך ברבות השנים לאחד מאירועי הספורט הבינלאומיים החשובים בישראל". המירוץ ל-10 ק"מ מוקדש השנה לחיילי צה"ל העושים ימים כלילות בשמירה על המדינה, וביום רביעי כ-3000 מהם, לצד ויחד עם מאות רצים אזרחים ואורחים שמגיעים מחו"ל במיוחד למירוץ זה, ביניהם משלחת רצים מירדן, עלולים להיפגע מהחלטת משטרת התנועה.

כאמור, מחר בבוקר יתכנס בית המשפט העליון לדיון דחוף בסוגיה, כשהתקווה היא שבג"צ יחליט להיעתר לבקשת עיריית טבריה לקיום מירוץ ההצדעה לצה"ל על-פי התכנון. וכך, במקום לעסוק בסגירות אחרונות וסופיות של האירוע כולו, נציגי הוועדה המארגנת יאלצו מחר לשבת בבית המשפט העליון ולקוות כי כל ההכנות לא היו לשווא. אגב, כבר אמש הודיע מדליסט הארד האולימפי, הגולש שחר צוברי, כי יתחרה במקצה ל-10 ק"מ. כעת נותר לקוות כי הוא ועוד רבים אחרים יוכלו לקחת חלק באירוע בצפון.