יום חמישי, 09.05.2024 שעה 08:36
גל קרפל

ווסטהאם צריכה חיזוק

דעה: בדרך כלל שחקני רכש בינואר לא תורמים הרבה לקבוצה, אבל זו של אברהם גרנט חייבת עוד שחקן התקפה. בלעדיו, המאבק בתחתית יימשך עד המחזור האחרון

שמות רבים של שחקנים המועמדים להצטרף לווסטהאם של אברהם גרנט עולים בימים האחרונים. במקביל לכל השמועות, ווסטהאם הצליחה לא להפסיד בארבעת משחקיה האחרונים, לנצח שניים מהם ולעלות למקום ה-15 בטבלה. אבל ווסטהאם הקבוצה לא באמת משתפרת, היא פשוט נתקלת ביריבות נוחות יותר.

גרנט מספר מתחילת העונה על כך שהקבוצה משחקת טוב ורק הנקודות צריכות להגיע. אבל למרות שיש תחושה כאילו הפטישים משתפרים כל הזמן, למעשה הכדורגל שלהם לא השתפר לאחרונה. אמנם יש יותר ביטחון עצמי בשחקנים של גרנט, אבל הכדורגל אפילו הלך אחורה בחודש האחרון, למרות הישגים נאים. היריבות של גרנט החודש היו הקבוצות הכי חלשות בליגה.

ווסטהאם של היום היא אולי הקבוצה הכי משעממת בפרמייר ליג. הסגל לא נוצץ ועם מכת פציעות לא קלה, כמעט ואי אפשר למצוא שחקנים יצירתיים בקבוצה של גרנט. פה אובינה עושה משהו, שם סקוט פארקר מוסר כדור חכם, אבל אין משחק התקפה שאפשר לבנות עליו. לא נעים להשבית את השימחה של גרנט, אבל ביכולת הנוכחית ווסטהאם לא רק מסוגלת לרדת ליגה, היא גם עדיין מועמדת ראשית לעשות את זה.

ג´ו קול (GettyImages)
ג´ו קול. היה יכול להיות מושלם, אבל קשה להאמין שהוא ישוחרר (GettyImages)
 

אבל לווסטהאם גם יש תקווה. ואלון בהארמי כנראה יחזור מהפציעה כבר ביום רביעי מול ניוקאסל, מארק נובל חוזר לכושר, בני מקרטי גם צפוי לחזור בשבועות הקרובים. חשוב מכולם הוא תומאס היצלספרגר שיחזור בפברואר, קשר גרמני שהגיע בקיץ מלאציו והיה אמור להיות השחקן הכי חשוב בקישור, לצד סקוט פארקר כמובן, אך נפצע עוד לפני שהחלה העונה.

בלי רכש, ווסטהאם יכולה להפוך לקבוצה שראוייה לשרוד בקושי לפרמייר ליג, אבל אף אחד מהפצועים לא יפתור את הבעיה הגדולה של ווסטהאם, היצירתיות שכמעט ולא קיימת בקבוצה. היכולת של ווסט ברומיץ' בהפסד מול היונייטד היתה טובה יותר מכל התצוגות של החניכים של גרנט העונה, גם מול ההגנה של בירמינגהאם יהיה קשה לפטישים להתמודד. הפועל רמת גן לא משחקת באנגליה והקרב הוא מאוד קשה ומעייף בתחתית.

פרדריק פיקיון חוגג (GettyImages)
פרדריק פיקיון חוגג. ההתקפה של ווסטהאם לא תוססת או מפתיעה (GettyImages)
 

מבין כל השמות שעולים בזמן האחרון לחיזוק, המעניין ביותר הוא לדעתי זה של ג'ו קול מליברפול. לצערו של גרנט, רק היום הקשר המצוין כבש שער ניצחון בדקה ה-90 ויכול להיות שהודג'סון ממש עכשיו גילה אותו ויתחיל לתת לו מקום בהרכב. חבל, כי ג'ו קול לא רק החל את הקריירה בווסטהאם ומאוד אהוב באפטון פארק, גם התקופה הטובה האחרונה שהיתה לו בקריירה היתה לא פחות מאשר עם אותו גרנט, שנתת לו קרדיט בצ'לסי אחרי חודשים קשים עם מוריניו, המאמן שלא תפס ממנו.

גם איגביני יעקובו, עוד שחקן ששיחק אצל גרנט, במכבי חיפה, נשמע כמו מועמד שיכול לעשות הרבה תועלת לקבוצה והוא לא מרוצה ממעמדו באברטון החלשה. גם מייקל אואן שלא מקבל דקות במנצ'סטר יכול לעשות דבר או שניים, אבל קשה להאמין שהוא ישמח לרדת לשחק בקבוצת תחתית, אחרי שכבר הצהיר שהוא לא מעוניין לעשות זאת, בסופה של תקופה קשה במדי ניוקאסל.

יעקובו (GettyImages)
יעקובו במדים של מכבי חיפה. גרנט צריך אותו שוב? (GettyImages)
 

לגרנט יהיה קשה להביא את השחקן הנכון בינואר. בשנת 2007 הפטישים הצליחו להביא בצעד מאוד מפתיע את קרלוס טבס וחאבייר מסצ'רנו, שהרימו את הקבוצה מהתחתית למרכז הטבלה. העונה הם לא יצליחו עד כדי כך, אבל שחקן יצירתי אחד, מנהיג בהתקפה של ווסטהאם, יכול לגרום לקבוצה לעלות למרכז הטבלה תוך כמה מחזורים בודדים.

הכתוב הינו טור דעה

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים