שתף קטע נבחר

סל: הפועל חולון הביסה את בנה"ש 69:86

משחק פנטסטי של מלצר והייט (22 נק' כל אחד) ביטל את הקבוצה מהשרון, בעיקר בזכות רבע שלישי מצוין. ניצחון בית שלישי ברציפות לחלון. דן שמיר: "המצב שלנו דורש תיקון רציני"

מאז הפתיעה בני השרון את מכבי תל אביב בהיכל הספורט, הפסיקה הקבוצה של דן שמיר לתפקד מחוץ לבית. הערב (ש') רשמה בנה"ש את הפסד החוץ השלישי שלה ברציפות בליגה (לא כולל את ההפסד באשדוד בגביע), הפעם 86:69 בחולון מול הקבוצה של דני פרנקו, שמצידה רשמה ניצחון בית שלישי ברציפות.

 

 

הפועל חולון הגיעה למשחק בהרכב חסר במיוחד, כשג'יימי ארנולד ומורן רוט הפצועים צפו במשחק מהצד (לעומת שון ג'יימס שנעדר מבנה"ש). מעבר לכך, היה חשוב מאוד לחולונים לשים בצד את ההפסד בגביע המדינה להפועל תל אביב במהלך השבוע, ואין כמו ניצחון גדול בליגה כדי להשכיח הפסד כואב. ריץ' מלצר ורוברט הייט היו המצטיינים במנצחת, עם 22 נקודות כל אחד.

 

"מה שהיה כאן לא מתקבל על הדעת"

המאמן המנוצח דן שמיר אמר בסיום: "משהו אצלנו לא בסדר, וזה בלשון המעטה. אני יכול להגיד כל מני דברים, אבל זה מיותר. היינו כל כך רחוקים מהמטרות שלנו, ולכן חשוב שנעשה חושבים טוב טוב. יכולה להיות תקופה רעה לקבוצה, אבל זה לא אחד המשחקים האלה".

 

"משהו אצלנו דורש תיקון רציני", המשיך שמיר. "זה לא הפסד ככל ההפסדים, משהו אצלנו לא בסדר וכולנו נצטרך לעשות את זה. אחרי משחק אני לא רוצה יותר מדי לדבר, מה שהיה כאן לא מתקבל על הדעת, ואני לוקח על זה אחריות מלאה. הבעיה שלנו היא שאנחנו לא מצליחים לעצור את היריבה. אין אצלנו כרגע הרבה שמחת חיים או מצב רוח טוב, אבל זה טבעי בשל המצב שלנו".


לי ניילון, מול בן דוד. בני השרון לאן? (צילום: דרור עינב)

 

דן גרונפלד, שסיים את המשחק עם 14 נק' ושבעה ריב', סיכם: "שיחקנו רע מאוד היום. ההגנה לא עבדה, לא היתה תקשורת בין השחקנים ולא הצלחנו לעצור אותם בשום מקום על המגרש. יש לחולון שחקנים פצועים, אבל היום אלה שהחליפו אותם נתנו משחק מצוין".

 

"ברור ששון ג'יימס שחקן מאוד חשוב והחיסרון שלו הורגש", המשיך גרונפלד, "אבל זה לא תירוץ, כי שאר השחקנים אמורים היו לחפות על היעדרו והיום זה לא הצליח. קשה להצביע על הנקודה שבגללה אנחנו חסרי יציבות, חשוב שכל אחד מאיתנו יסתכל על עצמו ויעשה הכל כדי לחזור ולשחק כמו שצריך".


דן שמיר. איפה שמחת החיים? (צילום: דרור עינב)

 

"היום צל"ש? בגביע טר"ש"

בצד השמח, אמש המאמן דני פרנקו: "תסלחו לי שאני מצנן את ההתלהבות - אם היום מגיע צל"ש, אז בגביע זה היה טר"ש. נקלענו לסיטואציה לא נעימה בסגל, אך אני אולי מאמן כדורסל טוב, אבל לא קוסם. מה שהשחקנים עשו היום על המגרש זו פשוט הצגה של נחישות ומשחק הגנה מעולה".

 

"מה שעשינו היום זה הישג מקצועי בלתי רגיל. כולם הגיעו היום מחוייבים ומרוכזים ועם הרבה לב, ומגיע להם הרבה קרדיט על כך שבזמן קצר הם ידעו להתעלות, וכמובן שמגיע גם תודה לקהל שדחף אותנו. מפה צריך להיות חכמים ולעשות כל מאמץ לצרף עוד שני שחקנים שיעזרו לנו. בשורה התחתונה אנחנו מאוד פגיעים, ועם כל השמחה על הניצחון היום - אני מסתכל קדימה ואנחנו חייבים חיזוק".


רון סטיל, מחפש את הדרך לסל של חולון. לא ממש מצא (צילום: דרור עינב)

 

עמית בן דוד סיים את המשחק עם 10 נק' ו-9 ריב. בסיום הוא אמר: "אני מבסוט. באנו אחרי שני הפסדים לא נעימים, ודיברנו לפני המשחק על כך שצריך לשכוח את מה שקרה, ולהגיע נחושים ועם טירוף. אני חושב שהוצאנו לפועל את תכנית המשחק, באנו עם הרבה אנרגיות וקיבלנו גם הרבה אנרגיות מהקהל. שיחקנו כקבוצה, ובאמת היה משחק טוב היום, גם בהגנה וגם בהתקפה".

 

מהלך המשחק

לסטטיסטיקה המלאה של המשחק

המארחת פתחה עם עמיד בן דוד, רוברט הייט, קאסיב פאוול, ריץ' מלצר וניר כהן. האורחים מהשרון עלו עם רון סטיל, דן גרונפלד, ארז כץ, מייסיאו באסטון ולי ניילון, שהתכבד בנקודות הראשונות במשחק. לאחר שבנה"ש הוליכה 8:14, הריצו בן דוד, כהן ומלצר את המארחת ל-10:14, והביאו את דן שמיר להזעיק פסק זמן. המשחק נותר צמוד עד לסיום הרבע, כששתי נק' של ליאור שגב קבעו 19:22 לחולון לאחר עשר דקות.

 

מי שפתח טוב את הרבע השני הוא באסטון, שקלע שתי נק', חטף כדור וסחט עבירה, ובנה"ש ניצלה זאת כדי לעלות ל-24:26. הייט ופאוול יצרו מרווח נשימה עבור החולונים, שעלו ל-31:40 (ריצת 0:7) שש דקות בתוך הרבע. שלשה של בן רייס (נקודות ראשונות הערב) שמרה את בנה"ש במרחק סביר, וניילון קבע 45:40 בלבד. לאחר 20 דקות ירדו הקבוצות לנוח כשחולון מוליכה 40:46.


מורן רוט, על הספסל. הערב חולון הסתדרה בלעדיו (צילום: דרור עינב) 

 

הייט פתח טוב גם את הרבע השלישי, והעלה את המארחת שוב ליתרון דו ספרתי - 44:55, שתי דקות וחצי בתוך הרבע. מלצר והייט המשיכו לשלוט בעניינים, ובנה"ש היתה עסוקה בעיקר ברדיפה אחרי המארחת. עבירה טכנית של ניילון ועוד דאנק אדיר של פאוול  ל-54:71 ענק. חולון סגרה רבע התקפי מצוין, כש-29 הנק' שלהם הובילו ל-60:75 עשר דקות לסיום.

 

הרבע הרביעי החל בצורה חלשה במיוחד, כשבמשך שלוש דקות נקלע סל בודד, כשבנה"ש צימקה ל-75:62. סל ועבירה של פאוול קבעו 64:78, וחולון שוב הרגישה בשליטה. ריצת 0:8 של חולון רק חיזקה את השליטה של המקומיים, שעלו ל-64:83 שתי דקות לסיום. מכאן ועד לסיום היו עסוקים בחולון בעיקר בלתת כבוד לשחקנים, וכשהבאזר נשמע הראה לוח התוצאות על 69:86.

 


פורסם לראשונה 01/01/2011 20:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מייסיאו באסטן מול ניר כהן
צילום: דרור עינב
מומלצים