שתף קטע נבחר

הפתעה במפרץ: נאדאל הפסיד למונפיס בדוחא

המדורג 1 בעולם נכנע ברבע הגמר 6:4, 6:4 לצרפתי הצעיר, שיפגוש את רודיק. גם פדרר בחצי הגמר, ינסה לנקום במארי. רוסיה וסלובקיה עלו לגמר גביע הופמן

הלחץ עושה את שלו? רפאל נאדאל, שנתן עונת 2008 מדהימה, פתח את העונה החדשה בידיעה כי יהיה עליו להגן על המון נקודות כדי להישאר בפסגת הדירוג העולמי, אליה עלה על חשבונו של רוג'ר פדרר בשלהי העונה הקודמת.

 

 

הערב (ה') הגיע סימן ראשון לכך שהספרדי אולי לא יצליח לעמוד במשימה, אחרי שהודח כבר ברבע הגמר בטורניר דוחא (פרסים בסך 1.1 מיליון דולר). לפיכך, אוהדי הטניס שקיוו לראות כבר השבוע בקאטאר את המפגש הראשון העונה בין נאדאל לפדרר, ייאלצו לחכות.


נאדאל ומונפיס. המדורג 1 בעולם מגמגם בתחילת העונה (צילום: רויטרס)

 

המדורג 1 בעולם, שהציג השבוע במדינת המפרץ לוק חדש של מכנס מעל הברכיים (בניגוד למכנס דייגים הארוך המפורסם שלו) וחולצה רגילה בלבן-צהוב-כחול במקום הגופייה המפורסמת שמבליטה את שריריו, הופתע עם הפסד 6:4, 6:4 מול הצרפתי גאל מונפיס.

 

המדורג 5 בטורניר שבר פעמיים את הגשת נאדאל במערכה הראשונה, לעומת אחת של הספרדי, בדרך ל-4:6 אותו שיחזר גם בשנייה. בחצי הגמר יפגוש מונפיס את אנדי רודיק, אחרי שהאמריקאי גבר 3:6, 2:6 על הרומני ויקטור האנסקו.


גאל מונפיס מרוצה אחרי עוד נקודה מול נאדאל (צילום: AP)

 

פדרר (2) העפיל אף הוא לחצי הגמר, אחרי שגבר 2:6, 6:7 על הגרמני פיליפ קולשרייבר. בשלב הבא הוא יפגוש את הבריטי אנדי מארי (3), שניצח 4:6, 2:6 את האוקראיני סרגיי סטאחובסקי ויתמודד מול השוייצרי בסוג של גמר מוקדם, שיהווה גם את שחזור גמר ה-US OPEN האחרון. בשבוע שעבר ניצח סהקוטי את פדרר בטורניר ראווה באיחוד האמירויות.

 

אם כבר בשחקני צמרת עסקינן, אז הרוסי ניקולאי דוידנקו, המדורג 5 בעולם, הודיע על פרישה מאליפות אוסטרליה הפתוחה בגלל פציעה. הרוסי, שיחמיץ את הגראנד סלאם הראשון של העונה, ישוב למגרשים בחודש הבא.


דומיניקה סיבולוקובה. ניצחון חלק לסלובקיה על גרמניה (צילום: AP)

 

סאפין וסאפינה במרחק ניצחון מתואר ראשון יחד  

בינתיים, באוסטרליה נקבע היום כי רוסיה וסלובקיה ייפגשו לגמר גביע הופמן 2009, מפעל הנבחרות המעורבות הנערך בעיר פרת'. האחים מראט סאפין ודינארה סאפינה, המשתפים פעולה לראשונה יחד במפעל, הבטיחו את העפלת רוסיה לאחר ניצחון 1:2 על צרפת. דינארה גברה 3:6, 2:6 על אליזה קורנה, מראט הפסיד 7:6 (5), 6:3 לז'יל סימון והרוסים ניצחו במפגש הזוגות המכריע 4:6, 3:6.

 

סלובקיה הבטיחה את העפלתה עוד מוקדם יותר, לאחר ה-0:3 של דומיניק הרבאטי ודומיניקה סיבולקובה על גרמניה, אותה ייצגו סבין ליסיצקי וניקולאס קיפר, שנפצע. במשחקים לפרוטוקול בנעילת שלב הבתים: ארה"ב – אוסטרליה 1:2, איטליה – טייוואן 0:3.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים