יום שני, 10.06.2024 שעה 13:57
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל ת"א
  • שני, 10/06, 21:00
  • עירוני קריית אתא

המשחק בין נהריה לירושלים נדחה ליום ראשון

בעקבות הטילים בצפון הוחלט על דחיית המפגש ביום אחד בלבד. יו"ר נהריה, אבי סבג: "הזרים שלנו בטראומה". שאר משחקי המחזור יתקיימו במועדם

|
אבנר קופל. כל משחקי המחזור יתקיימו
אבנר קופל. כל משחקי המחזור יתקיימו

יושב ראש המנהלת, אבנר קופל והמנכ"ל עדלי מרכוס, שהו היום (חמישי) בנהריה וקיימו פגישה עם ראש העיר, ג'קי סבג ועם יו"ר קבוצת עירוני נהריה, אבי סבג. בישיבה הוחלט כי משחקה של נהריה במלחה נגד הפועל ירושלים, שאמור היה להתקיים במוצ"ש, יידחה ליום ראשון (בשעה 20:10).

מטרת הביקור של ראשי המנהלת היתה לבקר את הקבוצה ולבחון את נכונותה של נהריה לקחת חלק במשחקי המחזור הקרוב, וזאת בעקבות הקטיושות שנורו לעבר העיר הבוקר.

כאמור, תחילה הוחלט על דחייה ללא החלטה על תאריך חלופי, ובסופו של דבר הוחלט שהמשחק יתקיים יום לאחר התאריך המקורי.

במהלך אחר הצהריים, קיימו נציגי המנהלת ואנשי נהריה שתי פגישות בלשכת ראש העיר, הראשונה ב-15:30 והשניה בשעה 18:00. הפגישה השניה כללה את ראש העיר, ג'קי סבג, ובסיומה התקבלה החלטה.

בעזרת המנהלת וקבוצות מכבי חיפה היט ועירוני קרית אתא, הועברו אימוני נהריה לאולמות חלופיים. הערב יתאמנו שחקני נהריה באולם בנשר ומחר בבוקר באולם "רוממה" בחיפה.

זרים במלכוד

יש לציין כי סבג, שעירו הופגזה הבוקר, היה נחוש לעודד את הכדורסל לחזור בהקדם לשגרה. בנהריה ביקשו לדחות את המשחק שאמור להתקיים במוצאי שבת מול הפועל ירושלים במספר ימים, אבל בשל השתתפות של הקבוצה הירושלמית ביורוצ'אלנג' הוחלט בסופו של דבר על דחייה ביום אחד בלבד.

יו"ר עירוני נהריה, אבי סבג, אמר לאחר ההחלטה: "אנחנו בעד השגרה וביקשנו בסה"כ עוד יום-יומיים כדי לאפס את השחקנים. אני רוצה להודות ליו"ר המנהלת, מר אבנר קופל, שהטריח את עצמו ביחד עם המנכ"ל, עדלי מרכוס, והגיעו לנהריה ביום כזה, באו ותמכו והראו התחשבות וחשיבות".

"טוב לראות שאיכפת לאנשים גם מהקבוצות בפריפריה וזה שידר הרבה כוח ועוצמה", הוסיף סבג. "אנחנו באופן אישי מאוד מודים לו על ההתחשבות, גם להפועל ירושלים ואין לי מה להגיד, פשוט כל הכבוד".

נהריה חוגגת (אמיר לוי)
שחקני נהריה. המנהלת התחשבה בקבוצה ודחתה את המשחק (אמיר לוי)

על השאלה האם הוא מרגיש שהם מוכנים ביום ראשון אומר סבג: "זה יהיה קשה, אם אני יגיד שכן אני אשקר. הסיטואציה לא קלה לזרים. בכל זאת הם עברו איזושהי טראומה. אני לא מכיר הרבה אנשים שתוך 72 שעות מתאוששים מטראומה כזאת, אבל אנחנו נצא ממחר לימי גיבוש בת"א ונשהה בבית מלון עד המשחק".

"נתאמן בזיסמן ואנחנו נעשה את המקסימום על מנת להיות מוכנים, עד כמה שאנחנו בעד השגרה וכולי תקווה שהכל יהיה טוב", הוסיף יו"ר נהריה. "אני בעד שהכדורסל ינצח".

הפועל ירושלים תיאלץ לשחק פעמיים בשלושה ימים, עקב משחקה המכריע בגרמניה מול אולדנבורג במסגרת היורוצ'אלנג'. תגובת הפועל ירושלים לדחייה: "אנחנו מכבדים את החלטת המנהלת".

סטיב בארט. אשקלון מבקשת לדחות את המשחק בחיפה (מתן להב)
סטיב בארט. משחקי המחזור ביום ראשון, אשקלון למחרת (מתן להב)

בעירוני אשקלון קיבלו בהפתעה מוחלטת את החלטת מנהלת הליגה לדחות את המשחק בין ירושלים לנהריה במוצאי שבת, אך לאחר שהבינו כי מדובר בדחייה של יום אחד בלבד לא יבקשו לדחות את משחקם מול מכבי חיפה, שיתקיים ביום שני.

המנהלת החליטה: משחקי המחזור התשיעי יתקיימו כרגיל
משחקי ליגת ווינר בכדורסל חוזרים לאחר פגרה, והמחזור התשיעי יפתח ביום ראשון כמתוכנן, כאמור כולל המשחק בין הפועל ירושלים לנהריה שנדחה ליום ראשון. 

לאחר התלבטויות והתייעצויות עם ראשי הקבוצות, עם פיקוד העורף, ופגישה שנערכה בשעה האחרונה עם ראש עיריית נהריה ג'קי סבג, לאור ההתפתחות השלילית הבוקר בצפון המדינה, הוחלט לקיים את שאר המשחקים כסדרם.

נהריה. תתקשה לשחק בימים שכאלה (אמיר לוי)
נהריה. תתקשה לשחק בימים שכאלה (אמיר לוי)

יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל, פירט את השיקולים שהינחו על חזרת הקבוצות מפגרת החורף והמשך המשחקים כרגיל, כפי שהודיעה המנהלת:

- הרצון להפיג מעט מהמתח ולנסות להחזיר את הספורט למסלול של שגרה באמצעות קיום משחקי הכדורסל בליגת ווינר, זאת לאחר שפעלנו בהתאם להנחיות פיקוד העורף. נלקחה בחשבון גם החלטת איגוד הכדורסל על המשך פעילות סדירה של המשחקים.

- הסכמתה של הקבוצה הבכירה בדרום, עירוני אשקלון, לנסות ולחזור לשגרת קיום משחקים. הקבוצה, מקו העימות בדרום, ניסתה בימים האחרונים לשמור עד כמה שניתן על שיגרת קיום האימונים ודאגה לשחקני הקבוצה, בסיוע של המנהלת.

אימון עירוני אשקלון. רצף משחקי החוץ יעזור בזמן הקרוב (מתן להב)
אימון עירוני אשקלון. רצף משחקי החוץ יעזור בזמן הקרוב (מתן להב)

על פי הגרלת המשחקים, לאשקלון צפויים רצף של משחקי חוץ במחזורים הקרובים מול מכבי חיפה היט, הפועל חולון, גלבוע/גליל והפועל ירושלים.

כאמור, תרמה לכך התמיכה בהמשך קיום המשחקים של ראש עיריית נהריה, ג'קי סבג, אותה הוא השמיע היום במהלך פגישה שהתקיימה בעירו עם יו"ר המנהלת אבנר קופל והמנכ"ל עדלי מרכוס.

- הכדורסל הוא הענף הייצוגי הישראלי הבכיר באירופה, במסגרתו מתחרות מכבי ת"א, בני השרון והפועל מגדל ירושלים במפעלי היורוליג, היורוקאפ והיורוצ'אלנג'. למרות העימות הקשה בדרום, כגוף המייצג את הקבוצות הישראליות באירופה, חשוב להקרין שהפעילות הספורטיבית של הקבוצות נמשכת כסדרה, זאת כדי לא לאפשר פתחון פה או מתן אפשרות ולו הקלה ביותר שתגרום לקבוצות, לאיגודים ולמסודות האירופים אפשרות של ביטול משחקים ו"דחיקת" קבוצות ישראליות מהמפעלים, גם תוך הסתכלות עתידית.

ירושלים מחכה ללאריסה. המנהלת לא רוצה מקרים נוספים כאלו (גיא בן זיו)
ירושלים מחכה ללאריסה. המנהלת לא רוצה מקרים דומים בעתיד (גיא בן זיו)

- מנהלת הליגה הורתה כי במחזור הקרוב (מחזור 9) לא ישולבו קבוצות המעודדות במשחקים, וקטעי המוזיקה המשולבים יהיו בהתאם, כדי להתחשב ברגישות הקיימת. יחד עם זאת, המנהלת תארח על חשבונה ובתיאום עם הקבוצות ילדים מהדרום, ובמיוחד מהעיר אשקלון, במשחקי המחזור הקרוב.

לסיכום, המנהלת וקבוצות ליגת ווינר מביעות תמיכה בחיילי צה"ל הנלחמים ברצועת עזה, משתתפות בצער משפחות החללים ומאחלות החלמה מהירה לפצועים. כמו כן, אנו מחזקים את תושבי הישובים המופגזים.

המנהלת תעשה ככל שביכולתה לחזק ולעודד את אוהדי הכדורסל, למרות המצב הרגיש. עם זאת, מדגישה המנהלת כי היא תפעל בתיאום להוראות פיקוד העורף ותביא לידיעת ציבור אוהדי הכדורסל כל מידע שיידרש.

אבנר קופל. ליגת ווינר ממשיכה כרגיל (ניר בוקסנבאום)
אבנר קופל. ליגת ווינר ממשיכה כרגיל (ניר בוקסנבאום)

 

אסור לפספס
נגןהצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
הצצה לדבר האמיתי: המשחק החדש של היורו
נגןצ'ארלס בארקלי כמעט ומכניס אגרוף לאוהד
צ'ארלס בארקלי מאיים על אוהד מציק באגרוף
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */