יום ראשון, 12.05.2024 שעה 12:44

אבי נמני: גדלתי עליו, צריך לחשוב בצורה חיובית

מנג'ר מכבי ת"א דיבר על אבי כהן בתוכנית הספורט של 103FM בשיתוף ONE: "בחור סוחף". אריה אלטר: "מקווים לנס, משתדלים לתמוך במשפחה"

|
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-103FM
אופירה אסייג ופיני גרשון ב-103FM

אופירה אסייג ופיני גרשון מגישים לכם את תוכנית הספורט ב"רדיו ללא הפסקה" בשיתוף ONE, במרכז 103FM, רדיו ללא הפסקה בצפון 104.5FM ובתדר 101.5FM.

התוכנית משודרת מדי ערב מ-18:00 עד 20:00 וכן, ניתן לשמוע אותה גם כאן אצלנו באתר.

בתוכנית הערב אנו עוסקים במצבו של אחד מגדול שחקני העבר של הכדורגל הישראלי, אבי כהן, המאושפז בבית החולים איכילוב במצב קריטי בעקבות תאונת הדרכים שעבר אתמול.

אבי כהן. מתפללים לנס בבית החולים איכילוב (משה חרמון)
אבי כהן. מתפללים לנס בבית החולים איכילוב (משה חרמון)
 

כזכור, כהן נפגע בתאונת דרכים קשה במתחם הבורסה ברמת גן בעת שרכב על האופנוע שלו. הוא הובהל לבית החולים "איכילוב", נותח ומאז הוא נאבק על חייו. כל קרובי המשפחה נמצאים ליד מיטתו ומתפללים לנס.

בנו של אבי, תמיר כהן, אמר בבכי: "ניסים תמיד יכולים לקרות. את כל החיזוקים אנחנו מקבלים מכולם. גם ראש הממשלה וגם שרת הספורט חיזקו אותנו. זה נותן לנו כוח להאמין ולהבין את גודל האדם והדמות".

"כמו שאמרתי, אם יש מישהו שלא מגיע לו זה הוא. הוא אבא שלי. אף אחד לא אמר עליו משהו רע. הוא תמיד היה חיובי ותמיד האמין שהכל יהיה בסדר. זה מה שמחזק אותנו וזה מה שמחזק אותו. אנשים נכנסים ויוצאים. זה משהו שלא חשבנו שיכול להיות. הוא יודע כמה אנשים באים. הוא רוצה לנוח כמה ימים והוא יחזור אלינו. לכל האנשים שמחבקים אותו ואוהבים אותו. הוא הבטיח לי וכשהוא מבטיח הוא מקיים. בעזרת השם שנדע בשורות טובות".

תמיר כהן (משה חרמון)
תמיר כהן בבית החולים. "הוא תמיד האמין שהכל יהיה בסדר" (משה חרמון)
 

אריה אלטר: "מקווים לנס, משתדלים לתמוך במשפחה"
מנכ"ל ארגון השחקנים וחברו של אבי כהן, אריה אלטר: "אבי החבר הכי טוב שלי ושותפי לדרך. אדם משכמו ומעלה. אדם ששמחת החיים זה הסמל המסחרי שלו. קיבלתי אלפי טלפונים מאנשים שמבקשים להתפלל. אני לא מאמין שזה באמת קרה. זה לא נתפס. עזבתי את אבא שלי באמצע ניתוח".

"חיכינו בקוצר רוח שהניתוח של אבי ייגמר. הבנו מתוך חדר הניתוח שהמצב הוא קריטי. הוא הגיע חסר הכרה ולא פתח את העיניים. הוא בטיפול נמרץ. אנחנו מקווים לטוב. אנחנו יודעים שיש כאן מצב קריטי ונזק בלתי הפיך. היו ניסים ויהיו ניסים. אנחנו רוצים להאמין שיקרה נס. הוא מורדם ומונשם. המצב רע מאוד. אני לא רופא ויודע שכל המאמצים כרגע זה לתמוך במשפחה".

"אבי הוא ווינר במובן הכי גדול של המילה. כשאני נכנס פנימה ורואה אותו אני כבר מתגעגע אליו. רוצים עוד ניצחון אחד למען כולנו. זאת התקווה היחידה שיש לנו. מצבו אנוש, אנחנו לא יודעים דברים באופן ודאי.

אריה אלטר (משה חרמון)
אריה אלטר. "זה לא נתפס" (משה חרמון)
 

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון: "כשהגעתי לשם נדהמתי מכמות האנשים והמבקרים. כמי שהכיר את אבי כהן גם בתור שחקן וגם בתור יו"ר ארגון השחקנים, כל המחלוקות נפתרו ברוח טובה. אני לא רוצה שזה יישמע כמו הספד. אשתו אמרה שאם הוא ייצא מזה אני אעשה מסיבה ענקית. אני רוצה בכך ומתפלל לכך. אין רב שלא פנו אליו. זה יהיה יותר מנס אם הוא ייצא מזה".

פרמדיק "איחוד הצלה", אלי ביר, שטיפל באבי כהן לאחר התאונה: "קיבלתי דיווח מאיחוד הצלה. הגעתי על אופנוע וראיתי אדם עם פגיעה קשה בקרקפת. פגיעת ראש חמורה. הקסדה היתה זרוקה לצידו על הכביש. ניסיתי לתקשר איתו. הוא היה בהכרה. הוא ניסה להגיד לי דברים ולא הצלחתי להבין. הוא היה בערפול הכרה. שלחו ניידת טיפול נמרץ. לקח לאמבולנס זמן להגיע. ראיתי הרבה תאונות קשות וגם ראיתי הרבה ניסים. ביקרתי את המשפחה בבית החולים. אם כולנו נתפלל הוא יוכל לחזור לעצמו".

אברהם גרנט: "כל הישראלים בלונדון עצובים"
מאמן ווסטהאם, אברהם גרנט: "הייתי באמצע אימון וצופית אמרה שיש לה חדשות לא טובות. לאחר מכן התקשרו אליי מהתקשורת האנגלית. כל הישראלים באנגליה בהלם מוחלט. פיני זהבי טס במיוחד לישראל".

"את אבי כולם מכירים. אני מכיר את אבי מגיל 15. הוא שיחק נגדי בנערים. אני זוכר את כל הקריירה שלו כי הוא פחות או יותר בן גילי. גרונדמן נתן לו לשחק במקום צבי רוזן. הוא הגיע לליברפול וכולנו עקבנו אחריו בנשימה עצורה. ליברפול היתה הקבוצה הכי טובה בעולם. אני זוכר שהוא הבקיע את השער ואת השער העצמי. אבי לא החמיץ אף מסיבה. ממש קשה לעכל את זה".

אברהם גרנט (GettyImages)
אברהם גרנט. "כל הישראלים בלונדון עצובים" (GettyImages)
 

"הוא עשה פריצת דרך שאין כדוגמתה. זאת היתה פריצת הדרך הכי גדולה. גם היום כשאין הגבלת זרים קשה להתקבל לקבוצות הגדולות. שיחק בהרבה תפקידים. הוא הגיע הכי רחוק. מאוד קשה להיות רחוק. כל הישראלים מתקשרים אליי. הישראלים בלונדון עצובים וכואבים. מקווים שהוא ייצא מזה".

משה סיני אמר: "אני לא מעכל. הוא נראה אחד שחסין מהכל. אבי הוא בן אדם שמח ואף פעם לא נכנס לעימותים עם אף אחד. איך יכול להיות שאבי כהן מחוסר הכרה ולא מתפקד. הוא שאל אותי אם נהייתי זקן מאז שעברתי להרצליה. קבענו לצאת ולאכול. כל דקה אצלו זה כיף. אני מקנא בשמחת חיים שלו".

מנג'ר מכבי ת"א, אבי נמני: "את תמונת המצב הכי טובה יכולים לתת המשפחה והרופאים. המצב לא טוב. אני יודע שהמצב לא טוב אבל אני מכיר את החיים וצריך לחשוב בכיוונים חיוביים. אולי זה לא יעזור אבל בטח שלא יזיק. צריך להאמין. פער הגילאים בינינו גדול. רק בשנתיים האחרונות יצא לי להכיר אותו מקרוב. הוא הסמל הכי גדול של מכבי תל אביב. מקווה שנמשיך לדבר עליו בלשון הווה. גדלתי על אבי כהן: הכריזמטיות, המנהיגות והחוסן שלו. הוא הפגין משהו הרבה מעבר. משהו באופי ובאישיות. הוא היה בחור סוחף".

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */