יום שני, 13.05.2024 שעה 00:12

השמות הגדולים: בחרו את ספורטאי השנה בעולם

שנת 2010 הביאה לספורט הרבה גיבורים. טניסאי, נהג מירוץ, כדורגלנים וכדורסלנים. בראיינט, נדאל, סניידר, פטל או אינייסטה? כנסו ובחרו

|
סניידר, נדאל וקובי. מי יהיה ספורטאי השנה?
סניידר, נדאל וקובי. מי יהיה ספורטאי השנה?

כחובבי ספורט, לכל אחד מאיתנו יש את "הכוכב" שלו. מלבד זאת, לכל שנה יש את "הכוכב" שלה. אוסיין בולט ומייקל פלפס היו הכוכבים הבולטים ב-2008, שנת האולימפיאדה, מייקל ג'ורדן היה הספורטאי הגדול ביותר למשך לא מעט שנים, מוחמד עלי שלט גם הוא לאורך זמן לא קצר ופיט סמפארס היה המלך הבלתי מעורער של הטניס במשך כעשור שלם.

רפאל נדאל הזיז משלטון הטניס את רוג'ר פדרר והפך למספר 1 בדירוג כבר ב-2008, אך השליטה שלו השנה המשיכה להיות כמעט אבסולוטית. סבסטיאן פטל הפך לנהג המרוצים הצעיר ביותר שזוכה בפורמולה 1, וכבר הפך מושא להשוואות בינו ובין מיכאל שומאכר.

בחרו את השמות הגדולים בכל הקטגוריות שלנו (ספורטאי, מאמן, קבוצה ועוד) ואולי תזכו בחבילה למשחק באירופה. לטופס ההצבעה לחצו כאן.

בכדורגל, הקרב הגדול התרחש בין ווסלי סניידר ואנדרס אינייסטה. הקשר ההולנדי של אינטר הוביל את קבוצתו כל הדרך לטראבל בלתי נתפס, ואת נבחרת האורנג' סחב את הגמר עם חמישה שערים. ואינייסטה? הוא זכה באליפות עם ברצלונה, ומעבר לכך, היתה לו הזכות להכריע את גמר המונדיאל עם שער בהארכה.

קובי בראיינט הצליח להביא את לייקרס לזכיה שניה ברציפות ב-NBA, והתקרב עוד יותר ל-6 האליפויות של מייקל ג'ורדן ובאירופה היה זה חואן קרלוס נבארו שהחזיר את ברצלונה לבמה המכובדת ביותר באירופה בדרך לזכיה ביורוליג.

ספורטאי השנה בעולם לשנת 2010

אז מה? השתכנעתם? מי צריך להיות ספורטאי השנה שלכם? האם הוא יגיע מהטניס? מהפורמולה? אולי זה יהיה בכלל כדורגלן או כדורסלן?

רפאל נדאל - המאזן של רפאל נדאל בשנת 2010, מדבר בעד עצמו. הטניסאי הספרדי השיג השנה 71 ניצחונות לעומת 10 הפסדים בלבד, כמעט כמו השיא של שיקגו בולס (10:72 בעונת NBA). נדאל, שרק באמצע 2008 מצא עצמו בפסגת הטניס העולמי לאחר שדחק משם את פדרר, הוכיח שיש ביכולתו לשמור על המקום הראשון בסבב והשנה הוסיף לעצמו עוד שלושה תארי גראנד סלאם – רולאן גארוס, ווימבלדון ואליפות ארה"ב.

נדאל (רויטרס)
נדאל בוכה מאושר אחרי עוד זכיה ברולאן גארוס (רויטרס)
 

המטאדור הספרדי עוד לא בן 25 וכבר, ביחד עם אנדרה אגאסי, הוא אחד משני היחידים שזכה בכל תארי הגראנד סלאם ובמדליית זהב אולימפית. נדאל מחזיק ב-9 תארי גראנד סלאם, ואם ימשיך בקצב זה הוא מסוגל לשבור את שיאו של פדרר שעומד כרגע על 16 תארים.
 

קובי בראיינט – השנה האחרונה היתה שנת מפתח עבור קובי בראיינט. אחד מכוכבי ה-NBA הגדולים ביותר בשנים אלו, וגם לאורך ההיסטוריה, הצליח להשיג אליפות שני ברציפות למרות סימני שאלה גדולים לאורך העונה, ופציעות חוזרות ונשנות, והפך לאחד מאותם יחידי סגולה שמילאו כף יד בטבעות אליפות.

בראיינט הוביל את הלייקרס בסדרת הגמר מול בוסטון סלטיקס, כאשר קלע מעל 28 נקודות למשחק, ומעל הכל, הוכיח מנהיגות, אחריות, ואפילו קבוצתיות עם 4 אסיסטים למשחק בדרך לתואר ה-MVP של הסדרה כולה.

בראיינט ואביו (רויטרס)
בראיינט ואביו רגע לאחר הזכיה באליפות 2010 (רויטרס)
 

למרות כל המחמאות, בראיינט, כמו לא מעט סופרסטארים בליגה הטובה בעולם, ויתר על התענוג להשתתף באליפות העולם, וראה איך ארה"ב זוכה בתואר ללא עזרתו. מאוחר יותר כבר הצהיר כי בעתיד יהיה מוכן לשוב ולקחת חלק בפעילות הנבחרת. 

אנדראס אינייסטה - הוא לא הכי מהיר על המגרש, לא הכי חזק, לא הכי כובש, לא הכי טכני, אבל הוא הכי אנדרס אינייסטה. הקשר נמוך הקומה של ברצלונה כבש השנה את השער החשוב ביותר בתולדות הכדורגל הספרדי, כאשר עמוק בתוך ההארכה, הכניע את שוער הולנד שטקלנבורג, וסידר לנבחרתו 0:1 קטן-ענק בגמר המונדיאל, בדרך לזכיר בתואר לראשונה בהיסטוריה.

בחרו את השמות הגדולים ואולי תזכו בחבילה למשחק באירופה. לטופס ההצבעה לחצו כאן.

אינייסטה היה שותף לזכיות של ברצלונה באליפות ובסופר קאפ, איך פציעה אילצה אותו לראות מהיציע את צמד המשחקים מול אינטר, בהם הודחה בארסה מליגת האלופות ולא הגנה על תוארה. זה כבר לא רלוונטי, איך אולי שיתופו של "המהנדס" בצמד המשחקים, ובמיוחד במשחק הביתי בו אינטר הסתגרה ("התבנקרה"?) היה מסדר לגוארדיולה וחניכיו את הכרטיס לגמר.

אינייסטה (רויטרס)
אינייסטה עם הגביע העולמי. השער היקר בקריירה (רויטרס)
 

סבסטיאן פטל - בשנת 1987, אז נולד סבסטיאן בנם של נורברט והייקה, בעיר הופנהיים, מכרו לראשונה פחית של רד בול. מה זה קשור? 23 שנים לאחר מכן, אותו סבסטיאן פטל נהג ברכבה של רד בול וזכה לראשונה בחייו בפורמולה 1 והפך לאלוף הצעיר בהיסטוריה.

ההצלחות של הנהג בן ה-23 גררו השוואות בתקשורת הגרמנית לבן ארצו, מיכאל שומאכר. כינויים כגון "בייבי שומי" ו"שומאכר החדש" הודבקו לפטל בשל סגנון הנהיגה הדומה, הריכוז, והעבודה עם מכונאי הרכב מאחורי הקלעים ובהכנה למרוצים."גדלתי עם פוסטרים שלו על הקיר בחדר שלי", הודה.

סבסטיאן פטל חוגג אליפות (GettyImages)
סבסטיאן פטל חוגג אליפות (GettyImages)
 

כבר לפני מספר שנים, כך מספר נהג העבר ג'רהרד ברגר, ניגש אליו שומאכר ואמר: "בקרטינג יש בחור, קוראים לו פטל. אתה חייב לראות אותו. הוא מאוד מהיר". שומי צדק גם הפעם.

ווסלי סניידר - ווסלי סניידר בן ה-26 הגשים השנה (כמעט) את חלומו של כל שחקן כדורגל. הוא זכה עם קבוצתו אינטר בגביע האיטלקי, המשיך משם לאליפות איטליה, התקדם לעבר זכיה בליגת האלופות ועלה, המון בזכות עצמו, לגמר המונדיאל. רגע, פה בעצם החלום נגמר..

סניידר, שהיה קרוב מתמיד להשלמת תואר מרובע מדהים, איבד את הזכיה במונדיאל בגלל שער אכזרי של אינייסטה, וייאלץ להסתפק בטראבל המרשים עם אינטר האפורה. המנוע ההולנדי, כבש חמישה שערים במונדיאל, כולל צמד נגד ברזיל ברבע הגמר ושער יפה נגד אורוגוואי בחצי הגמר ונאלץ להסתפק במקום השני בדירוג השחקן המצטיין של הטורניר (אחרי פורלאן).

חגיגה אינטר (רויטרס)
סניידר ומוריניו חוגגים על חשבון ברצלונה (רויטרס)
 

מבחינה אישית, מעבר לשלושת התארים עם הנראזורי, זכה סניידר בתואר "הקשר המצטיין" של ליגת האלופות וגם במלך הבישולים של המפעל היוקרתי.

בחרו את השמות הגדולים ואולי תזכו בחבילה למשחק באירופה. לטופס ההצבעה לחצו כאן.

חואן קרלוס נבארו - חואן קרלוס נבארו בן ה-30 הוביל את ברצלונה לשנה בלתי נשכחת, עד שהגיעו ליאור אליהו וחבריו מקאחה לבוראל ויטוריה וגנבו מתחת לאף של הקטאלונים את תואר האליפות."לה בומבה" הוביל את בארסה לעונה מושלמת בליגה הספרדית, בגביע וביורוליג, שהסתיימה עם זכיה בגביע וביורוליג, כאשר נבארו הוא ה-MVP בתום העונה.

בארסה חוגגת (רויטרס)
בארסה חוגגת, נבארו (משמאל) הוליך אותם לאורך כל השנה (רויטרס)
 

הגארד הספרדי של ברצלונה הצליח להחזיר את הקבוצה הקטאלונית למרכז הבמה האירופית עם זכיה גדולה ביורוליג, גביע בו לא זכתה מאז 2003. נבארו,  הפציץ 21 נקודות בניצחון הגדול 68:86 בגמר מול אולימפיאקוס היוונית.

עוד לא הצטרפתם ל-27 אלף החברים שלנו בפייסבוק שנהנים מקטעי הווידאו הטובים ביותר ברשת? לחצו כאן

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */