יום ראשון, 12.05.2024 שעה 02:30

גרנט: כולם בלונדון מקווים שאבי כהן ייצא מזה

מנג'ר ווסטהאם דיבר על כדורגלן העבר הנלחם על חייו בבית החולים. נמני: "אחד הסמלים הגדולים". אלטר: "המצב החמיר, מתפללים". רוזן: "לא עצמתי עין"

|
אברהם גרנט:
אברהם גרנט: "קשה ליותר רחוק" (GettyImages)

הכדורגל הישראלי שרוי בהלם מאז נודע על התאונה בה נפצע כדורגלן העבר, אבי כהן, הנלחם על חייו בבית החולים "איכילוב". אנשים רבים שמכירים את כהן דיברו בשבחו ושלחו איחולי החלמה.

מאמן ווסטהאם, אברהם גרנט, אמר בשיחה מלונדון: "הייתי באמצע אימון וצופית אמרה שיש לה חדשות לא טובות. לאחר מכן התקשרו אליי מהתקשורת האנגלית. כל הישראלים באנגליה בהלם מוחלט. פיני זהבי טס במיוחד".

"את אבי כולם מכירים. אני מכיר את אבי מגיל 15. הוא שיחק נגדי בנערים. אני זוכר את כל הקריירה שלו כי הוא פחות או יותר בן גילי. גרונדמן נתן לו לשחק במקום צבי רוזן. הוא הגיע לליברפול וכולנו עקבנו אחריו בנשימה עצורה. ליברפול היתה הקבוצה הכי טובה בעולם". 

גרנט הוסיף ואמר: "אני זוכר שהוא הבקיע את השער ואת השער העצמי. אבי לא החמיץ אף מסיבה. ממש קשה לעכל את זה. הוא עשה פריצת דרך שאין כדוגמתה. זאת היתה פריצת הדרך הכי גדולה. גם היום, כשאין הגבלת זרים, קשה להתקבל לקבוצות הגדולות. הוא שיחק בהרבה תפקידים. הוא הגיע הכי רחוק.

"מאוד קשה להיות רחוק. כל הישראלים מתקשרים אליי. הישראלים בלונדון עצובים וכואבים. מקווים שהוא ייצא מזה".

מנג'ר מכבי תל אביב, אבי נמני, אמר ל-ONE: "היה לא קל לשמוע על התאונה ועל המצב של אבי. התעדכנו באופן שוטף כבר בדרך לבאר שבע ואפילו במחצית של המשחק כולם עשו טלפונים וניסו לקבל פיסות מידע על המצב שלו. אבי הוא אחד הסמלים הגדולים של הכדורגל הישראלי והסמל הגדול של מכבי תל אביב. הוא ספורטאי למופת ומודל לחיקוי.

"אנחנו צריכים לחשוב בכיוונים חיוביים כי גם ממקרים קשים כאלה אפשר לצאת ואנחנו כולם מאמינים באבי. הוא בן אדם חזק. צריך להאמין ולהחזיק אצבעות ולא לחשוב בכיוונים שליליים. זה היה לא קל ונתן תחושה לא טובה, אבל לא רק עליי אלא על כל מי שהיה מסביב ושמע על התאונה הנוראית. אנחנו צריכים לקוות שאבי יוכל להתגבר גם על האסון הזה".

תמיר כהן: תתפללו בשביל אבא

בלם מכבי תל אביב בעבר, צביקה רוזן: "אני מסתכל עליו ורואה אותו יוצא מהניתוח, הראש כולו מכוסה דם ואני אומר לו: 'יאללה אבי קום, מספיק עם ההצגות' כי זה אבי שהיה עושה הצגות במגרש, אבל עכשיו זה הרבה יותר רציני. מנהל בית החולים אמר לנו לחכות ואנחנו מחכים, מתפללים ומחכים לנס".

"המצב לא טוב. אבי הוא דמות שממלאת את החדר מקיר לקיר. רק צחוק, רק חיוך, רק טוב לב ואתה שואל את עצמך מה נשאר? שאלוהים ייתן לו חיים ארוכים ובריאים. אני כל הזמן בין בית החולים לבין העניינים שלי. אנחנו לא עוצמים עין. גיורא (שפיגל) מוטל'ה (שפיגלר) ואני כל כך הרבה שנים יחד וגם בבית החולים אנחנו ביחד. זה קשה. אני מקווה שלא נדבר עליו בלשון עבר ונמשיך לדבר בלשון הווה. צריך להתפלל".

אלון מזרחי: מתפללים ומאמינים

חלוץ העבר, אלון מזרחי: "המצב לא טוב, ברגע שאתה עובר פגיעה בראש וזו פגיעה מאוד קשה. אני מקווה שאם הקדוש ברוך הוא שומע אותנו, שיחזיר לנו את אבי השמח. עצוב מאוד לנו עכשיו. כל אנשי הספורט ומי שלא קשור, כולם מחזיקים אצבעות ומתפללים. אני מקווה שאבי בעזרת השם יהיה חזק. אבי היה ווינר בספורט ובכלל בחיים. שיחזיר לנו אותו בריא ושלם".

שפיגל (יניב גונן)
צביקה רוזן בבית החולים. "מתפללים לנס" (יניב גונן)
 

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "אנחנו מצטרפים לתפילות לשלומו של אבי ומבקשים לחזק את המשפחה בשעות קשות אלו. כולנו תקווה כי מצבו של אבי ישתפר וכי הוא יחזור לעצמו במהרה".

יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון: "אבי הוא אחד מגדולי השחקנים שהיו לנו בישראל. ליבנו עם דורית והילדים. אנו מתפללים ומייחלים להחלמתו המלאה של אבי".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת: "אני יכולה רק לומר שבאתי לחזק את דורית והילדים, לחבק אותם ולומר שאבי כהן ספורטאי כדורגל מחונן, בן אדם מדהים וכדורגלן גדול. אדם שאחרי שתלה את הנעליים, המשיך להיות שגריר גדול של ספורט בהתנדבות מלאה, בארגון השחקנים כדי לטפח דורות של שחקנים. הכל בא אצל מאהבה ובהתנדבות, נעים הליכות בלתי רגיל, עם לב רחב. קשה לתפוס ולראות את האיש המדהים הכל כך מיוחד הזה בחדרו. כל שנותר זה להתפלל עבורו, וזה מדהים לראות כמה אנשים מתפללים לכבודו".

לימור לבנת (משה חרמון)
לימור לבנת. "באתי לחזק את דורית והילדים" (משה חרמון)
 

יו"ר מכבי תל אביב בעבר, דני לאופר: "אני עוד לא מעכל את זה. אי אפשר להסביר. אין לי מילים להגיד מה אני מרגיש. זה נורא מאוד. כולם בהלם ואין פה מישהו שיכול לעכל את זה. שמעתי ולא האמנתי שזה אבי. לא ישנתי בלילה. לא נותנים לי להיכנס בגלל שהוא בטיפול נמרץ".

"כולם מתפללים מדליקים נרות, הכל מלמעלה. נפגשתי איתו לפני חודש. אבי היה כמו בן בשבילי. החזרתי אותו מלונדון אחרי שהיה בליברפול. אבי זה סמל. לדעתי מכבי לא ידעו להעריך את הסמל הזה ולתת לו כבוד כמו שצריך לצערי. לא היה לו שום קשר למכבי, אני חושב שעשיתי טעות באיזשהו שלב בחיים. לפני חודש שוחחתי איתו והוא שאל למה לא נתתי לו תפקיד במועדון, ישבנו כמה שעות ובסוף הוא הבין אותי".

דני לאופר (משה חרמון)
דני לאופר (משמאל). "הוא היה כמו בן בשבילי" (משה חרמון)
 

"אבי כהן הוא מנהיג אמיתי ולצערי הייתי חייב לנקות את המועדון והוא היה מאלה ששילמו את המחיר. אני מצטער ולא בגלל שהוא שוכב פה. יש מישהו שיכול לנצח את אלוהים? הוא יחידי וכולם מתפללים. אבי הוא דמות".

אחד מהבעלים של הפועל ת"א, אלי טביב: "אבי חי וכולנו מתפללים לשלומו ומקווים שיהיה בריא. הבריאות יותר חשובה מהכל, אנחנו אופטימיים". 

טל בנין (משה חרמון)
טל בנין ביציאה מבית החולים (משה חרמון)
 

מנכ"ל מכבי ת"א, עוזי שעיה: “מה שקורה שם למעלה משדר את העוצמה של אבי כהן, כמות רבה של אנשים שיושבים ומתפללים ומייחלים לטוב. אני חושב שזה פחות או יותר מסמל את אבי כהן האיש ואנחנו כמשפחת מכבי תל אביב מצטרפים, מתפללים, מייחלים ומקווים שהוא ייצא מזה. אין ספק ואין שאלה שאבי כהן הוא סמל למה שמכבי תל אביב צריכה להיות והיתה. סמל של עוצמה ושל כוח, של אנושיות".
 

שחקן הפועל תל אביב בעבר, גילי לנדאו: “אבי כהן היה הווה ויהיה עמוד תווך, סלע איתן, אייקון, יריב מיוחד ואגדה ואגדות אינן מתות לעולם, אני מתפלל לשלומו".

גילי לנדאו (משה חרמון)
גילי לנדאו בבית החולים. "עמוד תווך וסלע איתן" (משה חרמון)
 

מנכ"ל ארגון השחקנים, אריה אלטר: "המצב של אבי החמיר וקריטי מאוד. נעשה את כל התפילות ואנחנו ממתינים לראות איך הוא יתמודד עם המצב הזה. המצב רע מאוד ואנחנו רק מתפללים. אין בשורות טובות מצד הרופאים וגם מצד כל מי שבדק ומבין. אתמול דיברתי איתו בבוקר שעה וחצי, הייתי צריך שהוא יחליף אותי בפגישה, הפגישה נדחתה והוא אמר לי טוב שהפגישה נדחתה ואני בדרך לרופא שיניים".

אריה אלטר (משה חרמון)
אריה אלטר. "המצב החמיר" (משה חרמון)
 

"עזבתי את אבא שלי בבית חולים והגעתי לפה. אבא בבית ואני מקווה שאבי יבריא. אין מה לעשות כאן. מחבקים אותם אבל המצב קשה מאוד, הכל משמיים. אבי הוא מלח הארץ. אם תאספי מיליון איש כולם ירצו להיות כמוהו. אבי היה איש של החיים. תמיר ודורית מפורקים. משפחה מאוד גדולה ואוהבת, משפחה מלוכדת וזו אבידה שמפרקת משפחה שלמה ואבי היה עמוד התווך של המשפחה".

חזי מגן (משה חרמון)
חזי מגן ביציאה מבית החולים (משה חרמון)
 

"אנחנו מתרכזים בלראות איך אפשר לחזק את המשפחה ולהיות מאחוריה. אבי הוא ווינר ואנחנו מקווים שהוא לא יאכזב אותנו. לבקשתו של תמיר הלכתי לרב. אנחנו נאחזים בכל אפשרות שיש, כל מה שאפשר כדי לחזק. אבי זה המסמר של המשפחה. הוא הדביק את כולם בשמחת החיים. הוא הציר המרכזי במשפחה וברגע שאבי במצב כזה הכל מתפרק מול העיניים".

סייעו בהכנת הידיעה: דרור רוזנפלד ועומרי תבור

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */