שתף קטע נבחר

"בטוח שהפלסטינים מרוצים מהצעד של קאנוטה"

נציגות הרשות בספרד פירסמה הודעת תמיכה בחלוץ סביליה, שחגג שער בהזדהות עם עמם. הקבוצה וההתאחדות הספרדית צפויות להעניש את השחקן, שעבר על חוק פיפ"א

העובדה שמלחמתה של ישראל בחמאס לא יורדת מהכותרות בעולם, כבר לא חדשה, אבל במקביל, גם בספורט העולמי גוברת המעורבות של מה שקורה בעזה במגרשים השונים. אחרי אירועי בני השרון בטורקיה וההפגנה נגד שחר פאר באוקלנד, אמש עלה הנושא גם בספרד.

 

 

פרדי קאנוטה, חלוץ סביליה שהתאסלם בגיל 20, החליט לחגוג את השער השני שכבש בניצחון על לה קורוניה עם הרמת חולצה קבוצתו וחשיפת אחת מתחת, בה היה כיתוב התומך בפלסטינים. שופט המשחק שלף כרטיס צהוב לשחקן, שצפוי לקבל עונש גם מקבוצתו, בגלל האיסור שחל על שחקנים להביע דעות פוליטיות או דתיות על המגרש.

 

קאנוטה, יליד מאלי, מעולם לא הסתיר את נאמנותו לאיסלאם ובעבר אף סירב במשך מספר חודשים ללבוש את חולצת קבוצתו עם השם של המאמצת, '888', בשל היותה חברת הימורים. "הקוראן אוסר על הימורים ואין בכוונתי לקדם חברה כזו", אמר קאנוטה בזמנו.


קאנוטה והחולצה המדוברת, יחד עם שחקני סביליה (AP)

 

מה שהופך את העניין לפיקנטי יותר היא העבודה כי החברה המאמצת נמצאת בבעלות ישראלית, של האחים שקד ומשפחת בן יצחק.גורמים ישראלים המקורבים לחברה פנו לבעלי הקבוצה וביקשו הבהרות לגבי התקרית. הבוקר (ה'), לצד הפירסומים בתקשורת על כך שקאנוטה צפוי לעונש מקבוצתו וההתאחדות הספרדית על כך שעבר על חוק פיפ"א האוסר על קידום מטרות פוליטיות במגרש כדורגל, הוא גם זכה לתמיכה ממקור די צפוי - נציגות הרשות הפלסטינית בספרד.

 

מחמוד אלואנן, מזכיר נציגות הרשות הפלסטינית בספרד, שנקראת משום מה שגרירות (למרות שאין עדיין מדינת פלסטין), פירסם הודעה לפיה "חלוץ סביליה הוכיח שהוא אדם אמיץ מאוד, כאשר החליט להביע את תמיכתו בעמנו בצעד פומבי".

 

הנציג הפלסטיני הוסיף: "אסור לשכוח שגם הספורטאים הם בני אדם וככאלה יש להם רגשות והם לא יכולים להימנע מלהביע את דעותיהם. יש להם זכות מלאה להביע דעה בכל מה שנוגע לנושאים הקשורים לזכויות אדם. בטוח שכל הילדים הפלסטינים, שאוהבים כדורגל ספרדי ועוקבים אחריו, מרוצים מאוד מהצעד הזה".

 

מי שצפוי להתייחס לנושא, אגב, הוא גם אבו מאזן, שהגיע לביקור בספרד ויש להניח כי יישאל על האירוע במסיבת העיתונאים שלו בהמשך היום במדריד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים