יום ראשון, 09.06.2024 שעה 16:16
ליגת ווינר סל 23-24
 בית עליון 
86%2310-267029מכבי ת"א
72%2348-266329הפועל ת"א
64%2220-232628הפועל ירושלים
62%2348-242729עירוני רמת גן
55%2321-235729הפועל חולון
45%2493-238829עירוני קריית אתא
 בית תחתון 
48%2588-240329הפועל חיפה
47%2461-246530עירוני נס ציונה
40%2503-244930בני הרצליה
38%2370-232629הפועל עפולה
33%2598-246930הפועל גליל עליון
31%2475-225729הפועל אילת
30%2646-248130הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • הפועל ת"א
  • שני, 10/06, 21:00
  • עירוני קריית אתא

הצ'אנס של טריי סימונס: אולי נגד היוונים בנוקיה?

לאחר משחקי אימון טובים תחת הדרכתו של פיני, נראה שהצ'אנס של סימונס להוכיח את עצמו במכבי קרב. האם זה יהיה הערב נגד אולימפיאקוס? ערן סלע מנתח

|
סימונס. כמה דקות יקבל ביום חמישי? (יעל מרגלית)
סימונס. כמה דקות יקבל ביום חמישי? (יעל מרגלית)

טריי סימונס לא קיבל צ'אנס ממשי אצל פיני גרשון עד היום במשחק רשמי, ואי-אפשר היה לבחון ממשית את תרומתו. עכשיו, אחרי משחקי אימון טובים נגד פרנקפורט וגלבוע/גליל, עושה רושם שהוא עומד סוף-סוף בפני אפשרות לביטוי עצמי, שלא לומר יותר מזה. וזה תלוי לא מעט בו לפני כל אחד אחר. הערב ב-21:00 נגד אולימפיאקוס המבחן האמיתי שלו מתחיל.
 
אני מעריך שסימונס עלה בחמישייה נגד גלבוע/גליל, מספר ימים לפני אולימפיאקוס, עם סיבה עם כוונה מאחורי הדברים. ישנה מגמה ממשית לשלב אותו מחדש בתוך הקבוצה, כחלק מאווירה של שינוי עם חזרתו של מרכוס פייזר לפעילות. בדיוק בשביל הדברים האלה נועדה פגרה.
 
אם אני קורא את זה נכון, מדובר בסוג של שינוי פנימי ושקט, בלי הפומפוזיות וההצהרה שמלווים את בואו של שחקן חדש במהלך עונה.

דיברו על מיירה צ'אטמן, על אדי גיל, אולי על עוד אחד או שניים שפרחו כרגע מזיכרוני, וכמובן שמכבי ת"א יכולה להפתיע בכל רגע ולהנחית כאן גארד זר לצד קרלוס ארויו כפי שדובר ותוכנן. ובכל זאת, ישנו גם סיכוי סביר שמכבי ת"א הגיעה למסקנה שחבל על הכסף, שאין את מי להביא ושצריך להשתמש במה שיש כרגע.
 
בעונה הבאה, לפחות לתחושתי ואלא אם יקרו כאן דברים יוצאי דופן כמו עליה לפיינל פור האירופי ו/או זכיה ביורוליג, קרלוס ארויו לא יהיה כאן. ואם זה המצב אולי אין בכלל צורך לחפש גארד זר, שתואם את תכונות המשחק שלו ומשלים אותו. אולי פשוט עדיף לסיים את השנה הזו עם הסגל הקיים ולחפש פתרונות מתוכו. לא מתחייב, אבל נראה לי שזה הכיוון.

תקציר: מכבי ת"א - גלבוע/גליל

 
כשפיני גרשון חזר כדי לפתוח בקדנציה השלישית שלו במכבי ת"א הוא הכיר על בוריים את טל בורשטיין ומרכוס בראון (כי אי-אפשר לאמן שנים באירופה מבלי להכיר את תכונותיו של בראון). את סימונס הוא הכיר פחות.

ודאי ראה אותו משחק לא פעם, ודאי שמע עליו מעוזריו, אולי גם ממיקי דורסמן, החבר הטוב שלו שסיפר לו על יכולתו של סימונס בחולון. אבל מבחינת נתוני מידע, היכרות מוקדמת והערכות בסיסיות של המאמן – גם על רקע הקליטה הקשה של סימונס בתקופת אפי בירנבוים - בראון ובורשטיין הועדפו על פני סימונס באופן די ברור.

טל בורשטיין. הועדף על פני סימונס (אמיר לוי)
טל בורשטיין. הועדף על פני סימונס (אמיר לוי)

 
אפשר היה לראות את זה על המגרש, אבל העדפה מתבטאת לא רק בשאלה מי עולה בחמישייה ומי יושב על הספסל, אלא גם מי זוכה לקרדיט כשהוא על המגרש ומי פחות. למי נותנים כר נרחב יותר לפעולה ואת מי זורקים לספסל אחרי פעולה לא טובה.
 
נגד מלאגה, במשחק הראשון שלו עם מכבי העונה ביורוליג, גרשון נתן לסימונס חמש דקות בלבד, אולי כי התרגז על שבפרק הזמן הזה הוא זרק ארבע פעמים לסל וקלע רק אחת. אפשר להניח מבלי לטעות, שסימונס מאוד רצה להוכיח את עצמו לעיני המאמן החדש ונסחף עם זריקה או שתיים שלא לעניין. בשקלול כל הנתונים מסביב, זה לא הוסיף לו דבר. בשלושה משחקי היורוליג הבאים הוא לא שיחק אפילו שנייה. גם לא נגד נהריה במשחק שאין ממנו חזרה. 

ארויו וסימונס חוגגים. לא בטוח שצריך עוד חיזוק (אמיר לוי)
ארויו וסימונס חוגגים. לא בטוח שצריך עוד חיזוק (אמיר לוי)

 
איבוד התואר יצר זעזוע וגרשון היה צריך להגיב. הזמן עבר, התנאים עשו את שלהם, אין גארד זר חדש נוסף ואולי גם לא יהיה. בורשטיין הנוכחי הוא לא בורשטיין של פעם, בראון מתקשה להחזיק רמה גבוהה למשך שני משחקים ברציפות, שארפ הוא שחקן משלים-של-המשלים וקרוב לסיום הקריירה וחג'ג' – אותו צריך בעיקר לליגת העל. לגרשון יש כרגע משימה דחופה יותר: להזכיר לאולימפיאקוס שפיטרה אותו מיהו ומה הוא יודע.
 
במצב הקיים הוא צריך לשלוף משהו מהשרוול. הייתי אומר שלשלוף את טריי סימונס ולגרד דקות מבראון ומבורשטיין ואולי אפילו לנסות ולהרגיל את המערכת לשחק 4-3 דקות פחות מדי משחק בלי קרלוס ארויו, זה לגמרי לא רעיון רע. 

פיני גרשון עם מרכוס בראון (אמיר לוי)
פיני גרשון עם מרכוס בראון. מקבל קרדיט גדול (אמיר לוי)

 
אני חושב שבתנאים מסוימים אפשר להגיע להתקפות שבהן סימונס, כמו בראון, יכול לקבל את הכדור בחלק המאוחר של ההתקפה, ולהכריע לגבי קבלת החלטות בהתקפה עומדת. מין OPEN כזה, כמו שנהגו לבצע עם אנתוני פארקר בעבר. כמובן שהדבר תלוי לא מעט בסימונס עצמו; אם יעשה את זה באחריות וביעילות, יקבל יותר הזדמנויות. אם יתבלבל עם כדרורים מיותרים ואיבודי כדור, הוא לא יזכה יותר לבונוס הזה ויחזור מהר לספסל.
 
בסופו של דבר, אם סימונס נמצא בכושר טוב, זוכה לביטחון מהמאמן שלו ומשחק באופן אחראי, הוא יכול בכבוד רב לשחק 15-16 דקות למשחק ברוטציה של מכבי ת"א ביורוליג. ואם הוא טוב וחם, ואחד האחרים פחות, אז גם 30. הרי ממש לא משנה מבחינת מכבי ת"א אם סימונס קלע את 17 הנקודות או בראון קלע אותן, או אם סימונס הוריד 6 ריבאונדים או בורשטיין הוריד אותם, כל עוד היא מנצחת.

מיקי דורסמן. סיפר לפיני על סימונס? (מתן להב)
מיקי דורסמן. סיפר לפיני על סימונס? (מתן להב)

 
וכמי שמכיר גם את ליגת העל מעונה וחצי של פעילות בקבוצות אחרות, כולל שתי הופעות רצופות ומוצלחות מאוד בפיינל פור הישראלי וזכיה אחת באליפות, אני אפילו חושב שזה כישלון של מכבי ת"א שהתייחסה לטריי סימונס כמו לשחקן זוטר שבזוטרים גם אם בתחילת העונה הוא התקשה למצוא את מקומו בקבוצה.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */