שתף קטע נבחר

שנינו יחד תחת מטרייה גרועה

גם אתם קניתם לאחרונה מטרייה שברגע האמת התהפכה, התעקמה וכמעט הוציאה למישהו עין? המשווקים מוכרים מטריות זולות "כי אין פה חורף", אבל הם בעצם גורמים לנו לקנות מטרייה פעמיים בחורף. לנו נמאס, אז חיפשנו איפה אפשר לקנות מטרייה טובה

"תן לגשם ליפול אני אהיה בשבילך הכל" (ריהאנה, Umbrella)

 

מתי בפעם האחרונה מטרייה הבטיחה לכם את ההבטחה שלעיל וקיימה? אם אתם חיים בישראל, יתכן שלא הייתה גם פעם ראשונה. כי המטריות שנמכרות פה משולות להבטחות של פוליטיקאים - הן מתקפלות ברגע האמת.

 

"יכולתי לזרוק את הכסף ישירות לפח", נאנחה אישה שחיכתה בתחנת אוטובוס ביום א' האחרון, כשמחוצה לה, הסערה שהפכה את מזג האוויר על פיו, כבר חדלה מהשתוללותה. היא דיברה על המטרייה שלה.

 

בפרוץ הסופה עלינו לטובה, הצטיידו החנויות במלאי של מטריות נאות, רובן לא שוות את עשרת או 20 השקלים שבוזבזו עליהן, כי למעשה - הן לא שוות אגורה שחוקה. 40 איש עמדו באותו יום בתחנת האוטובוס ההיא, בדמדומיה של הסערה, רק חמישה מהם נותרו עם מטריות, חלקן שבורות מעט. השאר הותירו את מטריותיהם מרוטות בשולי המדרכות. 


מחזה נדיר במקומותינו: מטרייה טובה . מטריית טוטס

 

העיר כולה הייתה מלאה מטריות מתות. מטריות שכבו מעוותות בצידי הדרכים, מטריות פצועות גדשו את הפחים. ואין הכוונה למטרייה ההיא שניצבה המומה במרכז הכביש, משום שהרוח הצמיחה לה כנפיים. נכון, גם היא נפלה קורבן, אך לא כמו אחיותיה, שספגו טיפת גשם ומנת רוח וקרסו. תגידו "היתה סופה", ואענה: האם ביום גשם "רגיל" המטרייה שלכם כן מחזיקה מעמד? כולנו יודעים היטב שלא צריך סערה כדי להביס מטרייה שנמכרת בארץ.

 

"בישראל יש פחות מ-20 ימי גשם בשנה, למה להוציא יותר"?

סכום הכסף שהאישה בתחנה קוננה עליו, היה קרוב לוודאי 40-10 שקלים. "זה לא משהו להצטער עליו אם המטרייה נהרסת", אמרו לי ברשת אחת. "את משקיעה מעט, לעונה אחת". ברשת אחרת אמרו לי: "בישראל יש פחות מ-20 ימי גשם בשנה, למה להוציא יותר"?

 

זו צורת חשיבה שפמפמו לנו כוחות השוק, הכוחות שרוצים שנקנה עוד ועוד מטריות שלא עובדות. והתוצאה: דווקא בחורף שחון כשלנו, אנו נאלצים לקנות שתי מטריות, כי לרוב הן נהרסות אחרי דקת שהייה בחוץ, ולפעמים עוד לפני כן, בבית, בעת הפתיחה. כך או כך, הן נופחות את נשמתן מהר מאוד, משיבות אותה כנראה לבוראן הסיני.

 

מכאן עולה שהמסקנה של הגברת ההיא נכונה: אם המטרייה נפגמת ללא תקנה גם אחרי משב רוח קל, מדוע לא לזרוק את הכסף ישירת לפח במקום לקנות את המטרייה? זה יחסוך את העמידה בתור לקופה. כי אם עשרה שקלים זה לא כסף, לפי הרשתות, אז למה לא להשליך את המטבע ברוח, במקום להשליך את המטרייה?

 

"אין מטרייה שהיא לא מקולקלת. אין דבר כזה מטרייה טובה", אמרה אמא אחת באותה תחנת אוטובוס, והפגינה את הידע שלה במטריות סולד אין איזראל. "והן גם מסוכנות". והיא צודקת, כי מחפץ שבא להגן מפני הגשם, מטרייה הופכת מהר מאוד לכלי לדקירת קרקפות ולהוצאת עיניים.

 

אז למרות שידוע לכל שברגע שאתה נושא איתך מטרייה טובה לא ירד גשם. וביום בו תשכח אותה הוא יומטר זלעפות, מצאנו כמה יבואנים ומשווקים שמוכרים מטריות טובות.

  

סמסונייט ומנדרינה דאק

סמסונייט הוא מותג אמריקני, שהמוצרים שלו בארץ מגיעים מהענף האירופי שלו. הרישיון למטריות האלה הוא בלגי, וארץ הייצור (האירופית) שלהן משתנה. טווח המחירים של מטריות סמסונייט, מתחיל מ-170 שקל ומטפס ל-220, 235, 250 עד 300 שקל. מעל המחירים הללו, אפשר למצוא מטריות מתקפלות בעיצובים מיוחדים, עם מקל מעץ ושלושה שלבי פתיחה ב-615 שקל. אפשר למצוא אותן ברשת תיק התיקים, בנאפה ברעננה, בבגינדה ובטופ תיק.

 


הייחוד שלהם הוא בחומרים. מטריית סמסונייט

 

"הייחוד שלהם הוא בחומרים" אומרת דרורית ראובני, מנהלת השיווק של המותג. "מתקיים בהן שילוב של משקל קל, וחוזק חומרים. הכיפה עשוייה פוליאסטר והדנייר שלה (צפיפות הסיבים) מאוד גבוה. יש מטריות שהבד עצמו הוא חופה כפולה, מה שעוד יותר מקשה על התקפלות המטרייה אל מול הרוח. השלדה עשויה אלומיניום והיא חזקה מאוד, וכל מערך החומרים מאוד חזק. תוחלת החיים הארוכה שלהן היא התמורה למחיר, כי לא צריך להחליף מטרייה מס' פעמים בשנה יכול לשמש לכמה שנים טובות".

 

מה חשוב לוודא במטרייה כזאת?

 

"בכל המטריות ובמיוחד במטריית ילדים, חשוב שמוטת הפריסה שלה הקוטר יהיה כתף לכתף מינימום".

 

באותן רשתות ובחנויות תיקים אחרות, אפשר למצוא מטריות של מנדרינה דק, מתקפלות עם מוט יציב, נרתיק נשיאה, הן מגיעות בצבעים שונים ובהדפסי טון סור טון של פרחים עדינים. מחיר: 299 שקל.

 

גבירץ וקנירפס

ישנן מטריות של גבירץ הישראלית וקנירפס הגרמנית, שמייבאת Roncato. מטריות גבירץ זה מותג שקיים כבר למעלה מ-40 שנה ומחירן נע סביב 100 שקל. מטריות קנירפס יקרות יותר ומחירן הממוצע הוא 400 שקל.

 


שלדת אלומניום. מטריית סמסונייט נוספת

 

"מה שמייחד את המטריות האלה זה שהשלדה שלהן עשויה מטיטניום, או מתכות אחרות מאוד חזקות, לא רכות שנהרסות ברוח", מסבירה צילה איצקוביץ', מ-Roncato. "הבד של הכיפה מאוד איכותי, לא נקרע ועמיד בפני קיפולים. יש למטרייה כזאת צלעות פיברגלס - כך שאם היא מתהפכת אז אפשר להפכה בחזרה ולא נגרם לה שום נזק.

 

"המטריות יכולות להגיע עם מנגנון פתיחה ידני, אוטומטי ודואומטי. דואומטי זה אומר שבלחיצת כפתור המטרייה נפתחת וגם נסגרת. ואל דאגה, בכולן יש מנגנון, שמונע כל סיכוי שהאצבע תיפצע. הן מגיעות בכמה גדלים: ישנן כאלה שאפשר לקפלן לגודל קטנטן ולהכניסן לתיק, ויש גם מטרייה בגודל ג'מבו כפול שמתאימה לשני אנשים".

 

חובבי אופנה שחושבים שישתעממו ממטרייה אחת עמידה, ודווקא אוהבים את אלמנט ההחלפה, שידעו שמטריות האיכות אמורות אמנם להחזיק מעמד לא מעט שנים, אבל הן לא מטריות לכל החיים כמו זאת של סבא שלכם.

 

לא צריך להיות חד עין כדי להבחין שהמטריות הפריכות בגשם והמתכלות ברוח, הן לרוב חסרות את השיק שיש במטרייה טובה באמת. "העיצוב של המטריות שלנו יפה ואדג'י", מסבירה צילה. "הידיות מעוצבות, יש כיסויים מיוחדים, הן מגיעות עם הדפסים מאוד יפים. בגבירץ יש גם מטריות מסננות קרינת שמש".

 

מטריות זולות אבל טובות

מטריות זולות אפשר למצוא בכל מקום (רשתות מזון ופארם מוכרות מטריות איומות שעולות 20-10 שקלים, קרביץ מוכרת מטריות ב-35-15 שקל כולל מבצעים שתיים ב-20 שקל או ב-60 שקל). אבל מטריות זולות וטובות, כך טוענים צרכנים, אפשר למצוא במשביר לצרכן, טווח המחירים במשביר הוא 70-20 שקל, כשהיקרות יותר, הן כמובן הטובות יותר והחזיקו מעמד גם ברוחות האחרונות.

 

מטריות מלונדון, מטריות מאמאזון

מטריות טובות מאוד ולא מאוד יקרות מאוד, תמיד אפשר לקנות בחו"ל, למשל ב-James-Smith הבריטית, שמחזיקה צבא חזק של מטריות כולל מבחר של ידיות אחיזה מסוגננות ונוחות להדהים. אפשר גם להזמין מחו"ל, דרך האינטרנט. חפשו באמזון ואתרים אחרים מטריות Victorinox של הצבא השוויצרי; או את מטריות הסערה, חסינות הרוח (עד 100 קמ"ש) ומטריות הגשם של SENZ.

 

המטריות של SENZ הזאת מגיעות בעיצוב מיוחד, שטוח בחלקו הקדמי, כדי להתנגד לרוח. מטריות טובות יש גם ל-TOTES ו- ShedRain. המחירים של כל אלה ינועו בין 15 דולר (במבצעים) ל-100 דולר, כשרובן עולות בין 24 ל-44 דולר. 


פורסם לראשונה 17/12/2010 10:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
יקרה אבל טובה. סמסונייט
מבנה נגד רוח. SENZ
מטרייה TOTS
לילדים. סמסונייט
מטריה זה רע, כשהיא לא טובה
צילום: רויטרס
מומלצים