שתף קטע נבחר

האוצר: מנכ"ל התאחדות הקבלנים סותר את עצמו

במשרד האוצר זעמו על דברי יוסי גורדון שמיהר לבטל את הצעדים החדשים לקירור שוק הנדל"ן. "הביקוש לשכירות יירד ולכן גם המחיר", נמסר בהודעה שפרסם המשרד. "מביך ואף מדאיג לדעת שזה האיש שאמור לשמש פה לקבלני ישראל"

עולים להתקפה: משרד האוצר הגיב על דברי מנכ"ל התאחדות הקבלנים יוסי גורדון שמתח ביקורת על מהלכי הממשלה החדשים לצינון מחירי הדיור. "גורדון טוען בדבריו כי המהלך יוביל לכך שאנשים ששוכרים דירות ירכשו דירות וכך יקטן ההיצע להשכרה – כאשר הביקוש יישאר אותו הביקוש", נמסר מהאוצר. "ואולם, למבוכתו הרבה גורדון סותר את עצמו בדבריו שכן כיוון שאנשים יעברו משכירות לבעלות על דירה הרי שהביקוש לשכירות יירד ולכן גם המחיר לשכירת דירה".

 

 

באוצר הוסיפו ואמרו כי "מביך ואף מדאיג לדעת שזה האיש שאמור לשמש פה לקבלני ישראל". זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים של שר האוצר יובל שטייניץ ושר השיכון אריאל אטיאס פרסם מנכ"ל התאחדות הקבלנים הודעה בה נאמר כי מיסוי המשקיעים יגרום להעלאת שכר הדירה ויפגע שוב במי שאינו יכול לרכוש דירה. 

 

"לא ניתן לצנן את השוק על ידי העלאת מיסים", טען גורדון. "אם המשקיעים יצאו מהשוק מחירי השכירות יעלו ; הממשלה גרפה מיליארדים משוק הנדל"ן בשנה האחרונה ומחפשת שוב איך להרוויח עוד מיסים על חשבון שוק הדיור לכ-60% מהעשירון התחתון אין דירה בבעלותם; מחירי השכירות עלו מתחילת 2009 בכ-23%".

 

לדברי גורדון, הטלת מסים נוספת על ענף הבנייה היא צעד מוטעה שלא יביא לתוצאה המיוחלת של הוזלת מחירי הדירות. הפתרון הנחוץ לענף הדיור הוא הגדלת היצע הדירות והפחתת נטל המס על הענף שהוא הענף הממוסה ביותר במשק.

 

"להגביל דירות להשקעה"

הבוקר אטיאס ושטייניץ הכריזו על שני צעדים חדשים בתחום המיסוי שמטרתם להפחית את הכדאיות הכלכלית של החזקת דירה נוספת להשקעה (דירה שנייה ושלישית), בכך מקווה הממשלה לעודד בעלי דירות להשקעה למכור את הנכסים לזוגות צעירים המבקשים לרכוש את דירתם הראשונה.

 

שר האוצר הכריז על העלאת מס הרכישה על דירה שנייה ושלישית לתקופה מוגבלת של שנתיים. כמו כן, הכריז השר כי יינתן פטור מלא מתשלום מס שבח למי שימכור בשנתיים הקרובות את דירתו השנייה או השלישית. כיום, נאלצים רוכשי דירות להמתין 4 שנים לפני קבלת פטור ממס שבח על מכירת דירה להשקעה.

 

"אנחנו לא נגד דירות להשקעה. גם זה, בימים כתיקונם, מנוע צמיחה של המשק", אמר שר האוצר בתדרוך העיתונאים בתל אביב. "אבל לשנתיים הקרובות אנחנו רוצים להגביל את זה". מרגע שייכנסו התקנות החדשות לתוקפן, הן יחולו רטרואקטיבית על התקופה שחלפה מאז שתתקבל ההחלטה עליהן בממשלה, הצפויה ביום ראשון הקרוב.

 

רוכשי דירות להשקעה ישלמו 5% מס רכישה על מיליון השקלים הראשונים שהושקעו בדירה, במקום 3.5% הנהוג היום. על המיליון השני והשלישי - ישלמו 6% במקום 5% הנהוגים היום ומהמיליון השלישי ומעלה - ישלמו הרוכשים מס רכישה של 7% במקום 5%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר האוצר שטייניץ, הגיב בחריפות
צילום: עידו ארז
מנכ"ל התאחדות הקבלנים יוסי גורדון.
מומלצים