שתף קטע נבחר

ליאור אליהו: "מעדיף לשחק פחות טוב ולנצח"

מכבי ת"א בונה על ניצחון ביתי מול אולימפיאקוס ביורוליג (ה', 21.00). פיני גרשון: "מקווה שנגרום ליושבים במקלטים הנאה". כספי: "עם האנרגיות של ההיכל, נעשה עבודה טובה". במידה והמצב יחייב זאת, השידור יועבר לספורט 5

ההצגה הטובה בעיר? בלי תירוצים, בלי סיפורים על זמן שדרוש ובלי התחכמויות. מכבי תל אביב תעלה הערב (21:00) למשחק שיכול להוות מבחינתה אבן דרך לקראת המשך משחקי היורוליג. ניצחון - משמעותו סימן ברור לקבוצות העילית של היבשת לקחת את הצהובים בחשבון. הפסד - וכנראה שמכבי (עדיין) לא שייכת למועדון הגדולות באירופה. המשחק ישודר ברשת ב' ובערוץ 10, אך במידה ומצב הביטחוני יחייב זאת, השידור יועבר לספורט 5.

 

עבור אולימפיאקוס יהיה זה משחק בו היא יכולה להבטיח את המקום הראשון בבית (ובתנאי שציבונה תנצח את מלאגה). חובבי הפיקנטריה כמובן יסמנו את פיני גרשון, לו יהיה זה מפגש מול 8 מחניכיו בעבר, את יותם הלפרין וניקולה וויצ'יץ', שחוזרים להיכל בו עשו את מרב הקריירה שלהם ואת מרקוס פייזר, שיחזור דווקא נגד הקבוצה מולה נפצע.

 

טל בורשטיין עשוי להגיע ל-1,000 נקודות בקריירת היורוליג אם יקלע 15 ומעלה. וויצ'יץ', אגב, זקוק לשני ריבאונדים כדי לעלות למקום השני בטבלת היורוליג

 בכל הזמנים. אולם שחקן המפתח עשוי להיות דווקא לין גריר, שקלע בשלושה משחקים עד היום בהיכל נוקיה 24.7 נקודות ב-55% ל-3, יחד עם 4.3 אסיסטים למשחק.

 

"יש למשחק מחר משמעות גדולה", סיפר מאמן מכבי, פיני גרשון, במסיבת העיתונאים. "אלה שיושבים במקלטים, זה יגרום להם הנאה. השחקנים ביקשו ביום שישי לא להתאמן ולבקר חיילים פצועים, והשערות שלי סמרו. אם מחר, אחרי החדשות, הם יראו כדורסל זה משהו. אני מקווה שהמשחק יעבור בביטחון ומאחל לכל החיילים שנלחמים שיזכו לראות את המשחק הבא. איפה שאפשר לשחק צריך לשחק, הרי לא מבטלים הצגות בתיאטרון".

 

לגבי הפן המקצועי, אמר גרשון: "הסיכויים הם 50-50. אם המשחק יתפתח כמו שאנחנו רוצים, הכל יכול לקרות. אם לא, יכול להיות הפוך. אנחנו צריכים לדעת לשחק גם מהר וגם לאט. זה יפה מאוד שהם באים, לא היה ספק שהם יגיעו ארצה. אולימפיאקוס זה מועדון שמכבד את עצמו. עם מרבית המועדונים שעבדתי עד היום אני ביחסים טובים, וגם איתם. ירושלים? אם הייתי מרוצה, הייתי מאמן שם לפני שנה או שלוש".


אליהו בפעולה. "התקדמנו בפגרה, עשינו צעד קדימה" (צילום: אלי אלגרט)

 

לגבי שילובו של טרה סימונס: "לא רציתי לזעזע, הוא צריך ביטחון. אי אפשר לתת ל-12 שחקנים לשחק, עבר הזמן, והוא הוכיח את עצמו. מי שוויתר, כבר לא נמצא פה. יש 80 כדורים במשחק שצריך לחלק בין 10 שחקנים, אנחנו לא גליל".

 

ומה לגבי מרקוס פייזר? גרשון ענה: "לקחתי סיכון וחשבתי שפייזר הוא שחקן עם איכויות בלתי רגילות. לקחתי החלטה שהוא לא יהיה פחות טוב מהשניים שלא נמצאים פה. אם הוא יתרום לא פחות מהם (בראון ובאטיסטה) - דיינו".

 

"אני חושב שהתקדמנו בפגרה, עשינו צעד קדימה", סיפר עמרי כספי והתייחס למצב בדרום: "אם נוכל לנצח ולעשות טוב בלב לחיילים, אז זה יעזור. בטוח שהקהל יבוא עם הרבה אנרגיות, אנחנו ננסה לעשות להם שמח על המגרש".


סימונס. פיני גרשון מרוצה ממנו (צילום: עוז מועלם)

 

על היריבה ביום חמישי, אולימפיאקוס פיראוס, התייחס כספי: "יש להם את ניקולה וויצ'יץ', יותם הלפרין, כך שזו קבוצה עם הרבה שכל. כולם יודעים איזה שחקנים טובים וחכמים יש להם. עם האנרגיות של ההיכל, אני מקווה שנעשה עבודה טובה".

 

ליאור אליהו: "אולימפיאקוס היא אחת הקבוצות הכי חזקות באירופה. היה לנו זמן להתכונן למשחק, נחנו, חזרנו, וכולנו מוכנים למחר. אני חושב שעשינו אימונים טובים בתקופה האחרונה, לא ריחמנו על עצמנו. נקווה שהעבודה הקשה תשתלם". לשאלה האם ימשיך ביכולת הטובה ביורוליג מלפני הפגרה, ענה: "מעדיף להיות מחר פחות טוב ושננצח".


פורסם לראשונה 07/01/2009 21:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליאור אליהו
צילום: אלי אלגרט
מומלצים