שתף קטע נבחר

דייויד בלו: "לפעמים זה טוב להפסיד"

מכבי ת"א שמרה על פורפורציות גם בבוקר שאחרי ההפסד 91:88 לבני השרון בליגה. פרקינס: "זה יעזור לנו לתקן את מה שצריך בהמשך". אידסון שחקן חודש נובמבר ביורוליג. ג'יימס: "לא נשברנו וזה מה ניצח את המשחק"

רצפים סופם להישבר. העובדה הזו הוטחה אמש (א') בפרצופה של מכבי תל אביב, שהפסידה 88:91 בביתה לבני השרון לאחר שישה ניצחונות רצופים בארץ וחמישה ביורוליג.

 

 

עבור בני השרון, שניצחה לפחות פעם אחת את מכבי ת"א בהיכל נוקיה בשלוש העונות האחרונות, היה זה טבעי מאוד לרשום את הניצחון החמישי העונה בבית של הצהובים. קפטן מכבי ת"א, דריק שארפ, אף הגדיל ואמר יום לפני המשחק כי "לבני השרון יש מסורת במיוחד כשהיא משחקת מול מכבי". כנראה שהוא הקדים תרופה למכה.

 

דייויד בלו, שכמו שאר שחקני מכבי ת"א לא היה במיטבו אתמול, אמר: "לא שיחקנו הגנה טובה. אני חושב שגם בחלק ההתקפי היתה לנו הזדמנות לשנות את המשחק ולהחזיר אותו אלינו, אבל הפעם לא עשינו את זה. בשני המשחקים האחרונים ההתקפה שלנו נהנתה בזכות ההגנה, הפעם לא הגענו לקליעות נוחות והיינו צריכים להשקיע יותר.

 

"לפעמים זה טוב להפסיד, אתה לא יכול לנצח לכל אורך העונה וכל מה שאתה יכול לעשות זה ללמוד מהטעויות, להרים את הראש ולהמשיך הלאה למשחק הבא".

 

דורון פרקינס הוסיף: "היינו יותר מדי רכים מול בני השרון, בניגוד למשחקים הקודמים שלנו בהם שיחקנו עם הרבה אגרסיביות. מהצד השני הם שיחקנו מצוין, קלעו מעולה והגיע להם לנצח. אנחנו יודעים מה אנחנו אמורים לעשות, אבל הפעם פשוט לא עשינו את זה. נמשיך הלאה למשחק הבא.


ארז כץ עוקף את גיא פניני בדרך לסל (צילום: אלי אלגרט)

 

"אף אחד לא רצה להפסיד, אבל זה בהחלט גורם לך לראות יותר בבירור את הטעויות ומה צריך לשפר. אני מקווה שההפסד הזה יעזור לנו לתקן את מה שצריך בהמשך". אם יש משהו שאולי עודד את הקבוצה הבוקר, זה היה בחירתו של צ'אק אידסון לשחקן חודש נובמבר ביורוליג.

 

אידסון שחקן חודש נובמבר ביורוליג

ויש גם בשורה טובה עבור הצהובים: צ'אק אידסון נבחר לשחקן חודש נובמבר ביורוליג. בחודש זה מכבי ניצחה בכל ארבעת משחקיה ביורוליג ואידסון העמיד מספרים מרשימים של 12.8 נקודות, 4 אסיסטים, 4 ריבאונדים ו-3 חטיפות בממוצע. אידסון מוליך בתום 6 מחזורים את היורוליג במדד משוקלל (18.7 במשחק) ובחטיפות (3.2 במשחק).


אידסון. יכול לצעוק עד השמיים (צילום: אלי אלגרט)

 

גיבורי המשחק של בני השרון היו לי ניילון ושון ג'יימס. ניילון וג'יימס, שהיו בסך הכול עם 6 ו-2 נקודות בהתאמה בתום רבע הראשון, ירדו למחצית כשניילון 13 נק' וג'יימס עם 10 (סיים את המשחק כ-MVP עם 22 נק', 14 ריבאונדים ומדד 40). יחד עם תרומה גדולה של גרונפלד (19 נק', 3 מ-3 לשלוש), רון סטיל (16 נק'), והרבה חוכמת משחק של ארז כץ, יכול המאמן דן שמיר ילהיות גאה בשחקנים שלו.

 

בני השרון אמנם רשמה במחזור הקודם הפסד ביתי מול מכבי אשדוד, אבל אתמול הם הוכיחו אופי והרבה מאוד כישרון. צריך לזכור שהשרונים עדיין ללא מייסיאו באסטון, שינחת היום בצהריים (ב'), וללא שרון ששון הפצוע, כך שיש עוד למה לצפות מהקבוצה של שמיר.


שמיר מאושר לאחר הניצחון על מכבי ת"א (צילום: אלי אלגרט)

 

"אי אפשר להגיע לנוקיה ולשחק מול כל הקהל צהוב בלי להתעלות",

אמר ג'יימס. "מכבי התחילה את המשחק מאוד חזק, אבל אסור להישבר גם אם דברים לא הולכים כמו שצריך בהתחלה. זה מה שניצח בשבילנו את המשחק".

 

לקראת הסיום שרקו לך עבירה חמישית, שלא היתה

"כעסתי מאוד על השריקה הזאת, כי היא לא היתה מוצדקת וברור שרציתי להישאר על המגרש עד לסיום, אבל אלה דברים שקורים במשחק ואין מה לעשות".

 

במחזור הקודם הפסדתם לאשדוד בבית, אתמול ניצחתם את מכבי ת"א בחוץ. מה הלאה?

"אנחנו חייבים להמשיך ולעבוד קשה, יש לנו קבוצה טובה ואנחנו צריכים להמשיך באותה דרך כדי שהפסדים כמו לנתניה ואשדוד לא יחזרו על עצמם. אגב, אני כבר לא יכול לחכות להצטרפות של באסטון, שמעתי עליו כל כך הרבה דברים טובים ואני כבר רוצה לשתף איתו פעולה על המגרש".

 

  • הצטרפו לעמוד של ynet ספורט בפייסבוק

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייויד בלו
צילום: אלי אלגרט
מומלצים