שתף קטע נבחר

צילום: שירי הראל

ההצלחה של מכבי: כדורסל מלהיב ומלא בתשוקה

"סגנון המשחק המדבק של החבר'ה של דייויד בלאט מושתת על אנרגיות ומלחמה על כל כדור, והמוטיבציה באה 'בילט אין' עם הגופיה הצהובה". מוטי דניאל מתמוגג מול הניצחון על ויטוריה

אני לא מאמין בנקמות בספורט. לפעמים אתה מנצח, לפעמים מפסיד. במשחק מול יריב ידוע ומכובד כקאחה לאבורל אין צורך במוטיבציה חיצונית כמו נקמה. עצם העובדה שמכבי תל אביב במקום הראשון בבית עם רצף ניצחונות מרשים מספיקה כדי להבטיח שהשחקנים ירצו לנצח בכל מאודם.

 

 

לפני חודש וחצי טסה מכבי ת"א לספרד למשחק פתיחת העונה האירופית מול לאבורל. הרבע הראשון של העונה היה טראומתי, מכבי היו בהלם וקלעו רק 11 נקודות. מנגד, ההגנה לא השתלטה על השחקנים של דושקו איבאנוביץ' וספגה 31 (!) נקודות ברבע. מאז הכדורסל של מכבי הרבה יותר טוב. הקבוצה מנצחת, שדרגה את ההגנה שלה באופן פנטסטי וגם ההתקפה זורמת הרבה יותר בקלות.

 

במשחק הבית אמש הצליחו הספרדים להגיע ל-32 נקודות במחצית, וגם זה בקושי. הגנת האחד על אחד של שחקני מכבי השתפרה פלאים, ויחד עם פעולות קבוצתיות חכמות הפכה למבצר שקשה ליריב לכבוש. כל סל עלה להם בדם, יזע ודמעות.

 

זה התחיל קשה ומכבי הלכה לסופוקליס שחורציאניטיס, שהוקף בשחקני יריב כל פעם שנגע בכדור. בהגנה סופו לא הסתדר עם סטנקו באראץ', אבל זה התאים לתכנית המשחק הרצויה. התקפת השלשות הקטלנית של לאבורל הלכה פנימה כדי לחפש את היתרון של באראץ', אבל זה עזור לה להחזיק מעמד בפיגור סביר ולא די כדי לנצח. אמנם בקרב הפרטי הענק הקרואטי ניצח, אבל הניצחון האמיתי היה של מכבי.


גרין ובורשטיין. שניים מכוכבי אמש (צילום: אלי אלגרט)

 

כשסופו ירד לנוח, וריצ'ארד הנדריקס לא מצא את עצמו, ניסה דייויד בלאט הרכב מעניין שכלל את ליאור אליהו ודייויד בלו בעמדות הגבוהים. מכבי הסתדרה יפה עם ענקי לאבורל, בין היתר מכיוון שאיבנוביץ' ניצל את הזמן שסופו על הספסל כדי לתת לבאראץ' לנוח. מה שאפשר להבין מהמהלך זה שצוות המאמנים לא סומך מספיק על הנדריקס ולא רואה בו פתרון לעמדת הסנטר המחליף.

 

אליהו היה נהדר. התכונה שאני הכי אוהב אצל ליאור היא היכולת שלו לשחק בדופק נמוך במקום שאחרים מאבדים עשתונות. בדקות שהיה על המגרש, ולטעמי ישב מעט יותר מדי על הספסל, הוא עשה הכול. הריצה הראשונה של מכבי החלה בחסימה מדהימה שלו בהגנה, טיסה להתקפה ודאנק רצחני. כמעט אף פעם אליהו לא מקבל קרדיט על הגנה. אמש הגיע לו. בערב שהוא גם משחיל שלשה, אין ספק שהוא ה-MVP.


אליהו. היה בכל מקום על המגרש (צילום: אלי אלגרט)

 

בלאט קטף אתמול הרבה פירות על ההשקעה שלו בשחקנים. בנוסף לאליהו גם טל בורשטיין ויניב גרין חתומים על הניצחון החשוב. אליהו ישב על הספסל דקות לא מעטות בגלל השיטה של בלאט לשתף הרבה שחקנים. בזכות השיטה הזאת קיבל בלאט תפוקה מדהימה מצמד הוותיקים גרין ובורשטיין. לולא היתה לבלאט סבלנות, יכול להיות שאחרי ההופעה הפושרת של השניים במחצית הראשונה הוא לא היה משתף אותם.

 

בורשטיין לטעמי אחראי למהלך הכי חשוב במשחק. לקראת סוף הרבע השלישי, ביתרון נקודה 50:51, עלו הספרדים להתקפה עם אפשרות לעלות ליתרון ראשון במחצית השניה. המומנטום בדקות האלו היה לצדם והמכבים נלחצו. בורשטיין חטף כדור באלגנטיות בפעולה הגנתית חכמה, ומיד הרים ראש למעלה. במסירה מדויקת לכל אורך המגרש מצא את צ'אק אידסון לסל קל. לספרדים נגמר האוויר ומאותו רגע, מכבי לא הסתכלה לאחור עד שריקת הסיום.


אוהדי מכבי ת"א. נהנים לראות את הקבוצה שלהם (צילום: אלי אלגרט)

 

הדקות האחרונות היו שייכות לגרין, שכבר מזמן לא רווה כל כך הרבה נחת. הוא לקח את באראץ' לטיול פעם אחרי פעם, והטביע לספרדים על הראש בלי למצמץ.

 

למרות הבלטת תרומתם של הטריו הישראלי, הניצחון הזה הושג בדרך המכביסטית של 2010: מאמץ קבוצתי בלתי נלאה שהתחיל אצל דורון פרקינס וג'רמי פארגו, יחד עם תרומה מגוונת של כמעט כל מי שדרך על המגרש.

 

ההצלחה של מכבי ת"א נמדדת מתחילת העונה ביכולת שלה לשחק כדורסל מתלהב ומלהיב, וברצון ובתשוקה שיפגינו שחקניה. סגנון המשחק המדבק של החבר'ה של בלאט מושתת על אנרגיות ומלחמה על כל כדור, והמוטיבציה באה "בילט אין" עם הגופיה הצהובה.

 

זה נעשה בצורה פנטסטית, ולראיה ההנאה ששואב הקהל. זה הזמן ליהנות מעוד ניצחון אחרי ערב כדורסל משובח. עוד יהיה הרבה זמן לספקולציות עד כמה רחוק הקבוצה הזאת יכולה להגיע.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באראץ' מול שחורציאניטיס
צילום: אלי אלגרט
מומלצים