שתף קטע נבחר

עברו את מבחן הבגרות. על ניצחון הפועל ת"א

האדומים סוף סוף כבשו ראשונים, השיגו את הניצחון ההיסטורי ועל הדרך נתנו תשובה הולמת לכל הציניקנים. המחמאות לאביחי ידין, דגלאס דה סילבה ובעיקר לאלילת המזל

האמת, קל להיסחף אחרי אין ספור המחמאות שהורעפו אמש (ד') על הפועל תל אביב בעקבות הניצחון 0:3 על בנפיקה. בכל זאת, שש שנים התאפסנו להם בבוידעם שלל הסופרלטיבים לקבוצה ישראלית שמשיגה שלוש נקודות בליגת האלופות, מאז מכבי ת"א גברה על אייאקס בנובמבר 2004.

 

 

לרגע קט,נצנן את ההתלהבות מההישג של אלי גוטמן וחניכיו ונזכור שאותם פערי האיכות שנתגלו בארבעת המחזורים הראשונים חזרו גם אתמול. אלילת המזל, שהיתה די אכזרית עם האלופה הישראלית עד כה, לבשה אמש אדום, דאגה להסיט את הכדור של ערן זהבי בדיוק לפינה הנכונה ומהעבר השני כישפה את הרחבה של וינסנט אניימה שראה 21 כדורי קרן מוגבהים לעברו (הכי הרבה העונה בצ'מפיונס).

 

ובכל זאת, מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? ראשית כל, העובדה שהאדומים לא ספגו שער מוקדם וסוף סוף היו הראשונים לעלות על לוח התוצאות סייעה להם מאוד. אמנם הזמן שהפועל החזיקה בכדור ירד בהשוואה למשחקים הקודמים (44 אחוז מהזמן, שמונה אחוז פחות מהממוצע בארבעת המשחקים הראשונים), אבל היתרון איפשר להם לצופף בחלק המגרש שלהם, בניגוד למשחקים בהם נקלעו לפיגור, יצאו קדימה וחשפו את העורף הדי איטי שלהם.

 

את תואר איש המשחק יקבל ערן זהבי הנהדר, אבל אי אפשר בלי מילות פרגון לאביחי ידין. בארבעת המחזורים הראשונים הקשר האחורי סימל את הקושי של האדומים לבצע את קפיצת המדרגה מהליגה האירופית לצ'מפיונס, אבל אתמול הוא חזר להיות הגרזן המוכר והטוב מהעונה שעברה.


ידין עם שבחון. הגרזן של הפועל ת"א חזר (צילום: אלי אלגרט)

 

תוסיפו לכך את 11.201 הק"מ שידין רץ (גם במקרה הזה, שני רק לזהבי, המלך הבלתי המעורער של הפועל בקטגוריה זו עם 11,537 ק"מ) ותקבלו ערב בלתי נשכח שלו. אגב, הישג נוסף שהאדומים יכולים לזקוף לעצמם הוא שבירת השיא במספר הקילומטרים שרצו - 112.074, קצת יותר מק"מ מהשיא הקודם (10.965 ק"מ).

 

גם לדגלאס דה סילבה מגיעות כל המחמאות. הבלם הברזילאי, שהודה לפני מספר שבועות כי הוא בכושר איום, הזכיר לנו את חכמת המשחק הנהדרת שמחפה על האיטיות היחסית שלו. אם יש בשורה לגוטמן מאמש לקראת המשך המשחקים בליגה, זו החזרה לכושר של שניים מהאחראים לדאבל אשתקד. תוסיפו למשוואה את גילי ורמוט, שבכל פעם שנגע בכדור קרו דברים טובים, ותקבלו חבורה שמתחילה להזכיר מי שולטת נכון לעכשיו בכדורגל הישראלי.


אלי גוטמן. תשובה הולמת לכל הציניקנים (צילום: אלי אלגרט)

 

בסיכומו של דבר, אפשר בהחלט לפרגן להפועל, שהוכיחה כי היא ראויה לתעודת הבגרות על התהליך שעברה - מאותה קבוצה תמימה במחזור הראשון מול בנפיקה ועד השלישייה אמש. על הדרך, נתנו אתמול גוטמן וחניכיו תשובה הולמת לכל הציניקנים למיניהם, שתפסו טרמפ על ארבעת המשחקים הראשונים כדי לנגח כל מה שקשור לכדורגל הישראלי.

 

שלוש קטנות לסיום

הורס השמחות. אם במחזור הראשון המתינו אלי טביב ומוני הראל עד סיום המשחק מול בנפיקה כדי להיקלע לעוד אחד מהריבים שלהם, הראשון התרגש כל כך מהמפגש החוזר עם הפורטוגלים והחליט להוסיף אש למדורה דווקא ערב המשחק. העיקר שבסיום הוא לא פספס את ההזדמנות וירד לכר הדשא לתפוס איזו תמונה או שתיים עם השחקנים החוגגים.


סרחיו ראמוס רואה אדום. תקדים? אל תבנו על זה (צילום: רויטרס)

 

בזבוז זמן לתלות תקווות בפיפ"א? מצד אחד, קל לבוא בטענות לקרייג תומפסון, שופט המשחק בין אייאקס לריאל מדריד, שהוציא כרטיסים אדומים

לצ'אבי אלונסו וסרחיו ראמוס כשהתוצאה היתה 0:4. מצד שני, שני השחקנים לא הותירו לו ממש ברירה עם בזבוזי הזמן המביכים.

 

השאלה היא האם לובשי השחורים יקחו את המקרה הזה כדי ליצור תקדים ויתחילו לשלוף כרטיסים לא רק במשחקים גמורים והאם ייצא משהו מ"מהחקירה" של פיפ"א על הנושא. משום מה, נהמר שהתשובה תהיה שלילית בשני המקרים.

 

בעיטת קארטו. לא ברור מה גרם למאמן קלוז', סורטין קארטו, לאבד את הראש במהלך ההפסד 1:0 לפ.צ. באזל ביום ג'. קארטו נתפס בעדשות המצלמה מתנפל על הפלסטיק שמגן על ספסל קבוצתו ומוציא עליו את כל עצביו. מה שבטוח - עובדי אצטדיון סט. יאקוב פארק היו צריכים לעשות הערכת נזקים עם שריקת הסיום.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וינסנט אניימה
צילום: אלי אלגרט
מומלצים