שתף קטע נבחר

בלו זון: מכבי ת"א ניצחה את חימקי 76:78 בחוץ

יורוליג: שלשה של דייויד בלו בשניות הסיום העניקה לצהובים ניצחון שהעלה אותם לראש בית א'. צ'אק אידסון ושחורציאניטיס קלעו 16 נקודות כ"א, דורון פרקיס הצטיין

זה נראה בהתחלה כמו טיול קל, אבל הסתיים בניצחון רק אחרי מאמץ עצום. מכבי תל אביב גברה הערב (ה') בחוץ על חימקי מוסקבה 76:78 ועלתה לראש בית א' ביורוליג אחרי ארבעה מחזורים. צ'אק אידסון וסופוקליס שחורציאניטיס היו הקלעים הבולטים עם 16 נקודות, אבל איש המשחק היה דורון פרקינס, שהציג משחק הקרבה אדיר והצטיין בהגנה.

 

 

ברבע הראשון התקשו המארחים לקלוע ונראה היה ששחקניו של דייויד בלאט ישיגו את הניצחון בקלות. אבל התאוששות מצד המקומיים עזרה להם להשיג יתרון 58:65 ברבע האחרון, לפני שהצהובים חזרו לעניינים והכריעו את המשחק. שלשה של דייויד בלו בשניות הסיום העניקה למכבי את הניצחון.

 

רבע ראשון

מכבי תל אביב פתחה את המשחק בלחץ גדול על יריבתה, אשר הצליחה לקלוע סל ראשון רק אחרי שלוש דקות וצימקה ל-6:2.  ההגנה המצוינת של הצהובים וההתקפות המתפרצות הוליכו אותם ליתרון 2:16 כאשר נותרה דקה וחצי לסיום הרבע הראשון.

 

שלשה של ראול לופס ונקודות של ויטאלי פרידזון צימקו את התוצאה, אבל שלשה של צ'אק אידסון מהעבר השני הובילה את מכבי ליתרון 10:19 בסיום הרבע הראשון.


דייויד בלו נאבק עם ויטאלי פרידזון (AP) 

 

רבע שני

מכבי תל אביב נקטה בשמירה אישית בתחילת הרבע השני, אבל המארחים הקטינו במקצת את הפער ושלשה של זוראן פלאניץ' צימקה ל-24:19. לופס צימק עם עוד שלשה ל-29:26, אבל משחק המעבר החזיר את מכבי ליתרון 26:34. צ'אק אידסון הגיע למאזן של 11 נקודות אחרי 20 דקות ומכבי תל אביב הוליכה 31:42 בסיום המחצית הראשונה.

 

רבע שלישי

בתחילת המחצית השניה לקח לקבוצה הרוסית פחות משתי דקות על מנת לקלוע את הסל הראשון. מכבי כבר הוליכה ביתרון שיא 31:46, אבל לאחר מכן הצליחו המארחים לצמק. שתי שלשות רצופות של ויטאלי פרידזון וסרגיי מוניה הציבו את התוצאה על 47:50 בלבד לזכות מכבי תל אביב.


צ'אק אידסון בדרך לסל (AP) 

 

במצב של 51:54 למכבי החטיא מוניה זריקה לשלוש בעת שעמד חופשי מחוץ לקשת, אבל, לונצ'אר ופרידזון הישוו ל-56:56 וסל נוסף של לונצ'אר עם הבאזר העניק לקבוצה הרוסית יתרון ראשון במשחק - 56:58 בסיום הרבע השלישי. 

 

רבע אחרון

דווקא כשהגיעה למאני טיים, התקשתה מכבי תל אביב לתפקד וקלעה סל ראשון ברבע האחרון רק כעבור שתי דקות וחצי. שלשה של מוניה העלתה את חימקי ליתרון 58:65.


ליאור אליהו וקרסימיר לונצ'אר (AP) 

 

משחק מצוין של דורון פרקינס ושלשה של אידסון העניקו למכבי שיוויון 72:72, כאשר נותרה דקה וחצי לסיום. שלשה של פארגו קבעה 74:75 למכבי, אבל לונצ'אר החזיר את היתרון למארחים 75:76.

 

חימקי איבדה את הכדור 16 שניות מהסיום ומכבי יצאה להתקפה אחרונה - ג'רמי פארגו חדר אך החטיא ליי-אפ קל, פרקינס השתלט על הריבאונד ומסר לבלו החופשי, שלא איכזב וקלע שלשה אדירה שקבעה 76:78. המארחים יצאו להתקפה האחרונה, אבל חטיפה של פרקינס סגרה את הסיפור ומכבי ניצחה 76:78.


סופו הצטיין למרות שחלה לפני המשחק (AP) 

 

קלעו למכבי ת"א: צ'אק אידסון וסופוקליס שחורציאניטיס 16 נקודות כ"א, גיא פניני 11, ג'רמי פארגו 9, ליאור אליהו 8, ריצ'ארד הנדריקס ודייויד בלו 6 כ"א, דורון פרקינס 4, טל בורשטיין 2.

 

קלעו לחימקי: קרסימיר לונצ'אר 15, ראול לופס וסרגיי מוניה 11 כ"א, ויטאלי פרידזון ובנג'מין אזה 10 כ"א, קית' לנגפורד 9, פדור דמיטרייב וזוראן פלאניץ' 5 כ"א.

 


פורסם לראשונה 11/11/2010 18:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שחורציאניטיס ולונצ'אר
צילום: AP
מומלצים