שתף קטע נבחר

בג"צ על עתירת האיגוד: השיבו תוך 7 ימים

בבית הדין הגבוה לצדק פסק היום כי על משרדי הספורט והאוצר להשיב תוך 7 ימים על הבקשה לצו מניעה שהגיש איגוד הכדורסל

איגוד הכדורסל, שעתר לאחרונה לבג"צ כנגד משרדי התרבות והספורט והאוצר, זכה היום להישג כאשר בית הדין הגבוה לצדק פסק כי על המשיבים לענות על בקשתו לצו מניעה בתוך 7 ימים.

 

האיגוד פנה לבית המשפט בבקשה להוציא צו ביניים, אשר יאסור על משרדי התרבות והספורט והאוצר למנות כחברי המועצה להסדר הימורים בספורט את נציגי איגודי ענפי הספורט, שנקבעו על ידי מנהל הספורט כגדולים במדינה.


לימור לבנת, שרת התרבות והספורט (צילום: אלי אלגרט)

 

סעיף 4(א)(1) לחוק להסדר ההימורים בספורט תשכ"ז (1967) קובע כי הרכב המועצה להסדר הימורים בספורט יכלול, בין היתר, "שלושה נציגי התאחדות או איגוד לספורט, המייצגים את ענפי הספורט הגדולים במדינה, ושאינם מיוצגים ע"י נציגי הספורט האחרים".

 

באיגוד החליטו כאמור לעתור נגד החלטת מנהל הספורט כי ענף הכדורסל אינו עומד בקריטריונים של ענף ספורט גדול, ובקביעה כי ענפי הספורט הגדולים בישראל הם דווקא ההתעמלות האומנותית, הג'ודו והשייט.

 

"כיצד ייתכן שנציג ענף הכדורסל בישראל לא נמנה על שלושת נציגים אלה במשך 8 השנים האחרונות, כאשר משך קדנציה עומד על 3 שנים", נכתב בעתירה שהגיש בא כוחו של האיגוד, עו"ד רונן ויינברג.

 

"לשיטת המשיבים - לא ימונה נציג ענף הכדורסל משום שעפ"י דרך פרשנות מעוותת בה הם נוקטים לא מצוי ענף הכדורסל במסגרת הענפים הגדולים במדינה", הוסיף ויינברג. "זאת למרות העובדות במציאות המוכיחות את ההיפך המוחלט, עובדות שאיתן לא ניתן להתווכח".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים