שתף קטע נבחר

הדולר עלה ב-0.8% ל-3.613 שקלים

האירו צנח לעומת זאת ב-0.887% ושערו היציג נקבע על 5.0291 שקלים. ב-UBS צופים קריסה בשער האירו למול הדולר בחצי השנה הקרובה, על רקע חשש ממשבר חוב נוסף באירופה

הדולר התחזק היום (ב') מול השקל בפתיחת שבוע המסחר במט"ח, בעוד שהאירו נחלש בחדות. הדולר עלה היום ב-0.865% ושערו היציג נקבע על 3.613 שקלים. האירו ירד ב-0887% ושערו היציג נקבע על 5.0291 שקלים.

 

 

ב-UBS צופים קריסה משמעותית בשער האירו למול הדולר בחצי השנה הקרובה. בבנק ההשקעות השוויצרי מאמינים שעליית ערך האירו למול הדולר לא תחזיק מעמד עקב משבר החובות באירופה. ההערכות של UBS הן כי האירו ייסחר בטווח של 1.25-1.3 דולר בתקופה של שלושה חודשים עד חצי שנה.

 

ביום שישי האחרון פורסם דו"ח המשרות של הממשל האמריקני לחודש אוקטובר. הכלכלה האמריקנית הוסיפה 151 אלף משרות בעוד שיעור האבטלה נותר על 9.6%. מיד אחרי פרסום הדו"ח הדולר התחזק בעולם למול המטבעות העיקריים.

 

יתרות מטבע החוץ שמנהל בנק ישראל גדלו בחודש שעבר בכ-3.3 מיליארד דולר נוספים והסתכמו בסוף אוקטובר בשיא חדש של כ- 69.6 מיליארד דולר. מהנתונים החודשיים שפרסם אתמול בנק ישראל מתברר כי הסיבה העיקרית לעלייה הגדולה ביתרות המט"ח נובעת הפעם מרכישות מט"ח בסכום של כ- 3.4 מיליארד דולר שביצע בנק ישראל במהלך החודש שעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים