שתף קטע נבחר

לא רק האח של: חטואל 8 באליפות העולם בסיף

מאור חטואל הפך לישראלי הראשון מזה כ-20 שנה שהעפיל לרבע הגמר העולמי, הפסד לאמריקני מיינהרט מנע ממנו זכייה היסטורית במדליה. אחותו דלילה ותומר אור הובסו בהתאמה מול אלופת העולם וסגן האלוף האולימפי

למרות יום לא ממש מוצלח של בכירי הסיף הישראלי באליפות העולם בפריז, עם פתיחת שלב הנוק אאוט ברומח, הצליח מאור חטואל להמתיק את הגלולה עם עלייה ראשונה מזה כ-20 שנה של סייף כחול-לבן לרבע הגמר העולמי. חטואל אמנם הודח באותו שלב, אבל הישג השיא שלו בקריירה ישאיר אותו בסגל האולימפי וייתן לו נקודת זינוק מצוינת לקראת לונדון 2012.

 

אחיה של דלילה חטואל, שתעדיף לשכוח את האליפות בצרפת, ניצח בסיבוב הראשון בשלב הנוק אאוט (64 האחרונים) את לורנס הלסטד (24 בעולם) הבריטי בניקוד זהב. בסיבוב השני הוא הפתיע את המדורג 14 בעולם, הצרפתי ארוואן לא-פצ'ו והביס אותו 8:15.


חטואל בקרב מול יריבו הצרפתי. נכנע ברבע הגמר (AFP)

 

חטואל, המדורג 40 בעולם, עמד בלחץ גם בשמינית הגמר מול היפני הצעיר סוגורו אווג'י, לשעבר אלוף העולם לנוער. הקרב הצמוד, בו כבר הוביל הישראלי 1:5, נכנס להארכה אחרי 11:11, וחתואל השיג בה את הנקודה המכרעת אחרי תשע שניות בלבד.

 

ברבע הגמר, אליו עלה חטואל בן ה-25 דקות ספורות לאחר הניצחון הדרמטי שלו, הוא פתח גרוע והמסע המצוין שלו הסתיים עם הפסד 15:10 לאמריקני גרק מיינהרט, סגן אלוף העולם הנוכחי לנוער. במהלך הקרב מתח חטואל את השריר.

 

פרט לחטואל, שסיים בסופו של דבר במקום השמיני את התחרות הטובה בחייו, רק שני סייפים ישראלים הגיעו בעבר לרבע הגמר העולמי. אודי כרמי סיים רביעי ב-1987, לידיה חתואל צוקרמן, דודתו של מאור, דורגה שביעית ב-1991.


חטואל. הישג יפה - מקום 8 בעולם (AP)

 

מלבד חטואל הצעיר, הבוקר הישראלי בפריז היה די מאכזב. האולימפי תומר אור, שמתחרה אף הוא ברומח, אמנם ניצח 11:13 אה אטי-קיו הדרום קוראיני בעזרת שני 'טושים', אבל הנפילה הגדולה הגיעה בשלב הבא, שם חיכה לו סגן האלוף האולימפי ואלוף אסיה, היפני אוטה יוקי. אור לא הצליח להתמודד מולו ונמחץ 15:2, בדרך למקום ה-25 בכללי.

 

כמו אור, גם נציגה נוספת של הסיף הישראלי בבייג'ינג 2008, דלילה חטואל, סבלה מהגרלה קשה. אחותו של מאור פגשה את הרוסייה איידה שנייבה, אלופת

העולם הנוכחית, לקרב אבוד מראש – בו הובסה הישראלית 15:3. בלה זמלין בת ה-20 הפסידה 15:6 לגרמניה קטיה ווצ'טר, גם כן בסיבוב הראשון בשלב הנוק-אאוט. זמלין דורגה 53, דלילה סיימה רק 59.

 

מחר יתחרו שני הישראלים האחרונים שעברו את שלב הבתים. דורון לויט בן ה-34, שהפתיע בעצם הגעתו ל-64 האחרונים בדקר, לא צפוי את המשוכה הבאה – הקוריאני יונג סונג ווה, המדורג שלישי בעולם. דנה סטרלניקוב, שצעירה בלויט בלא פחות מ-19 שנה והדהימה כשעברה את הסיבובים המוקדמים, תתמודד נגד השישית בעולם, אימקה דופליצר מגרמניה. נועם מילס, הבכירה בדקר, איכזבה עם מקום 69 בלבד.

.

 

 


פורסם לראשונה 07/11/2010 14:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים