שתף קטע נבחר

בלאט: "אנחנו רחוקים מלהיות מושלמים"

מאמן מכבי תל אביב, שם בפרופרציות את ה-54:67 על פרטיזן בבלגרד, ניצחון החוץ הראשון העונה של הצהובים ביורוליג. פארגו: "ניצחון גדול, שלטנו מהרגע הראשון". יובאנוביץ': "לא מרוצה מדבר שראיתי"

שנה חלפה מאז הודחה מולה בשלב ההצלבה והערב (ה') מכבי תל אביב השיגה את הנקמה מול פרטיזן בלגרד. החבורה בצהוב-כחול חזרה מאולם פיוניר עם ניצחון חוץ ראשון הענה ביורוליג, 54:67 על הקבוצה הסרבית.

 

 

"שמרנו בצורה יוצאת מהכלל לאורך כל המשחק", סיפר המאמן המנצח, דייויד בלאט, בסיום. "אני חושב שגם העובדה שהיו מעט החזקות כדור, היתה בגלל שהאטנו אותם. קלענו באחוזים טובים, שלטנו ברוב המשחק ודרך ההגנה ניצחנו. גיא גודס אבי אבן והצוות כולו הכינו יוצא מן הכלל את הקבוצה וביצענו את התוכנית במיוחד בצד ההתקפי".

 

"אנחנו יותר מדי מתלהבים מיום זה או אחר", התייחס בלאט לתקשורת בארץ. "אנחנו רחוקים מלהיות מושלמים. לא צריך להתלהב יתר על המידה אחרי ניצחוון כזה כמו שלא היה צריך לקטול אותנו אחרי ההפסד לקאחה לבוראל. אנחנו משחקים אחד בשביל השני, עם כל הלב ובגלל זה אוהבים את הקבוצה הזו. אנחנו לא הכי טובים באירופה, אבל משחקים עם הרבה לב".

 

המאמן גם העביר ביקורת על ההחלטה לשבץ את המשחק מול מכבי ראשון לציון ביום ב': "חבל לי מאוד על זה שהמנהלת לא מבינה שאנחנו הקבוצה היחידה שמשחקת כרגע באירופה, אז למה אנחנו צריכים לשחק ביום שני ולא בראשון? אין בזה היגיון או התחשבות וחבל. ככה זה, נבוא מוכנים לראשל"צ בכל מקרה, הם במצב טוב ואנו לא יכולים לנוח על זרי הדפנה".

 

ג'רמי פארגו, שהצטיין עם 17 נקודות, הוסיף: "לא חושב שצריך להגיד לי ברוך הבא ליורוליג, אני חושב שהייתי בסדר גם עד עכשיו. המשחק תמיד בנוי מריצות, הצלחנו לשלוט בקצב מהרגע הראשון. הפתענו אותם ויכול להיות שהיו כמה נפילות תוך כדי המשחק. בסופו של דבר לנצח כך זה מה שחשוב. לא משנה מה קורה מסביב או איזה קהל עומד מולנו, צריך לשחק טוב. זה היה ניצחון גדול".

 

ליאור אליהו, עוד אחד ממצטיינים מול פרטיזן: "פתחנו מצוין את המשחק וזה נתן לנו את השליטה לכל אורך 40 הדקות. נכון שהיו מדי פעם ירידות

. אפשר לשייך את זה לקהל שלהם. החוכמה היא לפתוח בצורה הזו את המשחק ולשמור על כך לכל הדרך. בסך הכל, היה לנו משחק הגנה מצוין ודברים הלכו כמו שצריך. מה שעשה את ההבדל זו השליטה בריבאונד, קבלת החלטות נכונות והגנה מצוינת. חכו עם המחמאות, אנחנו רק בתחילת הדרך".

 

דורון פרקינס סיכם: "אי אפשר לקרוא לזה מלחמה כי שיחקנו מול קבוצה חדשה, לא מול אותה אחת של העונה שעברה. זה ניצחון גדול עבורנו, היתה הגנה נהדרת ושלטנו כמעט בכל המשחק. לא נתנו להם להשתלט על המומנטום. זו דחיפה טובה להמשך".

 

יובאנוביץ': "אני לא מרוצה משום דבר שראיתי"

מאמן פרטיזן בלגרד סיכם את ה-67:54 למכבי ת"א באכזבה מרה: "היתה לנו בעיה בגישה, עשינו הרבה טעויות בפתיחה ולא הצלחנו לסגור את הפער עד לסיום".


גם מהאוהדים יובאנוביץ' לא היה מרוצה? (צילום: יעל שחרור)

 

בעוד שמאמנם לשעבר דושקו וויושיבץ' מנסה להתמודד עם הפתיחה החלשה שלו על הקווים של צסק"א מוסקבה, גם ולאדי יובאנוביץ' צריך היה לענות אמש (ה') על לא מעט שאלות קשות, לאחר היכולת הדלה של פרטיזן בלגרד במשחק ההפסד 67:54 למכבי תל אביב בפיוניר ארנה.

 

"אני לא רוצה לבוא בטענות לשחקן זה או אחר, אך ברור לי שמה שהפסיד לנו את המשחק זו העובדה שהשחקנים החדשים עדיין לא השתלבו", פתח ואמר יובאנוביץ'. "היתה לנו בעיה רצינית בגישה, אין אפילו דקה אחת במשחק הזה שגרמה לי להיות מרוצה. בד"כ יריבות שלנו מחפשות דרכים להתמודד עם הקהל, הערב זה לא נראה כך".

 

יובאנוביץ' ניסה להסביר מדוע פתח עם השחקן המרכזי שלו, נייתן ג'וואי, על הספסל: "בחרתי לפתוח בעיקר עם שחקנים מקומיים, כי חשבתי שלהם יהיה קל

 יותר להסתגל לאווירה. ניסיתי לשמור על ג'וואי מהסתבכות בעבירות, כי היה לי ברור ששחורציאניטיס ינסה לסבך אותו. עשינו הרבה טעויות בפתיחה, ולא הצלחנו לסגור את הפער עד לסיום".


לפחות הוא לא האשם. לפאייט מול הנדריקס ופארגו (AP)

 

"לא הצלחנו להיכנס לתכנית המשחק שלנו", המשיך המאמן. "הם רצו מהר ולכן הגיעו למצבי קליעה נוחים. בשל היעדר המהירות והכוח שלנו מתחת לסלים, נאלצנו לייצר קליעה מבחוץ. ברגעים בהם יכולנו להתקרב מעט, לא היה לנו משחק מאורגן ופספסנו את ההזדמנות".

 

לגבי שני הזרים החדשים אמר יובאנוביץ': "אין לנו באמת אלטרנטיבות, נאלץ להמתין לרגע בו הם יתעוררו. גיסט ולפאייט הם לא שני השחקנים היחידים שאשמים, אני לא מרוצה מאף אחד הערב. אך זה בסדר, אף אחד לא ציפה שהם יבלטו כל כך מהר".

 

השתתף בהכנת הידיעה: יוני לב ארי

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים