שתף קטע נבחר

צילום: עוז מועלם

גוטמן: "לא מבין איך הכדור של טועמה לא נכנס"

מאמן הפועל תל אביב לא ידע אם לשמוח מהיכולת ב-0:0 ההיסטורי מול שאלקה, או להתאכזב מהעובדה שהקבוצה לא ניצחה: "אני יוצא בתחושה של כבוד וגאווה לכדורגל הישראלי"

היסטוריה בבלומפילד. הפועל תל אביב סיימה הערב (ג') את משחקה בבלומפילד מול שאלקה ב-0:0 היסטורי, תיקו שהפך לנקודה הראשונה של האדומים אי פעם במפעל, ולראשונה של קבוצה ישראלית מאז דצמבר 2004. מעבר לכך, שחקניו של אלי גוטמן הציגו כדורגל פנטסטי, אך נתקלו בשוער קשוח בשער הגרמני.

 

 

בהפועל גילו דאגה מסויימת מפציעתו של הבלם דגלאס דה סילבה, שהוחלף כבר בדקה-42 בביבאן פרנסמן, לאחר שזה נפצע במפשעה. ביום שני הקרוב האדומים יפגשו את מכבי חיפה למשחק סופר חשוב, ובקבוצה מקווים שהבלם יחלים מהמתיחה בחלק הפנמימי של הירך.

 

המאמן האדום סיכם: "בסופו של דבר לא ניצחנו את המשחק. לא ניצחנו את המשחק הזה משום שהחמצנו הרבה, וברמות האלה היינו חייבים לסיים לפחות את אחד המצבים ברשת. ראיתם היום קבוצה שמשחקת כדורגל מאורגן ומסודר, מניעה את הכדור ושולטת במשחק. היה לנו יתרון ביצירת מצבים על פני שאלקה".

 

"אני גאה בבחורים האלה", המשיך גוטמן. "מצד אחד יש לי הרגשה טובה, כי שיחקנו נגד שאלקה וכולנו יודעים מה היא שווה. מצד שני, אני מרגיש אכזבה, כי כדור אחד ברשת והכול פה הפוך. אני לא מבין את הכדור של סלים טועמה לא נכנס. אני יוצא בתחושה של כבוד וגאווה לכדורגל שלנו, אך גם עם תחושה של החמצה".

 

"שיחקנו יוצא מהכלל טוב. עצם העובדה שאנו יוצאים בהרגשה של החמצה מדברת בעד עצמה. הפקנו את הלקחים מהמשחק בגלזנקירשן וראו את זה היום. אני גאה בשחקנים שלי וחושב שהם השקיעו מאמץ אדיר. מגיע להם כל הכבוד. אחרי ששמעתי שבנפיקה ניצחה את ליון וזה מצמק את הסיכויים שלנו לקראת ההמשך. לא הייתי מופתע, כי ראיתי את המשחק של שאלקה נגד לברקוזן וידעתי בדיוק לקראת מה אנחנו הולכים".  


אוהדי הפועל תל אביב. יש סיבה לגאווה (צילום: אלי אלגרט) 

 

השוער האדום, וינסנט אניימה, סיכם: "אני מרגיש טוב עם הנקודה הראשונה שלנו. זו הרגשה נפלאה לזכות בנקודה ראשונה בליגה של הגדולים ביותר. היה משחק אדיר למנואל נוייר ושאלקה נהנתה מקצת מזל, אבל בכל זאת משחק גדול שלנו. אני חושב שזו היתה תכנית המשחק שלהם".

 

הקפטן האדום, וואליד באדיר, שהחליף בתום המשחק את חולצתו עם זו של ראול, אמר: "ההגנה שלנו עשתה את זה קל. אני שמח שהצגנו משחק טוב, אין ספק שאחרי שנגמר המשחק דיברנו על כמה שזה פספוס שלא ניצחנו, אבל קודם כל לקחנו נקודה. אני מרגיש טוב עם המשחק הזה, יש אמנם אכזבה אבל לצאת עם תוצאה כזו מול שאלקה, זה נפלא".


פעם הבאה זה יגמר ברשת? גילי ורמוט (צילום: אלי אלגרט)

 

גילי ורמוט: אני מרגיש טוב, נתנו עבודה קשה מאוד. ידענו שאנחנו ברמה ויש לנו מה לתת. אני מקווה שבמשחקים הבאים נבקיע גם ננצח".

 

דני בונדר: "אנחנו יוצאים מאוכזבים כי הגענו להרבה מצבים, אבל סוף סוף הבאנו נקודה ראשונה בליגת האלופות ולא הגיעו נגדנו למצבים של אחד מול אחד. כל

הקבוצה עמדה ושיחקה טוב".

 

סלים טועמה: "אני חושב שזה המשחק הכי טוב שלנו בליגת האלופות. אם יצאנו מאוכזבים במשחק הזה, זה אומר הרבה והלוואי שניקח את היכולת הזאת גם למשחקים הבאים. חבל שלא ניצלנו את המצבים, אבל נקודה ראשונה בליגת האלופות זה יפה מאוד".

 

על ההזדמנות שהייתה לו לכבוש בבעיטה חופשית מזווית שבדרך כלל הוא מצליח לשים את הכדור ברשת אמר "לא כל כדור נכנס לרשת אבל מי יודע אולי בפעמים הבאות נצליח יותר אבל זה לא מוריד מהתחושה שלנו שיכולנו יותר".


הפועל תל אביב - שאלקה (ליגת האלופות 2010/11)

ציונים
הפועל תל אביב ציון שאלקה ציון
וינסנט אניימה 6 מנואל נוייר 8
דני בונדר 5 אסטוסו אושידה 5
וואליד באדיר 5 בנדיקט הואדס 4
דגלאס דה סילבה (42) 6 כריסטוף מצלדר 5
דדי בן דיין 6 סרחיו אסקודרו 4
שי אבוטבול 6 פיר קלוגה (46) 5
סלים טועמה (61) 6 איוואן רקיטיץ' (74) 6
ערן זהבי 5 ג'פרסון פרפאן 5
גילי ורמוט 5 ראול 5
טוטו תמוז 7 חוסה מנואל חוראדו 6
בן סהר (70) 4 קלאס יאן הונטלאר 5
מחליפים   מחליפים  
ביבאן פרנסמן (42) 6 כריסטוף מוריץ' (46) 5
יוסי שבחון (61)   אדו (74)  
ויקטור מרעי (70)      
אלי גוטמן 6 פליקס מגאת' 5
שופט: פרנק דה בליקרה (בלגיה) 7 תוצאה משקפת: 1:1

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלי גוטמן
צילום: אלי אלגרט
מומלצים