שתף קטע נבחר

חידוש: המענקים לנכים יושוו לאלו של האולימפיים

רה"מ אולמרט ושר הספורט מג'אדלה החליטו כי לספורטאים הפראלימפיים והאולימפיים יינתנו בונוסים זהים. המשמעות: ענבל פיזארו, דורון שזירי, שרגא ויינברג ובועז קרמר יקבלו מהמדינה מענק גבוה מזה של שחר צוברי

ישראל חזרה מבייג'ינג עם שבע מדליות. מהמהדורה הראשונה של בייג'ינג 2008 שב שחר צוברי עם מדליית ארד אחת, במשחקים הפראלימפיים זכו הנציגים הכחולים-לבנים בשש מדליות. היום (א') הוחלט כי מבחינה כלכלית, המדינה לא תתייחס באופן שונה למדליה שהשיג צוברי ביחס למדליות בהן זכו הנכים.

 

עד כה, מדליסט נכה זכה בחצי מהסכום שניתן למדליסט אולימפי. הערב, בעקבות ראיון בערוץ 2 עם הטניסאי בועז קרמר, שזכה במדליית הכסף בזוגות ביחד עם שרגא ויינברג, החליט ראש הממשלה אהוד אולמרט לשנות את הנוהג.


שרגא ויינברג ובועז קרמר. אולמרט שוחח עם האחרון (צילום: רזי לבנת)

 

אולמרט שוחח עם קרמר, אמר לו כי הוא מצדיק את טענותיו בנוגע לאפליה והבהיר כי ישווה בין המענקים של הספורטאים הפראלימפיים לבין אלו של האולימפיים. בעקבות אותה שיחה, שוחח אולמרט עם שר הספורט, ראלב מג'אדלה, והשניים קבעו כי הבונוסים לספורטאים יהיו זהים.

 

ב-24 בנובמבר ייערך במכון וינגייט טקס הענקת המלגות. צוברי, שזכה בארד בגלשני ניל פרייד, יקבל 100 אלף שקלים, כמו החותר אלי נאווי, שסיים שלישי ב-1,000 מ' במשחקים הפראלימפיים.

 

ענבל פיזארו, שזכתה בשלוש מדליות כסף בשחייה, תקבל את המענק הגבוה ביותר, וגם הקלע דורון שזירי (מדליית כסף בירי משלושה מצבים) והטניסאים ויינברג וקרמר יקבלו מהמדינה מענק גבוה יותר מזה שקיבל צוברי. עם זאת, צוברי קיבל בנוסף בונוס מיוחד מקרן סידני פרנק, ומונה לפרזנטור של חברת 'רנו', ולכן בסיכומו של דבר הארד שלו עדיין 'שווה' יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
ענבל פיזארו בבייג'ינג
צילום: AP
מומלצים