שתף קטע נבחר

הלקוח במסלול חו"ל - חשבון הסלולר השוטף דופק

כשאנחנו רוכשים חבילות לחו"ל בחברות הסלולר, אנחנו ממשיכים לשלם על המסלולים השוטפים בארץ במקביל. צרכן אחד שאכפת לו יצא למאבק בתופעה

עונת הנסיעות הסתיימה ועכשיו מגיעים חשבונות הטלפון הסלולרי, שבהם השתמשנו בחו"ל. רבים מופתעים מגובה התשלומים, למרות שאירגנו לעצמם מסלולים מיוחדים לחו"ל, ואנחנו תוהים – למה אי אפשר להקפיא את המסלולים השוטפים על שימוש בארץ כשאנחנו נמצאים בחו"ל? למה, בעצם, לשלם לחברת הסלולר תשלום כפול: פעם על השיחות, ההודעות והגלישה באינטרנט בחו"ל, ובמקביל על אותם שירותים בארץ, שכלל לא משתמשים בהם בעת השהות בחו"ל.

 

יתרה מזאת. חברות הסלולר כופות עלינו לעשות מסלולי חו"ל רק אצלן (למי שלוקח איתו את המכשיר) ולא בחברה אחרת, ולכן הן יודעות שבזמן הזה אין שימוש למכשיר בארץ. בכל זאת הן ממשיכות לגבות את התשלום החודשי בהוראת הקבע שלנו.

 

סוגיה זו עלתה מתלונתו של דוד כהן, סוכן ביטוח מירושלים. כהן נסע לטיול בר-מצווה עם שני בניו ושלושה מכשירי טלפון".יומיים לפני הנסיעה רכשתי חבילות חו״ל מוזל לארה"ב, ובמקביל הזכרתי לחברה שברשותי חבילת שיחות של 4,000 דקות וגלישה בארץ, עליה אני משלם 1,350 שקל לחודש.

 

"ביקשתי לבטל בעת שהותי בחו"ל את התשלום עבור המכשירים בארץ, אך נעניתי בשלילה. לאחר שהתעקשתי, הסכימה החברה לצמצם את החיוב בארץ ל-600 שקל, אך רק החל מיחידת החשבון הבאה, דהיינו שבועיים אחרי שכבר הייתי בחו"ל. למה בעצם חברות הסלולר מוכרות ללקוחות מסלולים מיוחדים לחו"ל, ובמקביל ממשיכות לחייב את החשבון בארץ?", שואל כהן.

 

"מישהו צריך לעצור את המפלצת הזאת"

לצד הטענה המוצדקת והעקרונית הזו, עלתה גם בעיית התשלום האישי של כהן. "בסופו של דבר שילמתי עבור שלושת השבועות בארה"ב סכום כמה אלפי שקלים, שכלל חריגה מהמסלול". לדבריו, כל פניותיו לחברה הסתכמו במערכת התשה "הדומה לשיטות השב"כ", כאשר כל יום מפנים אליו אדם אחר שידובב אותו ויתיש אותו. "בסופו של דבר הציעו לי פיצוי בגובה 10% בחשבון למשך חצי שנה בתנאי שזה לא יפורסם ללקוחות.

 

"דחיתי את כל ההצעות על הסף. מישהו צריך לעצור את המפלצת הזאת שנקראת חברות הסלולר", אומר כהן, שלא התעצל ופנה לאחד מעורכי הדין המובילים בתחום התביעות הייצוגיות. "הנושא נבדק על ידו ונמצא שהוא מתאים להגשת תביעה, אם וכאשר יצטבר מספר גדול של מתלוננים". הוא אומר.

 

טענתו של כהן נוגעת לא רק למטיילים קצרי מועד ולא רק לסלקום. אלפי אנשי עסקים ישראלים נוסעים לחו"ל מדי חודש, ומאות אלפים יוצאים לטיולים ממושכים. אם מצרפים את כל החשבונות הכפולים שהם משלמים באותה עת בארץ ובחו"ל – יוצא שחברות הסלולר משלשלות לכיסן עשרות מיליוני שקלים.

 

מסלקום נמסר בתגובה, כי הלקוח טופל כראוי, וכי החברה התריעה בפניו בעת שהותו בחו"ל כי חבילות השיחות והגלישה מוצו כדי שייצור קשר עם המוקדים ויתקין חבילות נוספות. "במקביל, הוצע ללקוח להקטין את חבילת הדקות בארץ החל ממחזור החיוב הבא שלו, הצעה שהלקוח קיבל".

 

אשר לסוגיה העקרונית של החיוב הכפול בארץ ובחו"ל – בבדיקה שעשינו, מתברר שכל חברות הסלולר אינן מתכוונות להקפיא או לזכות את הנוסעים, שעשו חבילות חו"ל, מתשלום מקביל באותה עת בארץ. לטענתן של החברות, "הדבר אינו אפשרי טכנולוגית". עם זאת, מוכנה סלקום להרים את הכפפה. "בעקבות שימוש הולך וגובר של לקוחות בחבילות חו"ל אנו בוחנים בימים אלו את המדיניות בנושא", נמסר מהחברה.

 

במשרד התקשורת, לעומת זאת, הנושא כלל לא עלה. בתשובה לפניית "ממון" נמסר ממשרד התקשורת כי נכון להיום, המשרד לא מצא לנכון להידרש לנושא זה.

 

הכתבה פורסמה במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
טלפון סלולרי פלאפון אילוסמחשבים אילוססלולרי סלולר
צילום: index open
מומלצים