שתף קטע נבחר

הפיל הלבן נוסטלגי: מצליחים לזהות?

החידה משבוע שעבר הניבה תגובות יוצאות דופן בקרב אלה שזיהו את המפעל לתרופות הנטוש בבית שאן. אבל האם תצליחו לזהות את הפיל הלבן הבא, ואם כן: מה דעתכם עליו?

הפילים הלבנים ממשיכים להם בעצלתיים והאחרון הניב מבול של תגובות מקוריות. כפי שניחש נכונה שלומי יוסף הכהן, הפיל האחרון הוא מפעל לתרופות נטוש בבית שאן. התוכנית המקורית הייתה מבטיחה: המפעל, שבנייתו החלה בשנות ה-80, היה אמור למשוך למקום עובדים רבים שיעברו להתגורר באיזור ויסייעו בפיתוחו.  


לתמונה בגודל מלא לחצו כאן  (צילום: חגי אהרון)

 

אבל התוכניות השתבשו לאחר שעוקץ בו היה מעורב היזם של הפרויקט נחשף. יוזמות שונות להסב את המבנה למטרות שונות לא צלחו, וכיום הוא משמש בעיקר לאימונים של צה"ל וכוחות הביטחון.

 

החידה משבוע שעבר המריצה אתכם לשלוח לנו תגובות מדהימות: 

 

רואים מיד - זהו מגדל בבל. ניסו לסיים אך עשו המון טעויות בדרך - כל מי ששלט בארץ הזאת דבר בשפה אחרת ובמנהגים אחרים - הביזנטים, היונים, הרומים, הטורקים , הבריטים - ולכן לא הצליחו לסיים את העבודה. והיום - במקום להיות עם שמדבר בשפה אחת אנחנו ממשיכים לדבר בשפות שונות - יש המדברים עם הפה, יש המנבלים עם הפה, יש המדברים עם הידיים, יש המדברים עם אבנים ויש עם סכינים ויש עם דוקרנים ויש גם עם אקדחים ולכן אנחנו תקועים עם פילים לבנים - חלקם בנויים וחלקם כאילו אנושיים. (גלית, פרדסיה). 

 

ניתן לראות בצילום את חרטום הספינה בעת טיסה שגרתית בשמי הארץ. הספינה נבנתה במקום לצורך נסיעות ראש הממשלה לחו"ל, אבל ביבי עצר את הפרוייקט בטענה שאין שם מיטה מספיק נוחה בשבילו. מאז הספינה משייטת לה בשמיים ללא מטרה. ישנה כוונה לפתוח בה מסעדה בעתיד, אך בינתיים מדובר ללא ספק בפיל לבן.(יחזקאל)

 

אחד משמונת ניסי תבל: טיל סקאד שלא התפוצץ במלחמת מפרץ ומאז משמש כמגדל מים בביר אל חרא. ניתן לזהות את צינורות דלק הטילים בצידי גוף הטיל ובקצהו העליון נוספה כיפה בעקבות הנס הגדול שהיה שם (רועי).

 

גם השבוע אנחנו ממשיכים לחוד לכם חידות ובהכנת הפיל הלבן החדש אפף אותנו גל של נוסטלגיה מתוקה. סביר להניח שרבים מכם בילו בו שעות הוללות רבות ונשמח עם תחלקו עמנו את החוויות, כי הן בוודאי מסמרות שיער. אז קדימה, שנסו מותניים ושלחו לנו את הפתרון. כמו כן, אנחנו קוראים לכם לשלוח לנו הצעות ורעיונות לפילים הלבנים הבאים. בהצלחה!


לתמונה בגודל מלא לחצו כאן (צילום: ירון ברנר)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
מזהים את המבנה?
צילום: ירון ברנר
מומלצים