שתף קטע נבחר

טרגדיה: אמריקני מת במשחה ל-10 ק"מ בדובאי

פרן קריפן בן ה-26, מדליסט הארד באליפות העולם אשתקד, סבל כנראה ממכת חום וטבע במהלך המשחה המתיש בסבב גביע העולם באיחוד האמירויות. שעתיים אחר כך נמצאה גופתו

המירוץ לצמרת של השחיין האמריקני הסתיים באיחוד האמירויות, ובאופן טרגי. פראן קריפן בן ה-26, שזכה בשנה שעברה במדליית ארד באליפות העולם במשחה ל-10 ק"מ, טבע היום (ש') למוות במהלך המשחה האחרון של סבב גביע העולם השנה, באיחוד האמירויות.

 

קריפן, שהתחרה בפוג'יירה, דרומית לדובאי, לא סיים את המשחה המתיש. מגזין השחייה "סווימינג וורלד" דיווח כי שעתיים אחר כך הוא נמצא ללא הכרה במים. הוא עוד הובהל לבית חולים מקומי, שם נקבע מותו, אך ככל הנראה כבר כשאותר היה ללא רוח חיים.


קריפן מצא את מותו במים. טרגדיה בשחייה העולמית (גטי אימג'ס)

 

סיבת המוות היא ככל הנראה החום הרב ששרר היום במפרץ הפרסי. טמפרטורת המים היתה מעל 30 מעלות ורבים מהשחיינים סבלו ממכת חום וטופלו לאחר שסיימו את השחייה ל-10 קילומטרים.

 

"פרן היה אלוף אמיתי ואדם מדהים. הוא ייזכר בגלל כל התכונות הנפלאות שלו", נכתב בהודעת האבל שפרסם איגוד השחייה האמריקני על מותו של קריפן, שזכה 6 פעמים בתואר אלוף ארה"ב. "נמשיך לעבוד ביחד עם איגוד השחייה העולמי, אנשי התחרות ואחרים כדי לבדוק איך קרתה הטרגדיה הזו".


הודעות תנחומים בעמוד הפייסבוק. קריפן על הפודיום ב-2008 (גטי אימג'ס)

 

בעמוד הפייסבוק שלו, כתב קריפן אתמול: "אני בדובאי לגביע העולם האחרון של השנה,

ומשם טס לחופשה באיטליה". כעת נמצאות בעמוד הודעות תנחומים רבות מחברים ומשחיינים אחרים.

 

אחרי הזכייה במדליה אשתקד, סיים השנה קריפן במקום הרביעי באליפות העולם ב-10 ק"מ ובמקום החמישי בחצי המרחק. החלום שלו - להשתתף באולימפיאדה ואולי לזכות במדליה - כבר לא יתגשם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים