שתף קטע נבחר

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת

החולשה הכלכלית הכללית העיבה על המסחר עם תחילת פסגת שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של 20 המדינות המתועשות בדרום קוריאה. הדאו-ג'ונס ירד ב-0.13%, הנאסד"ק עלה ב-0.8% וה-S&P500 עלה ב-0.24%

המסחר בבורסה של ניו יורק הסתיים הערב (ו') במגמה מעורבת, למרות דו"חות רבעוניים חיוביים מהמצופה. הבורסות באירופה סגרו בירידות של 0.3% בממוצע אחרי שמוקדם יותר בורסות אסיה סגרו במגמה מעורבת. מניות האנרגיה התחזקו לאחר שחברת שירותי שדות הנפט, שלאמברגר, הכפילה את רווחיה לרבעון ה-3. בשוק הסחורות הנפט עלה והזהב נחלש מעט ובשוק המט"ח הדולר עולה בעולם מול סל של ששת המטבעות המובילים. האג"ח הממשלתיות נחלשות.

 

מדד הדאו-ג'ונס ירד ב-0.13% לרמה של 11,132.6 נקודות. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.8% לרמה של 2,479.39 נקודות. מדד ה-S&P500 עלה ב-0.24% לרמה של 1,183.08 נקודות. 

 

למרות המסחר התנודתי מעט היום, דאו ו-S&P השלימו את השבוע החיובי השלישי ברציפות והשביעי החיובי מתוך שמונה השבועות האחרונים. מבין 500 החברות הגדולות שדיווחו עד כה, עולה כי שלושת רבעי עקפו את התחזיות לרווח העולי ו-85% שיפרו את הביצועים ביחס לרבעון המקביל. 68% עקפו את תחזית ההכנסות ו-80% עלו על המכירות של הרבעון המקביל.

 

אלא שהחולשה הכלכלית הכללית העיבה על המסחר עם תחילת פסגת שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים של 20 המדינות המתועשות בדרום קוריאה. השוק עוקב בדריכות אחר ההתרחשויות לקראת הפסגה של המנהיגים בסאול בחודש הבא. שם עשויות להתקבל החלטות באשר לכללי מט"ח נוכח מלחמת המטבעות בין ארה"ב לסין. בנוסף, על סדר היום תקנות הבנקאות המכונות "באזל 3", שעשויות להחמיר את דרישות הלימות ההון של הבנקים.

 

במהלך יום המסחר האחרון של השבוע לא פורסמו נתוני מאקרו. כמו-כן מספר הדו"חות שפורסמו היה נמוך יחסית כאשר החברות הגדולות שפירסמו דו"חות הן האניוול ושולמברגר. עם תחילת המסחר פרסמה וריזון את דו"חותיה, שמעידים על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי של השנה.

 

אמש, המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים, כאשר נאסד"ק עבר לירוק ממש בדקה האחרונה ושני המדדים המובילים האחרים החלו לעלות קצת לפני כן. ברקע המסחר אתמול, ירידה בתביעות האבטלה הראשוניות ודו"חות מעורבים של ענקיות הדאו ג'ונס. המדדים קיבלו רוח גבית מדברי נשיא הפד של סט לואיס ג'יימס בולארד, לפיו הוא מצדד בתוכנית רכישת אג"ח בהיקף של 100 מיליארד דולר לחודש. לדבריו, אין החלטה בנוגע לרכישות אלה מאחר שיש מחלוקת על ההיקפים.

 

הבוקר, הבורסות באסיה ננעלו במגמה מעורבת. מדד הניקיי היפני עלה ב-0.54%, ובקוריאה עלה מדד הקוספי ב-1.21%. בורסת אוסטרליה ננעלה בעלייה של 0.5% ובהונג קונג ירד מדד ההאנג סנג ב-0.56%. בורסת סין ירדה ב-0.28%. באירופה ירידות שערים למרות שמדד אמון העסקים הגרמני עלה באוקטובר, בניגוד לציפיות, לרמתו הגבוהה ביותר מזה שלוש שנים וחצי, ועשוי להצביע על כך שהצמיחה לא האטה במידה רבה כפי שחלק מהכלכלנים העריכו.

 

מניות במרכז

חברת וריזון דיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי של השנה, על רקע ירידה במנויים לשירותים האלחוטיים. וריזון דיווחה על רווח של 881 מיליון דולר, שהם 31 סנט למניה. ירידה מ-1.18 מיליארד דולר, שהם 41 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. לא כולל הוצאות חד פעמיות, כולל עלויות מיזוג וארגון מחדש, הרווח נפל ל-56 סנט למניה מ-60 סנט בשנה שעברה, בעוד שההכנסות נפלו ב-2.9% ל-26.5 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 54 סנט למניה, והכנסות של 26.3 מיליארד דולר.

 

ברקשייר האת'אווי בניהולו של וורן באפט קרובה לרווח של 2 מיליארד דולר? לפי עסקה מספטמבר 2008, גולדמן זאקס יכול לשלם לברקשייר 5.5 מיליארד דולר תמורת ויתור של ברקשייר על דיבידנד עתידי. לכן באפט מתבדח באומרו כי הוא משתדל לא לענות לטלפון אם הוא חושש שגולדמן בצד השני של הקו. לברקשייר יש גם אופציות לרכוש מניות גולדמן ב-5 מיליארד דולר לפי 115 דולר למניה. כיום המניה נסחרת ב-159 דולר. לפיכך, האופציות מגלמות רווח של כמעט 2 מיליארד דולר.

 

ענקית הביטוח האמריקאית AIG, גייסה כ-138.3 מיליארד דולר הונג קונגי (17.8 מיליארד דולר) במכירת מניות בחטיבה המרכזית שלה באסיה, AIA, המכירה הוכתרה כהנפקה הציבורית הראשונה (IPO) הגדולה ביותר שנערכה בהונג קונג.

 

אמריקן אקספרס דיווחה אתמול אחר הצהריים על רווח של 1.1 מיליארד דולר או 90 סנט למניה לעומת 640 מיליון דולר או 53 סנט למניה ברבעון המקביל. ההכנסות הסתכמו ב-7 מיליארד דולר, ששיקפו עליה של 17% לעומת הרבעון השלישי של 2009. ההפרשות לחובות מסופקים ואבודים הסתכמו ב-373 מיליון דולר לעומת 1.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הירידה בהפרשות שיקפה שיפור מתמשך בתיק האשראי, מסרה החברה. בוול סטריט ציפו לרווח של 85 סנט. המניה מאבדת שיעור קל במסחר המאוחר.

 

אמזון דיווחה לאחר המסחר על קפיצה של 16% ברווחיה לרבעון שהסתיים בסוף ספטמבר. ענקית המסחר המקוון הרוויחה 231 מיליון דולר או 51 סנט למניה לעומת 199 מיליון דולר או 45 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צמחו בכ-40% ל-7.56 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו לרווחים של 48 סנט למניה על הכנסות של 7.37 מיליארד דולר. המניה מגיבה בירידה של 5% במסחר המאוחר.

 

ג'נזיים העלתה היום תחזיות שהיו גבוהות ב-20% מאלה של וול סטריט ושוב הביעה התנגדות להצעת הרכש העויינת של סאנופי. לדעת ג'נזיים, היא שווה 89 דולר למניה לעומת הצעתה של סאנופי, שתימחרה אותה ב-69 דולר בלבד.

 

AIG גייסה היום כמעט 18 מיליארד דולר לאחר הנפקה מוצלחת של חטיבת ביטוח החיים האסיאתית שלה בהונג קונג. ההנפקה זכתה לטווח העליון של שווי החברה שעל המדף - 30.5 מיליארד דולר.

 

מניית ארנה, (סימול: ARNA), קפצה היום בציפייה להחלטת ה-FDA בנוגע לתרופת ההרזייה שלה lorcaserin. מנהל המזון והתרופות של ארה"ב קבע את הדד ליין להיום להחליט האם לאשר את התרופה להרזייה. בספטמבר פאנל מייעץ של המנהל קבע שאין לאשר את התרופה בגלל בעיות בטיחות. בדרך כלל המנהל מקבל את ההמלצות אך לא מחוייב להן.


פורסם לראשונה 22/10/2010 22:08

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וול סטריט מעורבת
צילום: רויטרס
מומלצים