שתף קטע נבחר

כשהונטלאר פגש את שי אבוטבול, בפעם השנייה

לפני עשר שנים הבקיע חלוץ שאלקה בניצחון נבחרת הנערים של הולנד על ישראל באליפות אירופה בהרצליה. מאז הוא שבר שיאי כיבושים וכיכב בקבוצות פאר. לקראת המפגש עם הפועל ת"א, הוא נכנס לכושר מצוין וכבש בשמונה משחקים רצופים

מאי 2000. קלאס יאן הונטלאר ערך היכרות ראשונה עם הכדורגל הישראלי. נבחרת הנערים של הולנד הגיעה לאליפות אירופה וגברה במשחק הפתיחה בהרצליה 0:2 על המארחת.

 

הונטלאר הבקיע את השער השני, כשלצידו שיחקו בין היתר ג'ון הייטינחה, רפאל ואן דר וארט ורובין ואן פרסי. מנגד שיחקו זאב חימוביץ', משה אוחיון, יניב עזרן וגם שי אבוטבול, לימים יריבו במדי הפועל תל אביב.

 

 

הכתומים סיימו את הטורניר במקום השלישי, לאחר שנוצחו 2:1 על ידי צ'כיה בחצי הגמר והביסו 0:5 את יוון במשחק האחרון באצטדיון רמת גן. בבכורה זכתה פורטוגל, בכיכובו של ריקארדו קווארסמה.  

 

אוקטובר 2010. שאלקה מגיעה למשחק נגד הפועל ת"א במחזור הרביעי של בית 2 בליגת האלופות כשהיא במשבר עמוק בבונדסליגה. שחקניו של פליקס מגאת' מדורגים במקום ה-16 מתוך 18, אחרי שצברו רק חמש נקודות בשמונה מחזורים. מדובר במאזן עלוב עבור הקבוצה שהתמודדה בשנים האחרונות על תואר האליפות. למרות התקופה הרעה, נראה גם האור בקצה המנהרה.

 

 

אחת הסיבות הבודדות לאופטימיות במועדון מגלזנקירשן היא היכולת אותה מציג החלוץ ההולנדי, שהספיק להפוך לכוכב ענק במועדוני פאר ולשבור שיאים של הבקעות וסכומי העברות מאז אותו מפגש עם אבוטבול בהרצליה.

 

בניגוד לראול המאכזב, הרכש שהגיע הקיץ ממילאן מדורג שלישי בטבלת מלך שערי הליגה הגרמנית, אחרי שמצא את הרשת חמש פעמים בששת משחקים בהם שותף. השער האחרון היה בפנדל ב-2:2 עם נועלת הטבלה שטוטגרט בשבת האחרונה, כשלפני כן הספיק להבקיע ב-0:2 על בנפיקה בצ'מפיונס.


פורח אצל פליקס מגאת, הונטלאר (AP) 

 

דירק קלאס יאן הונטלאר בן ה-27 (1.86 מ'), המכונה "הצייד", בלט כבר בצעירותו בזכות הטכניקה המשובחת וחוש כיבושי השערים, מה שהביא להשוואות בינו לחלוצי עבר הולנדים גדולים, דוגמת מארקו ואן באסטן, דניס ברגקאמפ ורוד ואן ניסטלרוי.

 

גם האופי השליו והצנוע שלו הגביר את האהדה כלפיו ומאמן באיירן מינכן, ההולנדי לואיס ואן חאל, אשר אימן אותו באליפות העולם לנבחרות נוער ב-2001, אמר: "ברחבת ה-16 הוא השחקן הטוב ביותר בעולם".


הונטלאר וראול במדריד, שבו לשתף פעולה בגרמניה (רויטרס) 

 

הונטלאר שיחק במספר עמדות בגיל הנערים, עד שבלט בגיל 14 במדי הקבוצה השלישית של דוטינשם דה חראפשחאפ (הקבוצה בה שיחק בן סהר לפני שנתיים), בה שימש דודו כמנהל הכספים. הוא כבש במדיה 33 שערים ב-20 משחקים. לאחר שהמשיך בקצב ההבקעה המשובח צד את עיניה של פ.ס.וו. אינדהובן, שהחתימה אותו ב-2000, עת היה בן 17.

 

גם במדי הנוער של אינדהובן הציג הונטלאר יכולת מעולה, והמאמן חוס הידינק העלה אותו לקבוצה הבוגרת. הוא הספיק לשחק בשורותיה פעם אחת בלבד בליגה, לפני שעבר בהשאלה לדה חראשחאפ ואפלדורן. לשתי הקבוצות הוא עזר לעלות לליגה הראשונה, ובאפלדורן אף קראו לאחד היציעים על שמו.

 

ב-2004/05 היה שותף הונטלאר להעפלה של הירנביין (עבר אליה תמורת 100 אלף אירו) לגביע אופ"א, ובתחילת אותה עונה השתתף ב-0:5 על מכבי פתח תקווה (המשחק הראשון בישראל לא שוחק בגלל השביתה בנתב"ג). באמצע העונה שלאחר מכן הוא עבר לאייאקס תמורת 9 מיליון אירו.


הונטלאר במדי נבחרת הולנד. נכנס לכושר שיא לקראת האדומים (רויטרס) 

 

בשתי עונות (2005/06 ו-2007/08) סיים הונטלאר כמלך שערי הליגה ההולנדית ובארבע שנותיו באייאקס הגיע למאזן מרשים של 76 כיבושים ב-92 משחקים וזכה פעמיים (2006 ו-2007) בגביע ההולנדי.

 

את 2007/08 סיים הונטלאר עם 33 שערים ב-34 משחקים ובכך היה לשחקן הראשון במועדון שהגיע ל-30 שערים מאז מארקו ואן באסטן ב-1987. בחלון ההעברות של ינואר 2009 הוא נרכש על ידי ריאל מדריד תמורת 27 מיליון אירו, והגיע לבלאנקוס כאשר סבל מפציעה קשה.

 

בחצי עונה בספרד הספיק הונטלאר לכבוש שמונה שערים ב-20 משחקים וכאשר ביצעה ריאל מהפכה בסגל בקיץ 2009, הוא שוחרר כמו יתר חבריו ההולנדים (אריין רובן ו-ווסלי סניידר) ועבר למילאן תמורת 15 מיליון אירו.


הונטלאר בחגיגה נדירה במדי מילאן, לא נהנה בסן סירו (גטי אימג'ס)

 

תחת שרביטו של לאונרדו שותף הונטלאר ב-25 משחקים והספיק להבקיע אשתקד שבעה שערים, בעונה שנחשבה לאחת הפחות טובות שלו. בשל חוסר שביעות רצונו מהגעתו של זלאטן איברהימוביץ' הוא נפרד מהרוסונרי, אשר מכרו אותו לשאלקה באוגוסט האחרון תמורת 13 מיליון אירו. זאת, אחרי שקודם לכן נדחו הצעות עבורו מצידן של בולוניה וטוטנהאם.

 

18 השערים שכבש במדי הנבחרת הצעירה של ארצו הציבו אותו כמלך שעריה בכל הזמנים, במדי הבוגרת הוא כבש ב-0:2 על רומניה ביורו 2008 והפך לשחקן הרכב ראשון תחת המאמן ברט ואן מארוויק במוקדמות מונדיאל 2010. לעומת זאת, במונדיאל עצמו הוא שימש בעיקר כשחקן ספסל, מכיוון שרובין ואן פרסי הועדף על פניו.


אבוטבול וגוטמן. המפגש השני עם הונטלאר יהיה מוצלח יותר? (אלי אלגרט)

 

בדרום אפריקה הבקיע הונטלאר ב-1:2 על קמרון בשלב הבתים, והחליף את ואן פרסי במשחקים נגד סלובקיה בשמינית הגמר וברזיל ברבע הגמר. בהפסד בגמר

1:0 לספרד הוא לא שותף.

 

הונטלאר המשיך לאחרונה בכושר ההבקעה המרשים גם בטורניר מוקדמות יורו 2012. שלושער מול סן מרינו (0:5 להולנד), צמד נגד פינלנד (1:2), שער בודד מול מולדובה (0:1) וצמד ב-1:4 על שבדיה, הציבו את הכתומים במקום הראשון בבית 5 והעלו את מאזנו ל-24 שערים ב-40 משחקים בנבחרת.

 

נכון לעכשיו, הונטלאר הוא מלך שערי מוקדמות היורו עם שמונה שערים בארבעה משחקים. "המשחק מול שבדיה היה הטוב ביותר שלי במדי נבחרת הולנד", הצהיר השחקן הלובש את החולצה מספר 25 בשאלקה, אחרי שהשלים כיבושים בשמונה משחקים רצופים במדי קבוצתו והנבחרת. אין ספק, הוא נמצא בכושר שיא ובמוראל גבוה ביותר לקראת העימות מול השחקנים של אלי גוטמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים