שתף קטע נבחר

הפיצוץ: קטין אשדודי הודה שזרק שלט על הקוון

אנשי אשדוד, ביחד עם חוג האוהדים, תפסו נער שהודה במעשיו וכעת מקווים להקלה בעונש. במכתב ללוזון נכתב: "אנחנו לא ברברים". גורם בב"ש: "חובה להענישם בחומרה"

יום חם בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. מ.ס. אשדוד והפועל באר שבע מתכוננות למחר (ד', 16:00), אז צפויים להתחיל הדיונים בעניין המשחק שפוצץ בדקה ה-94 בין שתי הקבוצות, אחרי פגיעה בקוון אורן בורנשטיין. בדיון ישתתפו קברניטי שתי הקבוצות, כולל נציגים מאיגוד השופטים והשופטים עצמם, על מנת שכל צד יציג את גרסתו.

 

אנשי אשדוד, ביחד עם חוג האוהדים, פעלו במהלך היממה האחרונה על מנת לתפוס את העבריין ובסופו של דבר מצאו קטין שהודה כי זרק שלט על הקוון. גם לאחר שצפו בסרטי האבטחה מהאצטדיון הבינו באשדוד כי יתקשו להוכיח את חפות המועדון וכעת מקווים כי תפיסת הנער שזרק את השלט, בתוספת להבטחת נקיטת אמצעים לשמירה על הסדר בעתיד, יובילו להקלה בעונש.

 

קטין בן 16 הודה כי הוא זה שהשליך את השלט לתחומי המגרש באשדוד אשר גרם לפיצוץ המשחק. הנער הובא למשרדי ההנהלה על ידי ראשי חוג האוהדים ולאחר מכן נחקר במשטרת אשדוד. הנער, תלמיד מצטיין ללא עבר פלילי, טען כי השליך את השלט אבל לא בכוונה לפגוע במישהו במגרש.

 

לטענתו, הוא עמד בסמוך לסורגי ההפרדה בין היציע למגרש וברגע ששופט המשחק הוציא כרטיס אדום כנגד חלוץ הקבוצה, דימיטר מקרייב, הוא הרים את שלט הפרספקט והטיח אותו על המשטח בכעס. השלט, העשוי מחומר גמיש, פגע בכר הדשא ומשם ניתז לעבר הקוון. לטענת הנער הוא לא הצליח להירדם כל הלילה על כי בלי להתכוון הוא פגע בקוון ובקבוצתו. הוא ביקש להתנצל בפני ג'קי בן זקן ובפני האוהדים.

 

בן זקן דיווח למשטרה על הודאתו של הנער, ביקש לדווח להוריו וכן מנציג הקבוצה להתלוות עם הנער לתחנת המשטרה. הנער נחקר בנוכחות בן משפחה בוגר ונפתח לו תיק במשטרה. בשל גילו הצעיר, נראה כי הקטין לא ייעצר, אך במועדון שוקלים להרחיקו מהמגרש הביתי עד סיום העונה.


המהומה באשדוד ביום שני. מה יהיה העונש? (צילום: עוז מועלם)
 

בן זקן הגיב לתפיסה: "ראשית אני רוצה להתנצל בפני הקוון על הפגיעה בו, הפיזית והרגשית. תהליך הסקת המסקנות מהאירוע הסתיים, לקחיו ייושמו ויהפכו את המגרש באשדוד לבטוח ביותר בארץ לקהל האוהדים ולשופטים. אני רוצה להודות לאוהדים על כי פעלו על פי רוח המועדון, הוקיעו כל מקרה אלימות ועשו ככל יכולתם להוכיח שאין זאת דרכה של מ.ס אשדוד לנהוג באלימות. אוהדי קבוצות הליגה יכולים לקחת דוגמה מאוהדי אשדוד כיצד אוהדים אמיתיים צריכים לנהוג".

 

הפועל ב"ש: "יש תקנון, שבית הדין יפעל על פיו"

בהפועל ב"ש טענו מוקדם יותר כי "יש תקנון ובית הדין מחויב לפעול לפיו. לפני התקרית עם הקוון היו תקריות קשות אחרות ואם לא יענישו את אשדוד בחומרה, המקרה יחזור על עצמו. עם זאת, מה שבית הדין יקבע, אנחנו נקבל".

 

מוקדם יותר שלח חוג אוהדי אשדוד מכתב ליו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, בו ביקש להתחשב בגיליון ההרשעות הנקי של הקהל מעיר הנמל. "חוג האוהדים מגנה בחריפות את כל גילוי האלימות במגרש ומבקש סליחה מכל מי שנפגע במשחק מול ב"ש", נכתב בהודעה. "אנו, אוהדי אשדוד שאלופים בלקחת את גביע הקבוצה ההוגנת, לא סתם אלופים. אין אצלנו ולא היו אצלנו מקרים כאלו בעבר".


אוהדי מ.ס. אשדוד. אלופי ההגינות? (צילום: צפריר אביוב)

 

"אנחנו בטח שלא ברברים, כפי שמציירים אותנו בתקשורת. רוב אוהדי אשדוד הם שכירים, עובדי אלתא, חברת חשמל, עובדי נמל, עובדי עירייה ועוד. אנשים בעלי

משפחות שבאים לראות כדורגל וליהנות. יכול להיות שבאותו יום החליט אוהד משולהב לעשות אולי מעשה שלא משקף את כל אוהדי אשדוד, אבל בגלל תפוח רקוב אחד לא זורקים ארגז שלם לפח".

 

"לא יכול להיות שבגלל מקרה אחד בודד, שמוטל בספק גדול, ישפטו אותנו על כל מה שהולך בליגת העל. אנחנו לא אמורים להיות הכבשה השחורה של הליגה, ובטח לא יכולים לעבור בשתיקה על ההיתממות של אוהדי הפועל ב"ש. כאשר אוהדי קבוצות אחרות מגיעים לב"ש הם נרגמים באבנים, סופגים מכות, ונזקים לרכבים, ואף אחד בתקשורת לא מדבר על זה".

 

באשדוד גם ערכו ביממה האחרונה בדיקה לגבי גורל הכרטיס האדום אותו ראה דימיטאר מקרייב בסיום, במידה ותוצאת המשחק תבוטל, לאחריה התברר כי החלוץ הבולגרי בכל מקרה לא יוכל לשחק במחזור הבא.


פורסם לראשונה 19/10/2010 20:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המהומה באשדוד
צילום: אבי רוקח
מומלצים