שתף קטע נבחר

דרבי בג'ודו: שלזינגר ניצחה את ג'רבי בגמר באקו

הישגים מצוינים לישראליות בטורניר גביע העולם: שלזינגר ניצחה באיפון ב-63 ק"ג, ג'רבי וירדן שוורץ (48 ק"ג) זכו במדליות כסף

הג'ודו הישראלי מקבל לאחרונה מכה אחרי מכה, אבל בבאקו הוכח היום (ש') שהוא גם מסוגל להחזיר באיפון או שניים. בטורניר גביע העולם באזרבייג'אן, נרשמה היום היסטוריה קטנה, כששלוש ישראליות עלו לגמר - ושתיים מהן התמודדו האחת מול השנייה.

 

אליס שלזינגר וירדן ג'רבי, הג'ודאיות המובילות בארץ בתקופה האחרונה, התמודדו בקרב על תואר האלופה בבאקו במשקל עד 63 ק"ג, קרב שהעניק להן גם נקודות דירוג חשובות במאבק על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים בלונדון. שלזינגר ניצחה באיפון וזכתה בתחרות, ג'רבי הסתפקה במדליית הכסף.


ירדן ג'רבי (צילום באדיבות משפחת ג'רבי) 

 

שלזינגר, מדליסטית הארד מאליפות העולם אשתקד, ניצחה בשלבים המוקדמים יותר באיפונים יריבות מאזרבייג'אן ומאוקראינה. ג'רבי בת ה-20, הצעירה משלזינגר בשנתיים, ניצחה יריבה אוקראינית באיפון בקרב הראשון שלה ועברה סינית בחצי הגמר, גם כן באיפון. שתיהן ניצלו עד תום את העובדה שרק 10 ג'ודאיות התחרו במשקל זה.

 

גם שאר הישראליות רשמו הופעה יפה בטורניר הקטן בבאקו. רוני שוורץ (48 ק"ג) הפתיעה עם שלושה ניצחונות על ג'ודאיות מרוסיה, טורקיה ובלארוס - ועלתה לגמר, שם הפסידה לאוקראינית אולגה סוקה בווזארי. באותו משקל דורגה ליטל עבאדי במקום השביעי מ-13 משתפות.

 

שני איפונים של לירז בן מלך העלו אותה לחצי הגמר בקטגוריית המשקל של עד 57 ק"ג, לפני שהפסד ליווניה בוקובלה שלח אותה לקרב על המקום השלישי, מול הרוסיה יוליה ריזובה, בו הפסידה גם כן וסיימה חמישית.

 

בגברים יתמודדו מחר ב-81 ק"ג יואל רזבוזוב ואבישר שיינמן בטורניר גביע העולם במינסק, בלארוס. לאחר שאיגוד הג'ודו הודיע על הפסקת פעילותו, אמר רזבוזוב כי הוא שוקל לפרוש מפעילות: "המצב שנוצר הוא בלתי אפשרי, נתתי לעצמי הזדמנות אחרונה".


פורסם לראשונה 09/10/2010 13:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אליס שלזינגר
צילום: אורן אהרוני
מומלצים