שתף קטע נבחר

צרפת: מאסר וקנס עצום של 7 מיליארד ד' לברוקר

בית המשפט גזר את דינו של ז'רום קרוויל שהואשם כי הימר על 50 מיליארד אירו מכספי הבנק ללא ידיעת מנהליו. פרקליטו: הוא נענש על שיטה שלמה, נערער על הפסיקה. בתקשורת המקומית טוענים: יידרשו לקרוויל 177,536 שנים כדי לשלם את הקנס

שלוש שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי נגזרו הבוקר (ג') על ז'רום קרוויל , הברוקר לשעבר של בנק סוסייטה ג'נרל, אשר הורשע על חלקו בהפסדים של כ-7 מיליארד דולר (כמעט 5 מיליון אירו) שנגרמו לבנק.

 

בנוסף, הוטל עליו לשלם למעסיקיו לשעבר סכום של 6.7 מיליארד דולר (4.9 מיליארד אירו) - סכום שככל הנראה הוא לא יוכל לשלם. קרוויל גם הורחק לכל חייו מעבודה בתעשייה הפיננסית. על פי חישוב שבוצע בתקשורת הצרפתית, בהתבסס על משכורתו הנוכחית כיועץ מחשבים, העומדת על 3,150 דולר בחודש (2,300 אירו), יידרשו לקרוויל 177,536 שנים כדי לשלם את הקנס שהוטל עליו.

 

קרוויל הורשע בזיוף, שימוש לא חוקי במחשב והפרת אמון. הוא עמד למשפט מוקדם יותר השנה בעקבות אישומים כי הימר על 50 מיליארד אירו מכספי הבנק ללא ידיעתו של הבנק. "קרוויאל הפר ביודעין את עבודתו כברוקר", כתב השופט דומיניק פאוטה בבית המשפט.

 

הבנקאי טען להגנתו כי הבנק ידע על לקיחת הסיכונים שלו והיה מרוצה כל עוד הביא לרווחים. במהלך המשפט התייצבו מעסיקיו לשעבר ועובדים נוספים להעיד נגדו. עורך הדין של סוסייטה, ז'אן וייל, האשים את קרוויל ב"דו פרצופיות" כאשר בזמן שצבר הפסדי ענק הרגיע את המעסיקים שלו כי הכל תקין. דניאל בוטון, נשיא הבנק והמנכ"ל בזמן ההפסדים, קרא לשערוריות המסחר "קטסטרופה".

 

"ההנהלה העלימה עין"

עורכי דינו של קרוויל טענו שהכישלון היה יותר מרשלנות אישית וכי באותו הזמן הייתה תרבות של שבירת חוקים בבנק כשההנהלה העלימה עין במכוון שמרדף אחר הרווח.

 

לטענתם, המקרה הנוכחי היווה מכה למוניטין של אחד המוסדות הפיננסיים היוקרתיים בצרפת, אבל המיליארדים הבודדים שאבדו בשערוריית המסחר של סוסייטה עדיין מחווירים לעומת מאות מיליארדי הדולרים שנזרקו על עסקאות מסוכנות בארה"ב.

 

פרקליטו, אוליבייר מצנר, אמר בעקבות הטלת הקנס הכספי: "לא ייאמן. יש לי הרגשה שז'רום קרוויל נענש על שיטה שלמה", והדגיש כי מרשו לא נהנה משום תועלת כספית ממעשיו. מצנר הוסיף, כי קרוויל צפוי לערער על ההחלטה.


פורסם לראשונה 05/10/2010 12:05

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ז'רום קרוויל, הבוקר בבית המשפט
צילום: AP
מומלצים