12 בניינים בלבד מונה רחוב חדרה, אחד הרחובות הזעירים והנחבאים מהעין בצפונה הישן והנחשב של תל אביב. מי שחי בעיר ומכיר אותה לעומק, ודאי מכיר היטב את הקסם הרב שמאפיין את הרחובות הקטנים האלה שבמתחם העוטף את כיכר המדינה. הם נושקים לצירי התנועה המרכזיים ונמצאים במרחק הליכה קצר ממוקדי המסחר והפנאי השוקקים, אבל בה בעת הם סוג של בועה מטופחת ושלווה, טובלת בעצים וצמחייה; מקום מפלט מושלם הרחק מהמולת העיר ללא הפסקה.
בשנים האחרונות העיר תל אביב משנה את פניה במגוון היבטים; החל באלה התחבורתיים, עם הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה, סלילת שבילי האופניים, ועד תנופה רחבת היקף של התחדשות עירונית ברחביה. לנוכח הפיתוח המסחרר, שומר מתחם הרחובות שסובב את כיכר המדינה על צביון ייחודי שמתאפיין בבנייה נמוכה יחסית, רחוב חדרה הפסטורלי הוא אחד מהרחובות הנדירים הללו.
2 צפייה בגלריה
"CARASSO SUNN" חדרה 7-9-11, תל אביב
"CARASSO SUNN" חדרה 7-9-11, תל אביב
"CARASSO SUNN" חדרה 7-9-11, תל אביב
(הדמיה: סטודיו 3D Vision)
חברת קרסו הוותיקה משקיעה לאורך שנים ארוכות משאבים משמעותיים בפיתוח, תכנון והקמה של מיזמי מגורים, המשקפים חוויה של סגנון חיים מבוקש ועדכני, ומתמחה בתכלול צורכי המגורים לפי סטנדרטים מתקדמים ובאיתור הלוקיישנים הנשאפים ביותר. כפועל יוצא בחרה החברה להקים ברחוב חדרה, תחת המותג "CARASSO SUNN”, בנייני בוטיק למביני דבר, שתוכננו בהשראת עקרונות ה־WELL Building Standard. מדובר בארבעה בניינים בני 8 קומות כל אחד. מדובר למעשה בשליש מהרחוב כולו. הבניינים, שמספריהם ברחוב 7, 9, 11 ו־10 מוקמים במסגרת מסלול תמ"א 38/2 הריסה ובנייה, כאשר הבניין בחדרה 10 כבר נמצא בשלבי בנייה ושלושת הנוספים עומדים לקראת שיווק. כל אלה נוסף על בניין מגורים, שמקימה קרסו תחת אותו קונספט ברחוב דוד ילין 9 הסמוך.

מה שטוב לסקנדינבים

מותג המגורים "CARASSO SUNN”, שמקורו במילה SUNN, שפירושה בריאות בנורווגית, נותן מענה לאופן שבו אנשים יגורו בעתיד, מה חשוב להם ומה ייטיב איתם ועם בריאותם הנפשית והפיזית. עקרונות התכנון של הקונספט משיתים את ארבעת היסודות המפעילים את העולם - אוויר, אור (אש), מים ואדמה - על תחום המגורים ועל איכות החיים היומיומית, כאשר לפי מחקרים, יסודות אלה תורמים לבריאות הנפשית והפיזית.
נוסף על כך בחברת קרסו ערכו מחקר מקדים על מנת ללמוד מה מחזק בעיניי הדיירים את איכות חייהם, איפה הם מרבים לבלות בבית, מה חשוב להם ועוד – ויישמו את הממצאים בתכנון הדירה בהיבטים הבאים:
אוויר – פתרונות למיקסום של אוורור טבעי לפנים הדירה, במטרה להשביח את איכות האוויר ולהקטין את השימוש באוורור מלאכותי במערכות מיזוג האוויר. הושם דגש על הפנייה לשמש, פתחים גדולים בזיגוג מיטבי לכניסת אוויר, רשתות בחלונות בכל החדרים, הטמעת מערכות לסינון אוויר ולקטילת חיידקים, בד בבד עם מתן התרעות וניטור איכות האוויר. מערכות מיזוג האוויר הן חסכוניות באנרגיה כדי לצמצם את הוצאות החשמל ועוד.
אור – נעשה שימוש מוגבר באור טבעי ופחות בתאורה מלאכותית בדירות, ובשטחים המשותפים. בין היתר, בחלק מהבניינים משלבת החברה תאורה טבעית במדרגות הבניין לשם עידוד עלייה בהן.
מים – פתרונות מעבר לדרישות תקני הבנייה הירוקה לשמירה על איכות המים ולחיסכון. אלמנטים לצמצום השימוש במים ושילוב מערכות למניעת הצטברות אבנית לשם שיפור איכות המים המגיעים לכל דירה ודירה בבניין ועוד.
אדמה – אלמנטים לחיבור בין פנים לחוץ בחללים המשותפים, פיתוח חוץ, שתילה של צמחייה חסכונית במים בכניסה לבניינים ושימוש בצבעים חמים ובחומרים טבעיים, שמייצרים תחושת רוגע עם הכניסה לבניין.
2 צפייה בגלריה
פנטהאוז חדרה 11, ת"א
פנטהאוז חדרה 11, ת"א
פנטהאוז חדרה 11, ת"א
(הדמיה: סטודיו 3D Vision)

"איכות חיים עירונית גבוהה"

רחוב חדרה מתאפיין באווירה ירוקה, איכותית ושלווה. הבניינים של קרסו ממוקמים במרחק הליכה מאינספור האפשרויות שהעיר מציעה - מוקדי הבילוי, התרבות והפנאי, ביניהם מסעדות שף ובתי קפה, פארק הירקון, גינות ירוקות, כיכר המדינה, מוזיאון תל אביב, מרכזי ספורט וקניות, חנויות בוטיק ייחודיות, בית החולים איכילוב ועוד.
משרד האדריכלים DMR תכנן את מבני הבוטיק ברחוב חדרה ואת סביבתם באופן המשמר ומשפר את ה־WELLBEING של הדיירים. תמהיל הדירות מגוון – 5-2 חדרים, לרבות דירות גן ופנטהאוזים עם מרפסות ובריכה, המתמזגים עם הסביבה המטופחת והשקטה. קרסו מציעה מפרט טכני עשיר, הכולל לובי מרשים, חדר עגלות ואופניים, חדרי מדרגות מעוצבים לעידוד פעילות גופנית, חניה תת־קרקעית, הכנה לעמדות טעינה חשמליות, מחסנים ועוד.
"יציאה לשיווק ברחוב חדרה 7-9-11 מהווה אבן דרך משמעותית של מותג 'קרסו סאן' סביב כיכר המדינה, המציע מגורים שיש בהם כדי לשפר את הבריאות הפיזית והנפשית של הדיירים", מציין חמי שאול, מנהל חטיבת מגורי הבוטיק בחברה. "מדובר במיזמי בוטיק, המעניקים מענה תכנוני ועיצובי מדויק ליסודות המשפיעים על האנרגיה של הדיירים, לצד איכות חיים עירונית גבוהה".

פתרונות דיור חדשניים בבנייני המגורים של קרסו

חברת קרסו, זרוע הנדל"ן של קבוצת קרסו, היא מחברות הנדל"ן המובילות בישראל. מניות החברה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב, והיא נסחרת במדד המוביל ת"א 90.
לנכון לחודש מרץ 2024, לחברה 53 פרויקטים בתחום המגורים כש־43 מתוכם הם פרויקטי התחדשות עירונית. בסך הכול החברה בונה ומקדמת בניית 10,300 יח"ד. בתחום הנדל"ן המניב לחברה נכסים בשטח של כ־96 אלף מ"ר ועוד 238 אלף מ"ר בייזום (בין היתר בפרויקטים רחבי היקף בפתח תקווה ובתל אביב).
החברה ידועה בייזום ובתכנון של קונספטים מתקדמים ויצירתיים למגורים, בהתאמה לקהלי היעד שלה. כך למשל:
פרויקט ME-CRO ברחוב אבן גבירול בתל אביב, המשלב בין תפיסת התכנון הקומפקטית לבנייה רוויה. הפרויקט מציע דירות בתכנון המנצל כל מ"ר בחלל הפנימי באופן מיטבי, באמצעות כלי תכנון מתקדמים ונגרות אדריכלית משולבת בבנייה. הדירות במיקרו מתאימות למי שמעוניינים לגור במרכז העיר, מעריך קיימות ורמת גימור גבוהה.
פרויקט "אומאמי" בשכונת נאות אריאל שרון בקריית אונו הוקם עבור חובבי הבישול והאירוח ותוכנן בהתאם. תכנון הפרויקט מביא בחשבון את צורכי הבשלן והמארח הישראלי, ומעניק מענה אידיאלי בתכנון ובמפרט. כך למשל, בכל אחד ממגדלי המגורים מוקם חדר יין, תכנון המטבחים נעשה לפרטי פרטים, במרפסות מותקנת תשתית לגינת תבלינים הכוללת מערכת השקיה מובנית ובקר השקיה ממוחשב, בנוסף לנקודות מים וגז ועוד. עוד ייהנו הדיירים משבילי הליכה, בוסתן עצי פרי, גינה קהילתית ופינות ישיבה מוצלות.
וכמובן, קונספט המגורים "CARASSO SUNN”, המציע איכות חיים עירונית גבוהה בלב הצפון הישן. המותג שואב השראה מאורח החיים הבריאותי הנהוג בתרבות הסקנדינבית, ומכוון להעניק חוויית מגורים בריאה בהלימה לערכי קיימות ואקולוגיה.