אוהדי ברצלונה בטירוף לקראת הגומלין מול פ.ס.ז'

ארלינג הולאנד הוכתר מהר מדי לשחקן על, אבל המציאות טפחה על פניו

עונת 2022/23 גרמה לרבים לסמן את הנורבגי של מנצ'סטר סיטי כאחד הטובים בעולם • אבל העונה הוא לא מופיע למשחקים הגדולים, וההופעה החלשה מול ריאל מדריד מערערת על הקביעה

ייתכן כי עונת 2022/23, שהיתה עונתו הראשונה של ארלינג הולאנד במנצ'סטר סיטי, תיחשב לעונה הגדולה ביותר שתהיה לו בקריירה. החלוץ הנורבגי הגיע לאיתיחאד, זכה עם התכולים בטרבל היסטורי כשהוא כובש 52 שערים ב־53 משחקים בכל המסגרות ושובר את שיא הכיבושים בעונה אחת בפרמייר ליג (36).

הוא קיבל כמובן אינספור סופרלטיבים מקולגות, אנשי תקשורת, שחקני עבר, ונראה שהצדיק את העובדה כי הוא וקיליאן אמבפה מסומנים ככוכבים הגדולים של הדור הנוכחי בכדורגל העולמי, היורשים של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו. אבל ככל שזה יישמע מוזר או מוגזם, הולאנד נמצא לאחרונה תחת גל ביקורת קשה, תוצאה ישירה של הופעותיו נגד ארסנל וליברפול בפרמייר ליג ונגד ריאל מדריד בשבוע שעבר במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות.

בסנטיאגו ברנבאו הולאנד נראה אבוד. הוא נגע רק 20 פעמים בכדור, הכי מעט מכל שחקן שהתחיל את המשחק, כולל שני השוערים. הוא איבד את הכדור שבע פעמים, לא השלים אפילו דריבל אחד והגיע רק להזדמנות אחת, כשבעיטה שלו נקלטה די בקלות על ידי אנדריי לונין.

הבלם אנטוניו רודיגר הצליח לשתק אותו, בזמן שטוני קרוס ואדוארדו קמאבינגה דאגו שלא יוכל לרדת אחורה ולתמוך בחברים שלו לקבוצה, וכמובן לקבל את הכדור רחוק יותר מהשער. התרומה החיובית היחידה שהיתה לחלוץ במהלך 90 הדקות הגיעה כאשר מנע פריצה באגף מוויניסיוס ג'וניור. הוא נראה עצבני, מתוסכל ואובד עצות.

ההופעה מול ריאל גרמה למבקרים הגדולים של הנורבגי להיזכר כי למרות העובדה שהוא מלך השערים בפרמייר ליג (בצוותא עם קול פאלמר), הוא נעלם גם בעונה שעברה במשחקים הגדולים. הוא תרם מעט בחצי גמר הצ'מפיונס מול הבלאנקוס ולא הורגש גם בגמר מול אינטר, כפי שקרה לו גם בגמר הגביע האנגלי מול מנצ'סטר יונייטד, כשאילקאי גונדואן היה הגיבור התורן של סיטי.

לאחרונה כבש שער אחד בלבד בשישה משחקי ליגה מול חמש היריבות המובילות, ובעימותים מול ארסנל וליברפול בחודש האחרון היה חלש. כמו כן הבקיע רק פעמיים בששת משחקיו האחרונים בכל המסגרות - והסופרלטיבים הפכו למתקפות קשות.

הולאנד. זמן טוב להשתיק את המבקרים, צילום: Getty Images

 

רוי קין, אגדת מנצ'סטר יונייטד והאיש הכי שנוא בבית משפחת הולאנד, זכר לכך ששבר לאבא אלפי את הרגל בפראות בדרבי של מנצ'סטר בתחילת שנות ה־2000, השווה באכזריות את הולאנד לחלוץ בליגה הרביעית, וגם קשר נבחרת הולנד לשעבר רפאל ואן דר וארט היה תקיף בדעתו כי "הולאנד היה רע. אם הוא לא מבקיע, הוא די חסר תועלת. הוא שחקן ממוצע כשהוא עם הכדור".

גם בתקשורת הספרדית לא היו עדינים. ב"מארקה" העניקו לנורבגי כוכב אחד מתוך שלושה, ותיארו אותו כ"אימפוטנטי". "הוא שיחק שני משחקים בברנבאו והשאיר בשניהם אותה תחושה, של הצל של החלוץ שגורם לפאניקה בכל מקום שהוא הולך".

ב"אס" היו חריפים יותר ואפילו לא נתנו להופעה שלו דירוג. מנואל אקנג'י, רובן דיאס ומתאו קובאצ'יץ' קיבלו דירוג כוכב אחד, אבל לצד השם של הולאנד היה רק מקף. האוהדים ברשתות לא ריחמו אף הם: "כדאי לחכות קצת עם ההשוואות של אמבפה והולאנד למסי ורונאלדו. מביך ששמים אותם כרגע באותה קטגוריה".

 

ההתלבטות של פפ
מי שכמובן שש להגן על הולאנד בשבוע האחרון הוא מאמנו, פפ גווארדיולה. "כבשנו שלושה שערים במדריד, הם שמרו עליו עם שני בלמים וזה לא פשוט", אמר הספרדי לפני המשחק מול לוטון בשבת, אז הולאנד כבש בפנדל. "חלוץ זו העמדה שהכי קשה לשחק. בלעדיו לא היה לנו סיכוי לזכות בחמישה תארים אשתקד".

עכשיו יש לפפ התלבטות לא פשוטה. ייתכן שאם יפתח הערב בגומלין מול ריאל עם חוליאן אלבארס במקום הולאנד, לסיטי יהיה קל יותר לשלוט במשחק ולמנוע התקפות מתפרצות. הארגנטינאי הזריז יספק אתגר לא צפוי לרודיגר, וייתן לסיטי יותר סיכויים לפתוח את ההגנה הלבנה.

פפ גווארדיולה. מה הוא יעשה?, צילום: אי.פי.אי

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

אם המשחק לא יתקדם כראוי עבור פפ, הוא יוכל תמיד להכניס את הולאנד, כשיהיה רענן. העניין הוא שהושבה של הולאנד על הספסל במשחק כל כך גדול תהיה הצהרה ענקית מצד המאמן וללא ספק תסכן את היחסים שלו עם הנורבגי, וכמובן אולי תוסיף עוד חוסר ביטחון לסקורר בן ה־23. מצד שני, פפ אף פעם לא מתעסק במה שחושבים שחקניו, אלא במה שטוב לקבוצה, ולאחרונה לא בטוח אם הולאנד הוא הפתרון הכי טוב כחלוץ המטרה של אלופת אירופה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו