Skip to content

מימוש זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנשים הסובלים ממחלות קשות או ממצבים רפואיים שיוצרים הפרעה וקושי בניהול אורח חיים תקין, עשויים להיות זכאים להטבות וזכויות מגוונות מהמדינה. למעשה, מדובר בראש ובראשונה בזכויות רפואיות דרך מוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות, לצד זכויות נלוות לזכאי ביטוח לאומי. שווי הזכויות הללו, שיכול להגיע לאלפי שקלים מדי חודש, נועד לסייע לנפגעים באמצעות עזרה כספית וכן הנחות על שירותים שונים כגון רכישת תרופות כרוניות בקופ"ח ועוד. עם זאת, צריך לדעת כי התהליך לתביעת זכויות רפואיות מגיע עם סיבוכים בירוקרטיים לא קלים. אי לכך, ישנה חשיבות לכך שניתן להיעזר בייעוץ משפטי צמוד, בדרך למימוש כל הזכויות הרפואיות וההליכים מול ביטוח לאומי.

מה זה אומר הגשת תביעה מול ביטוח לאומי?

לפני שנתייחס ישירות אל תביעת ביטוח לאומי, ראוי לומר כמה מילים על המוסד לביטוח לאומי. ביטוח לאומי מהווה רובד עיקרי ברשת הביטחון הסוציאלי וכלכלי המוקנית לאזרחי ישראל שנקלעו למצוקה או לנסיבות רפואיות לא נוחות. ביטוח לאומי קם כדי לסייע למי שנקלע לקשיים כלכליים רפואיים כאלה ואחרים לעיתים למשך שנים. הגשת תביעה למימוש זכויות כגון קצבת נכות כללית או קצבת ניידות, עוברת בעמידה בתנאים שונים כגון מגוון בדיקות רפואיות, הוכחת ירידה בהכנסה או ירידה ביכולת התפקוד ואי כושר השתכרות.

עורך דין הבקיא בנהלי ביטוח לאומי יוכל לסייע בהוכחת העמידה בתנאי הסף לקבלת מלוא הזכויות, כמו גם מילוי טפסי תביעה והכנה לוועדה רפואית. בין הזכויות הרפואיות בביטוח לאומי, ניתן לציין את קצבת הנכות הכללית, וכן, עבור אנשים עם ליקויי ניידות, קבלת עזרי ניידים ולעיתים גם תמיכה כספית נוספת. קצבת הניידות מסייעת בכיסוי עלויות הקשורות לצרכי תנועה וניידות, בין אם ברכב פרטי ובין אם לאו. תנאי הזכאות כוללים סוגים שונים של מוגבלות בניידות כך שהזכאים עשויים לקבל סיוע כספי ברכישת רכב, אישור תו חניה לנכים ופטור ממיסי רכב או אגרות.

צילום: Andrea Piacquadio – PEXELS

תביעה בביטוח לאומי במצבים סיעודיים

בין הזכויות הרפואיות בביטוח לאומי צריך לציין גם תביעות סיעוד. תביעות מסוג זה נותנות מענה לאנשים הזקוקים לטיפול קבוע וצמוד עקב מצב רפואי ותפקודי ירוד. המוסד לביטוח לאומי מעריך את הצרכים של אנשים סיעודיים, על סמך הערכות תפקוד ומעניק קצבאות לסיוע וכן שירותי סיעוד לזכאים. למי שחושש מהבירוקרטיה או מקשיים בהתנהלות מול ביטוח לאומי, אפשר להיעזר גם כאן בעורך דין גם לצורך הגשת תביעה לקצבת סיעוד ובהוכחת ירידה תפקודית המקנה את הזכויות השונות.

חשוב לציין כי לצד זכויות רפואיות בביטוח לאומי, ישנם חולים או נפגעים שמגיע להם גם פטור ממס הכנסה. הטבה זו נועדה לסייע בהתמודדות עם הנטל הכלכלי על מי שכושר ההשתכרות שלו נפגע משמעותית בשל בעיות בריאות ונכות גבוהה. רשות המסים מבקשת לקבל אישור רפואי על הנכות והוכחה להשפעת המצב הרפואי על ההכנסה. גם בכך, עורך דין יכול לסייע ולייצג אתכם או בני משפחה במצבים רפואיים או סיעודיים.

תביעת ביטוח לאומי מסייעת לממש זכויות נוספות

מעבר לקצבאות כספיות המגיעות לזכאים ישירות לחשבון הבנק, אנשים בעלי מוגבלות מוכרת בביטוח לאומי זכאים לקבל עוד זכויות נלוות. כך למשל תשלום של ארנונה מופחתת, תעריפים מוזלים על שירותים הניתנים על ידי חברת החשמל ובזק ועוד. מימוש זכויות כאלה אפשרי לאחר קבלת התביעה בביטוח לאומי ופנייה לגורמים המתאימים.

לסיכום, גם למי שחושש מפני הבירוקרטיה של קבלת הזכויות הרפואיות וקצבאות הביטוח הלאומי, לא כדאי לוותר על כך. בעזרת עו"ד או חברה למימוש זכויות רפואיות ניתן לדלג מעל המכשול הבירוקרטי. מימוש הזכויות מסייע להקל את הלחץ הכלכלי על החולים, הנכים ובני משפחותיהם אך גם מאפשר לאנשים להמשיך בחייהם תוך השתלבות בחברה ובקהילה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן