תלמידי תלמוד תורה בביתר עילית, ב-2012 (למצולמים אין קשר לכתבה). צילום: נתי שוחט - פלאש

דרמה: איום בסגירת תלמודי התורה שפעלו ללא אישור פיקוד העורף

בזמן שהושבתה כלל מערכת החינוך בארץ בעקבות המצב הביטחוני, תלמודי תורה ברחבי הארץ בחרו לקיים לימודים כרגיל • משרד החינוך בתגובה: "התנהלות זו סיכנה את חיי התלמידים וצוות ההוראה במוסד" • נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה שמוסדות לימוד חרדים נפתחים ומפרים את ההנחיות לאחר שגם בתקופת מגפת הקורונה קיימו לימודים תלמודי תורה רבים למרות האיסור

מכה קשה למגזר החרדי: משרד החינוך איים בסגירת מוסדות חינוך חרדיים לאחר שמספר תלמודי תורה ברחבי הארץ קיימו לימודים כרגיל ביום ראשון השבוע, למרות האיסור המפורש של פיקוד העורף.

במכתב שנשלח למנהלים שקיימו לימודים ללא אישור נכתב: "משרד החינוך שוקל שלילת רישיון מוסד לתלמודי תורה שפתחו ללא אישור פיקוד העורף ביום ראשון השבוע. מתוקף סמכותו של המנהל הכללי הרינו להביא לידיעתכם שמשרד החינוך שוקל לבטל את רישיונכם שניתן לבית ספר. בטרם יקבל המנהל הכללי את החלטתו לביטול הרישיון והוצאת צו סגירה למוסד, הנך מוזמן לשימוע בלשכת סמנכ"ל ומנהל מינהל רישוי בקרה ואכיפה".

תלמודי תורה בתקופת הקורונה (למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: יוסי זליגר

תלמודי התורה נחשבים לציפור הנפש של המגזר החרדי וסגירתם היא בגדר קו אדום מבחינת קהילות רבות במגזר. כזכור, גם בתקופת מגפת הקורונה תלמודי התורה המשיכו בפעילות וילדים בשכונות החרדיות הגיעו אל הלימודים כרגיל, וזאת בעקבות ההוראה של הרב חיים קנייבסקי לפתוח את מוסדות החינוך החרדיים למרות ההנחיות.

בראשון הושבתה כלל מערכת החינוך בארץ בעקבות המצב הביטחוני וזאת בהתאם להנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך. לאחר בדיקה שנערכה על ידי משרד החינוך נמצא כי תלמוד התורה פעל בניגוד להנחיות שפורסמו.

כינוס קבינט הביטחון במוצ"ש לפני התקיפה האיראנית, צילום: ללא קרדיט

משרד החינוך מבקשים: "משרד החינוך רואה בחומרה רבה התנהלות זו אשר בנוסף להיותה בניגוד להנחיות שפורסמו היא אף סיכנה את חיי התלמידים וצוות ההוראה במוסד"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו