"היא חיכתה ליד הדלת": כך פותה חלפן הכספים הלבנוני לפני שחוסל

במסגרת חקירת החיסול של מוחמד סרור, התברר שאישה בשם זיינב חמוד הזמינה אותו לווילה מצפון לביירות, שבה נורה למוות • עוד מוסיפים בדיווח בעיתון הלבנוני "אל־אח'באר" - מתחזק החשד שהמוסד עומד מאחורי ההתנקשות • נראה כי זיינב טענה שהיא ממתינה להעברת כסף מעיראק, וביקשה מסרור להגיע לביתה בעיירה בית מרי, מפני שהיא עברה בדיוק ניתוח

מוחמד סרור, חלפן הכספים שחוסל. צילום: רשתות ערביות

העיתון הלבנוני "אל־אח'באר" דיווח הבוקר (שלישי) כי במסגרת חקירת החיסול של חלפן הכספים הלבנוני מוחמד סרור, שהיה מעורב בהעברת כספי טרור - התברר כי אישה בשם זיינב חמוד התקשרה אליו. אתמול דווח בעיתון "א-נהאר" כי הוא פותה על ידי האישה לווילה מצפון לביירות, שבה נורה למוות. עוד פורסם כי מתחזק החשד שהמוסד עומד מאחורי ההתנקשות.

השב״כ והמוסד חושפים: כך מנסים גורמי המודיעין האיראני "למשוך" ישראלים למפגשים בחו"ל (ארכיון) // דוברות השב"כ

ב"אל־אח'באר", המקורב לחיזבאללה, דיווחו כי זיינב טענה כי היא ממתינה להעברת כסף מעיראק, וביקשה ממנו להגיע לביתה בעיירה בית מרי, מפני שהיא עברה בדיוק ניתוח. מקורות מקורבים למשפחה סיפרו ל"אל־אחבאר" כי אצל סרור התעורר חשד בהתחלה מהשיחה ומהאופן שבו האישה השיגה את מספר הטלפון שלו. "אולי הוא שאל אותה בהמשך על כך - והיא ענתה באופן שהפיג את החשד שלו", אמר אחד מהם.

אותם מקורות ציינו כי זיינב התקשרה לחלפן הכספים כמה פעמים, וכאשר בתו ענתה - היתה מנתקת את הטלפון. עוד דווח כי סרור התקין מצלמת אבטחה ליד ביתו כדי להגן על האופנוע שלו מפני גניבה - מבלי לומר אם קיבל איומים שונים.

על פי הדיווח, חלפן הכספים נסע ב־3 באפריל עם אחיינו לאזור בית מרי כדי לבצע את חילוף הכספים. כשהגיע - התקשר לזיינב וביקש ממנה להיכנס לווילה. האחיין סיפר לחוקרים שזיינב קיבלה אותם ליד הדלת ודיברה במבטא של אזור בעלבכ (מזרח לבנון). למחרת, היא התקשרה אליו שוב ואמרה שהגיעה העברה חדשה. סרור נסע לווילה לבדו, והפעם נורה למוות.

האשמות שהמוסד הוא שאחראי להתנקשות (אילוסטרציה), צילום: gettyimages

כמו כן, דווח כי החקירה העלתה שקבוצת המחסלים שכרה את הווילה בבית מרי לשנה שלמה בתמורה ל־4,000 דולר לחודש. הרכישה נעשתה באמצעות משרד תיווך, שבעליו דיווח כי המבטא של השוכר היה סורי. עוד ציינו המקורות כי הם בטוחים שהחקירה תוביל למעצר של משתפי פעולה, למרות שהמבצעים עזבו את המדינה מיד לאחר מכן - ייתכן דרך הים. עוד צוין כי משפחת סרור הודיעה על היעדרו לגורמים הרלוונטיים ב־4 באפריל אך הגופה התגלתה רק ביום שלישי הבא (9 באפריל).

בשבוע שעבר דווח בכלי תקשורת זרים כי המוסד חיסל את חלפן הכספים הלבנוני, מוחמד סרור, שהיה מעורב בהעברת כספים ממשמרות המהפכה לחמאס. עוד דווח כי הוא עבד במנגנון הפיננסי של חיזבאללה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר