שחקן אחד, שש דמויות: רוברט דאוני ג'וניור כנראה מפנטז על האמי

HBO השיקו את הסדרה "נאמנות כפולה" • למרות הואה שואנדה המרשים בתפקיד הראשי, אי אפשר שלא להתעכב על כוכב "איירון מן" המגלם שש דמויות משנה שונות

"נאמנות כפולה". צילום: HBO

תשעה במאי הוא מועד ההגשה האחרון של סדרות לקראת האמי של שנת 2024. זה אומר שבתקופה האחרונה רשתות השידור האמריקניות העלו את הסדרות הכי מושקעות, שלטעמן מסוגלות להשיג מועמדות לאמי שתעצים את הבאזז.

למשל, "The Sympathizer" שתורגמה ל"נאמנות כפולה" בעברית, כאילו היתה סרט ריגול דל־תקציב מהאייטיז שמשודר באמצע הלילה בערוצי הסרטים.

בכל מקרה, עם עין אחת פוזלת לאמי, בחרה HBO להשיק אתמול את הסדרה הנ"ל, שמבוססת על הרומן "האוהד" שחיבר וייט תאן נוון וזיכה אותו בפרס פוליצר לספרות. שבעת פרקי מותחן הריגול הסאטירי מציגים את השפעות מלחמת וייטנאם ומתעסקים בפוליטיקת זהויות, בבעיות הגירה ובדילמות נאמנות.

במרכז העלילה גבר וייטנאמי עם שורשים מערביים, שבתום המלחמה נמלט מסייגון ללוס אנג'לס. במהרה אנו למדים כי הוא סוכן קומוניסט שמרגל עבור צפון וייטנאם, וממשיך לעשות זאת גם כמהגר בארה"ב.

אם מתעלמים מהמשחק המרשים של הואה שואנדה בדמות הראשית, התפקיד של סנדרה או והופעת האורח של דיוויד דוכובני, מוכרחים להתעכב על רוברט דאוני ג'וניור, שבטח חולם בלילות על פסלון אמי מנצנץ כי הוא מגלם בסדרה שש דמויות במקביל. למה הוא עושה את זה? לא בטוח שיש לי מענה על כך.

"נאמנות כפולה", צילום: HBO

אכתוב שוב, כי זה מוזר - דאוני ג'וניור קיבל על עצמו לשחק את רוב דמויות המשנה האמריקניות הלבנות בסיפור. הוא סוכן CIA מדופלם, ואז פרופסור עליז וסליזי, פוליטיקאי עם שאיפות או במאי קולנוע משוגע, או כל הדמויות יחד.

רוברט דאוני ג'וניור, צילום: AP

הוא משתמש בהגזמה ברבגוניות שלו כשחקן, אולי כדי להוכיח שיש עוד מאחורי התחפושת של איירון מן, אבל כל דמויותיו הן קריקטורות סטריאוטיפיות של גזענים מסוגים שונים, כל אחת שטחית וראוותנית כמו קודמותיה. אולי זה מה שצריך כדי להשיג מועמדות לאמי.

"נאמנות כפולה" | yes ,HOT וסלקום

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר