מחקר חדש: 85 אחוז ממקרי הבגידה מתחוללים עם קולגה לעבודה שלנו

מומחית היחסים הנודעת טרייסי קוקס, פרסמה את הדברים במאמר ל"דיילי מייל" • הסיבות לכך הן שלוש: שעמום, הזדמנות ופיתוי • היא גם מנתה במאמרה את חמשת המקצועות הבוגדניים ביותר • הרשימה בפנים

בגידה . צילום: GETTY

האם יש מקצועות עבודה בהם מתחוללים יותר מעשי בגידה מאשר במקצועות אחרים? ובכן מבחינה סטטיסטית התשובה לשאלה הזו היא שכן. כך מפרטת מומחית היחסים הנודעת טרייסי קוקס, במאמר לדיילי מייל.

nrg - מאזינה התבשרה בשידור חי כי בעלה רשום לאתר הבגידות (ארכיון) | NRG

בראשית דבריה מציינת המומחית, כי 85 אחוז ממקרי הבגידה מתחוללים עם קולגה לעבודה שלנו. הסיבות לכך הן שלוש: שעמום, הזדמנות ופיתוי. מדובר בסדרת מרכיבים משמעותית שמפילה לא מעט בני זוג.

למעשה, מחקר שפרסם מגזין ה'פורבס' בשנה שעברה, מצא כי אדם אחד מחמישה הודה כי בגד בבן זוגו עם עמית לעבודה. אלא שמעבר לסטטיסטיקה הזו, מתברר שיש מקצועות שאפיון הפעילות בהם מייצר יותר מצבים או מוטיבציה לבגידה וזאת מסיבות שונות.

המומחית מנתה במאמר חמישה מקצועות מסוג זה, כשהיא מסייגת מאד ואומרת שהעובדה הזו רחוקה מלהאיר את כל העובדים במקצועות אלו כבוגדניים, אלא ככאלו שחשופים יותר לפיתויים.

אנשי צוות אוויר

"כן" אומרת טרייסי קוקס, "הקלישאה על התחום היא נכונה". הסיבות לכך מפרטת המומחית הם, השהות הארוכה והבודדה מחוץ לבית במלונות זרים עם שאר אנשי הצוות. "מדובר באנשים בודדים, שמצויים במקום כזה שאף אחד לא יתפוס אותם על הבגידה שלהם, הם גם משועממים לא פעם ויש להם הזדמנויות עם אנשי צוות בודדים אחרים ולכן קל להם יותר לבגוד". בנוסף גורם נוסף שמעלה את הסיכון לבגידות של טייסים הוא הכבוד הרב לו הם זוכים כמנהיגי הטיסות והאחראים על הנוסעים, כבוד שמעצים את חוויית האגו שלהם, כשמחקרים מראים כי אנשים בעלי הערכה עצמית גבוהה נוטים יותר לבגוד.

רופא (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

אחיות ורופאים
הסיבה שיש נטייה סטטיסטית גבוהה לבגידות בקרב אנשי צוות רפואי בנויה לפי המומחית ממספר תהליכים מורכבים שמתלכדים יחדיו.

"מדובר באנשים שמצויים במתח נפשי גבוהה והם נפגשים עם העובדה ששום דבר לא בטוח ושהמחר הוא לא פעם אשלייה. כשאתה נמצא בתודעה כזו של כלום לא בטוח ובמקביל אתה עובד שעוד רבות מאד ולפעמים אתה ממעט לישון, נוצרת מציאות משמעותית לבגידות כיון שהלחץ והעומס פוגעים בשיקול הדעת והמחשבה ולזה יש להוסיף את המודעות לכך שאולי לא נתקיים מחר ולכן נהנה כרגע" מסבירה המומחית.

לדבריה פקטור נוסף שמתקיים אצל רפואים הוא התחושה שהם כמו אלוהים קובעים גורלות. תחושה זו של כל יכולים מעצימה, כך לפי מחקרים, את הסיכויים לבגידה.

יזמים

יזמים הנם אנשים שחושבים מחוץ לקופסה, הם אוהבים סיכונים והימורים כיון שהמצבים האלו הם חלק מהעבודה והאופי שלהם. ממילא אדם שנהנה מריגושים, שמחליט בעצמו על הפעילות שלו, הוא אדם שגם יתייחס לחיי המין שלו כמו שהוא מתייחס לשאר ההיבטים של חייו ויבגוד כעוד סוג של הימור ופעילות של סיכון.

עובדים בפיננסים (אילוסטרציה), צילום: איי.פי

אנשי פיננסים ובנקאים

כאן מציינת טרייסי קוקס, כי היא מתנצלת שוב בפני כלל המועסקים בתחומים שהיא מציינת וקובעת שוב כי רובם אנשים טובים.

בכל מקרה בנוגע לאנשי פיננסים היא מציינת כי האווירה שיש להרוויח בכל מצב גם עם מדובר לא פעם גם בעיגול פינות וברמאות וזאת כדי למקסם רווחים, מייצרת גישה כללית של התנהלות לא אתית שיכולה לעבור גם לחיים הפרטיים של העובד במקצוע.

לדבריה הסגידה לכסף ומציאות שמאליהים אותו, מייצרת עולם שלם של חוסר נאמנות. כמו כן היא מוסיפה את התחושה שקיימת בקרב חלק מהעובדים בתחום, תחושה שאומרת: "אני קורע את עצמי ועובד מאד קשה ולכן מגיע לי הכל".

מורה (אילוסטרציה), צילום: GettyImages (אילוסטרציה)

מורים

סוג העבודה הזה מייתר דחף לבגידה דווקא בגלל העומס העצום שיש בו שלא זוכה להכרה על ידי החברה, הורי התלמידים והתלמידים עצמם.

"מורים חווים חוסר הערכה, חוסר הכרה בעשייה שלהם וחוסר כבוד מההורים והמערכת כולה. כמו כן לא פעם מאשימים אותם במעשי התלמידים אפילו שהם כלל לא אחראים לכך. המציאות הזו מייצרת אצלם תחושה עמוקה של תיסכול והערכה עצמית נמוכה. במצב הזה צומחת אצלם כמיהה להכרה והבנה שלא פעם להרגשתם רק מורה אחר יכול להבין. כמו כן בבגידה של מורה יש הכנסה של תוכן מרגש לחייו תוכן שלא קיים אצלו בדרך כלל ולכן הוא יטה להימשך אליו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר