גרמניה: בגלל פוסט שציין שמנה חדשה בתפריט היא ישראלית - השף, משפחתו ועובדיו מאוימים

סערה פוליטית סביב מסעדה בעיר פרייבורג, לאחר שהבעלים פרסם באינסטגרם כי "המסעדה מצרפת לתפריט את המנה הישראלית 'באבא גנוש'" • מאותו רגע החלו להציף את חשבון הרשת החברתית שלו שלל איומים, נאצות וקללות • בנוסף, הוא קיבל שיחות עם איומים על חייו ועל חיי אשתו

באב גאנוש (אילוסטרציה). צילום: דן פרץ

בילאל אלוגה, הבעלים של מסעדת "Damasko's" בעיר פרייבורג בגרמניה לא האמין שפרסום פוסט אחד ברשתות החברתיות יהפוך את עולמו, יערער את תחושת הביטחון האישי שלו ויגרום לסערה פוליטית סביב המסעדה שלו.

הכל החל לפני כמה שבועות, כאשר בילאל, תושב גרמניה ממוצא סורי כורדי, העלה פוסט באינסטגרם וציין ש"המסעדה מצרפת לתפריט את המנה הישראלית 'באבא גנוש'", וזאת בהשראת השף הישראלי יותם אוטולנגי.

מהרגע שהוא פרסם את הפוסט החלו להציף את חשבון הרשת החברתית שלו שלל איומים, נאצות וקללות, בעיקר ממוסלמים, אשר החלו אף להתקשר למסעדה ולאיים על חייו ועל חיי אשתו, סילהאם אלחמד. אם לא די בכך, ברשת החברתית קראו להפגין מול המסעדה שלו ולהחרים אותה עד שיסיר את מנת החצילים "הישראלית" מהתפריט שלו.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by DAMASKO’S am Europaplatz (@damaskoseuropaplatz)

"האיומים האלה ממש הפחידו אותנו. לא יכול להיות שנצטרך לברוח מכאן בגלל קיצונים. אם רק הייתי כותב 'באבא גנוש' זו בטח הייתה הופכת להיות המנה שערבים הכי אוהבים, אבל בגלל שהזכרתי את ישראל מחרימים לי את המסעדה", אמר בילאל לאתר ה-tagesschau הגרמני. הוא מחזיק בבעלות על המסעדה כשני עשורים, ולדבריו מדובר באירוע המשמעותי ביותר מאז הקמת המסעדה.

בנוסף, הוא ציין כי האיומים גרמו לכך שהוא לא נתן לאשתו לנסוע חזרה לביתם לבדה. בפוסט חדש שהעלה באינסטגרם כתב אלוגה כי הוא נאלץ להגיש תלונה במשטרה בעקבות האיומים על משפחתו, ואפילו על עובדיו, והדגיש כי "אין לערבב בין פוליטיקה לאוכל".

מסעדה חדשה בשם 7 באוקטובר בירדן // א27

במקביל, הנאצות ואיומי החרם השפיעו גם על תמהיל הלקוחות במסעדה, המבוססת על תפריט הכולל אוכל סורי מזרח-תיכוני, "מגיעים פחות לקוחות ערבים לאכול, אבל מאז המקרה מגיעים באופן קבוע לקוחות ישראלים במקומם. מנת הבאבא גנוש תישאר בתפריט, וזו גם לא המנה הישראלית האחרונה שאכניס לתפריט של המסעדה שלנו", אמר בקול חד וברור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר