שתף קטע נבחר

דאו עלה ב-7.7% בספטמבר - שיא של 71 שנה

ול סטריט נסגרה בירידות; דאו ו-S&P השלימו את ספטמבר הטוב מ-1939: דאו עלה החודש ב-7.7%, S&P ב-8.8% ונאסד"ק ב-12%. AIG עלתה היום ב-4% על רקע התכנית להתנתק מהממשל וטבע הוסיפה 0.4% למרות עיכוב באישור לגרסה גנרית לתרופה של אמג'ן

וול סטריט סיימה את הרבעון השלישי של השנה בירידות לאחר שהמסחר נפתח בעליות הודות לירידה בתביעות האבטלה והפתעה לטובה בפעילות הייצור בשיקגו. בשוק הסחורות, הזהב נסוג מהשיא ואילו הנפט התחזק.

  

בשוק המט"ח הדולר התייצב מול האורו ב-1.36 והאג"ח הממשלתיות של ארה"ב נחלשו למרות שהפד קנה היום אג"ח ממשלתיות ב-2.2 מיליארד דולר. דאו ו-S&P השלימו את ספטמבר הטוב מ-1939: דאו עלה החודש ב-7.7%, S&P ב-8.8% ונאסד"ק ב-12%. היום לפני פתיחת המסחר פורסמה הקריאה השלישית של נתוני התוצר לרבעון השני של השנה: עלייה של 1.7%, מעל התחזיות.

 

עוד פורסמו היום נתוני תביעות האבטלה הראשוניות. מספר הבקשות לקבלת דמי אבטלה בפעם הראשונה בארצות הברית נפל בשבוע שעבר ב-16 אלף לרמה של 453 אלף בקשות, ובכך חזר המספר לרמתו מתחילת השנה. 

 

באירופה נרשמו ירידות שערים של כחצי אחוז כשברקע הלאמת שני בנקים באירלנד שהחששות לגבי כלכלתה גוברים. הבנק המרכזי של אירלנד מעריך כי היקף הסיוע צפוי להגיע לכ-50 מיליארד אירו. כמו-כן, חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה היום את דירוג החוב של ספרד והצטרפה בכך לשתי סוכנויות דירוג אחרות שנקטו צעדים דומים על רקע חששות גוברים לגבי חולשת מערך הפיננסים הציבורי של ספרד. מודי'ס הורידה את הדירוג בדרגה אחת ל-Aa1. באסיה נרשמה הבוקר מגמה שלילית כאשר מדד הניקיי ביפן ירד ב-2%.

 

אמש בוול סטריט המדדים המובילים ננעלו בירידות קלות של כ-0.2% אחרי שדישדשו סביב קו המשווה רוב שעות המסחר. הזהב רשם שיא סגירה נוסף כאשר עלה ב-0.2% ל-1,310.3 דולר לאונקייה. הכסף רשם גם הוא שיא נוסף ל-30 שנה בעליה של 1.1% ל-21.95 דולר לאונקייה. 

 

צ'רלס פלוסר, נשיא הפדרל ריזרב של פלדלפיה, אמר אמש כי הוא מתנגד לגל נוסף של רכישות אג"ח ממשלתיות בידי הבנק המרכזי. "המדיניות המוניטרית היא לא קסם שפותר כל בעיה כלכלית", אמר פלוסר בנאום בניו ג'רזי. לדבריו יש ספק גדול בדבר ההשפעה של עוד הקלות מוניטריות על גודל האבטלה לטווח הקרוב והפד עלול לאבד מאמינותו אם ימשיך להבטיח תוצאות מסוג זה. 

 

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אתמול כי מדיניותו הכלכלית נועדה להשפיע בטווח הארוך וארה"ב עדיין עומדת בפני משוכות גבוהות בחודשים הקרובים לרבות השבת מיליוני מקומות עבודה שאבדו במהלך המיתון. אובמה דיבר על היוזמות שלו דוגמת הרפורמה הפיננסית המקיפה והרפורמה בביטוח הרפואי המקיפה לא פחות, שיפור מערכת החינוך הציבורית והגדלת תעשיית האנרגיה החלופית, באומרו כי הן יספקו בסיס לשגשוג עתידי. "האתגרים שהכלכלה עומדת בפניהם עדיין גדולים ולא ייעלמו מחר או ביום שלאחר מכן אבל אנחנו בכיוון הנכון", אמר אובמה לקבוצה של מצביעים באיווה, העצירה השלישית שלו במסע לארבע מדינות.

  

מאקרו

היומיים הקרובים עמוסים נתוני מאקרו וגם התייחסויות לכלכלה האמריקנית, על ידי יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי ובכירים אחרים. ברננקי, יחד עם יו"ר ה-FDIC, (קרן הביטוח הפדרלית לפקדונות בנקאיים), שילה בר, יו"ר רשות ניירות ערך בארה"ב מרי שפירו ואחרים העידו בפני ועדת הבנקאות של הסנאט בנושא יישום הרפורמות בבנקאות בארה"ב.

  

מאוחר יותר היום שוחח ברננקי עם תושבים בארה"ב בסדרת שאלות בשיחות וידאו. מחר ברננקי, יחד עם שר האוצר טימותי גייתנר ובכירים אחרים יתכנסו לראשונה בוועדת העל לבחינת המצב הפיננסי בארה"ב. 

 

לאחר פתיחת המסחר פורסם מדד מנהלי הרכש לאזור שיקגו שהפתיע ב-60.4 נק' בספטמבר לעומת 56.7 נק' באוגוסט וצפי ל-ל-56 נק' בלבד. מדובר בהאצת הצמיחה לפחות באיזור שיקגו.

 

מחר יפורסמו נתוני מכירות רכבים, ההכנסה הפנוייה וההוצאה הפרטית, מדד אמון הצרכנים, מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני והוצאות הבנייה. בנוסף ינאמו בנוסף לברננקי, בכירי הפד דאדלי, אוונס ופישר במספר מקומות.  

 

מניות במרכז 

פרוטליקס זינקה אתמול ב-7.7% על רקע דיווח מריו דה ג'ניירו, לפיו ברזיל חתמה על הסכם עם פייזר ופרוטליקס להפקת תרופה למחלת הגושה. שר הבריאות הברזילאי חוזה גומז טמפוררו אמר כי התרופה, הנקראת enzyme taliglucerase alfa, תופק במעבדה בריו במסגרת עסקת ה-730 מיליון דולר. פרוטליקס אישרה את דבר המגעים אך העסקה לא סגורה.

  

לפני כשנה וחצי פייזר חתמה על הסכם של 60 מיליון דולר בתוספת 55 מיליון דולר בכפוף לעמידה באבני דרך לצד הכנסות עתידיות בחלוקה של 60 - 40 לטובת פייזר. ההסכם נגע לפיתוח של טיפול להפרעה הגנטית הנדירה ושם קץ להערכות בדבר השתלטות אפשרית של פייזר על החברה הישראלית. 

 

יו"ר ברקשייר האת'ואיי וורן באפט אמר אתמול כי החברה שלו "ערוכה ומצויידת" ליום שבו הוא וסגנו, צ'רלי מנגר, יפרשו מתפקידם. "אנו מדברים עם הדירקטורים בכל פעם שבה אנו נפגשים", אמר באפט בראיון שהוקלט עמו בסין, ושודר בתחנת הטלוויזיה המרכזית של המדינה. לדבריו, "רוב זמננו מוקדש לליבון סוגיות הקשורות ליום שאחרי עזיבתנו, משום שלנושא זה חשיבות עצומה ביותר". 

 

ענקית הביטוח האמריקנית AIG הודיעה אמש כי היא נחושה להגיע בקרוב לעסקה, שבמסגרתה תמכור שתיים מיחידות ביטוח החיים שלה ביפן ליריבתה הבריטית פרודנשל תמורת 4.8 מיליארד דולר – כך מסרו לסוכנות בלומברג מקורבים לחברות. 

 

הממשל האמריקאי מכר אתמול מניות בכורה של סיטי ב-2.2 מיליארד דולר, כדי לצמצם מעט מההפסדים של החילוץ הפיננסי הענק שהחל לפני שנתיים בעלות של 700 מיליארד דולר.

 

 קומברס שוב דוחה את פרסום הדו"חות הכספיים לשנים 2006-2009. היום (ד') דיווחה קומברס כי למרות שהעריכה כי תשלים את עריכת הדו"חות הכספיים עד סוף ספטמבר, היא תתקשה לפרסם את דו"חותיה המבוקרים במועד המתוכנן. 

 

קומברס אינה מפרסמת את דו"חותיה הכספיים מאז התפוצצה פרשת הבקדייטינג (תיארוך אופציות לאחור) כעת מעריכים בקומברס כי עריכת הדו"חות תסתיים בימים הקרובים ופרסום הדו"חות צפוי במהלך השבוע הבא. היום פורסם כי אורקל, יבמ, HP ואמדוקס מתעניינות ברכישת נכסיה של קומברס.

  

טבע דיווחה היום, כי הרגולטור האמריקאי רוצה יותר מידע על הגירסה שלה לתרופה המקורית של אמג'ן - Neupogen- טרם שתעניק לה אישור לשיווק. ענקית הגנריקה הישראלית ביקשה מה-FDA לאפשר לה לשווק של הגירסה הגנרית תחת השם Neutroval. מדובר בטיפול למחסור בתאי דם לבנים לחולי סרטן, (neutropenia).

 

נוברטיס תשלם קנס של 422 מיליון דול ליישוב תביעה אזרחית ופלילית לאחר שהואשמה במיתוג מטעה של תרופת ה-Trileptal ותרופות אחרות. בואינג דיווחה היום על דחיית המשלוח הראשון של מטוסי המטען מסוג 747-8 - הגדול ביותר מסוגו שנבנה אי פעם - עד 2011 לעומת הרבעון הרביעי של 2010 כדי לטפל בבעיות שהתגלו בטיסות הניסוי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים