רגע לפני פסח: סכסוך עבודה בארקיע

ההסתדרות הכריזה על סכסכוך באחת מחברות התעופה המשמעותיות שאמורות להטיס ישראלים רבים בחודש הקרוב • הסיבה: העובדה שכמעט 10% מכלל עובדי החברה עדיין נותרו בחל״ת מתחילת המלחמה • "אני מצר על כך שהנהלת החברה לנקוט בפעולה דורסנית וחד צדדית", אמר יו"ר ועד עובדי החברה

דייל ארקיע שר עם החסידים בדרכם לקישינב, אוקראינה// השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

בעוד כשבועיים וחצי, ישראלים רבים אמורים להמריא לחופשת הפסח שלהם מעבר לים. אחת מחברות התעופה המשמעותיות שאמורות להטיס ישראלים רבים ליעדים שונים בעולם היא ארקיע, וכעת ההסתדרות מכריזה על סכסוך עבודה בחברה.

מטוס ארקיע בשמי אילת, צילום: משה שי (ארכיון)

בהודעה מטעם ההסתדרות נמסר כי החל מ-18 באפריל, תהיה להם האפשרות לנקוט בצעדים ארגוניים. המשמעות היא שבמידה והנושא לא ייפתר עד אז, צעדים שכאלה עשויים להגיע עד למצב של השפעה מסוימת על פעילות החברה.

הסיבה לסכסוך העבודה היא העובדה שכארבעים עובדים עדיין נותרו בחל״ת מתקופת תחילת המלחמה. בארקיע ישנם קצת פחות מ-500 עובדים, כך שמדובר בכמעט 10% מכלל עובדי החברה.

"מאכזב לגלות כי אף על פי שעובדי ארקיע המסורים מוכיחים שוב ושוב כי הם הראשונים להיכנס מתחת לאלונקה במצבי משבר, גם ההנהלה החדשה בחברה מחליטה לנצל באופן ציני את המצב ולפעול באופן כוחני וחד צדדי תוך כפיית חל"ת על עובדים, כשהשוק בהתאוששות וההנהלה אף מגייסת עובדים חדשים", אמרה מנהלת חטיבת התעופה באיגוד עובדי החברה, עו"ד קרן קלפר. "תמוה כי במקום לגלות הוכרה לעובדים ואחריות למצבה הכלכלי של החברה ערב חג הפסח, ההנהלה בוחרת לנקוט בצעד דורסני שכזה, תוך התעלמות מוחלטת מנציגות העובדים שהתגייסה לטובת החברה מראשית המלחמה".

טיסה של ארקיע ביומו האחרון לפעילותו של שדה דב, צילום: צילום: יוסי זליגר

יו"ר ועד עובדי ארקיע, ניצן בן-ארי אמר: "אני מצר על כך שהנהלת החברה לנקוט בפעולה דורסנית וחד צדדית כלפי ציבור של עובדים מסורים שלא מוחזרים לעבודתם, ובפרט בזמן שהחברה במגמת התאוששות ובתהליכי קליטה וגיוס של עובדים ומנהלים בהסכמים אישיים. העובדים נרתמו לסייע לחברה לאורך חודשים וגילו הבנה כאשר החברה הייתה במצוקה בעקבות המלחמה שפרצה, אבל החברה היום לא במצב שהייתה נתונה בתחילת המלחמה ועל החברה להעריך את תרומת העובדים ולהחזיר מהחל"ת מיד את העובדים הנותרים. מועצת העובדים תעשה הכל כדי שהעובדים המסורים שלנו יחזרו מיד לעבודה".

מארקיע נמסר בתגובה: ״מהחברה נמסר כי היא אינה מנהלת את עינייניה מול נציגות העובדים באמצעות התקשורת. עם זאת החברה ציינה כי כידוע לכל אנו עדיין במלחמה, שוק התעופה עדיין לא חזר למופעו הרגיל, ולצערינו היקף הפעילות אינו מאפשר להחזיר את כל העובדים מחל״ת. אנו מצפים מנציגות העובדים להמשיך להיות שותפה נאמנה ולגלות הבנה לאחר שממילא רוב מוחלט של העובדים שהוצאו לחל״ת כבר שב לעבודה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר