שתף קטע נבחר

דירוג מדינות ארה"ב: כלכלת קליפורניה בשפל

כלכלת קליפורניה נמצאת במצב הגרוע מבין 15 המדינות הגדולות בארה"ב; ווירג'יניה וטקסס הן שתי המדינות היחידות שקיבלו דירוג כללי חיובי בדו"ח המדרג את המדינות לפי קריטריונים של כלכלה, מצב פיסקאלי, דיור ומסים

האנליסטית מרדית' ויטני צפויה לפרסם דו"ח לפיו מצבה הכלכלי של קליפורניה הוא הגרוע ביותר מבין 15 המדינות הגדולות בארה"ב, כך דווח במגזין פורצ'ן (Fortune Magazine).  

 

 

הדו"ח מדרג את המדינות לפי ארבעה קריטריונים: כלכלה, מצב פיסקאלי, דיור ומסים. המגזין דיווח אתמול כי וירג'יניה וטקסס הן שתי המדינות היחידות שקיבלו דירוג כללי חיובי. גורם רשמי בחברת הייעוץ של מרדית ויטני בניו יורק אישר כי אכן קיים דו"ח כזה.

  

החובות והגירעונות הגדולים עשויים להפוך את קליפורניה לקורבן הבא של משבר האשראי, אמרה ויטני, על פי מאמר שהתפרסם באתר של CNBC. "קווי הדימיון בין המדינות לבין הבנקים חזקים ביותר. למדינות היו הוצאות דרמטיות והן ממונפות באופן דרמטי", אמרה ויטני על פי CNBC. "החוב המוניציפלי הכפיל את עצמו מאז שנת 2000. ההוצאות גדלו בקצב מהיר בהרבה בהשוואה לרווחים".

  

ניו ג'רזי, אילינוי ואוהיו ממוקמות אחרי קליפורניה ברשימת המדינות שבהן המצב הכלכלי הוא הגרוע ביותר. ויטני אמרה כי הדו"ח מתבסס על שנתיים של מחקר שערכו גורמים בחברה שלה. החוקרים נתקלו בקשיים רבים בגלל המחסור בנתונים על ההוצאות והחובות של המדינות השונות.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מושל קליפורניה. ארנולד שוורצנגר
צילום: AFP
מומלצים