"התעשרות בלתי חוקית": נשיאת פרו חשודה בהחזקת שעוני יוקרה לא מוצהרים; כוחות פרצו לביתה

דינה בולוארטה ענדה על פי החשד קולקציה של 15 שעונים בשווי מאות אלפי דולרים, ביניהם שעוני רולקס יוקרתיים - ולא הכריזה עליהם • הפרקליטות פתחה בחקירה, שכן הצהרת נכסים ורכוש היא חובה לכל עובדי המדינה • כוחות מיוחדים פשטו בכוח על ביתה בזמן שהיא לא נמצאת במקום

כוחות מיוחדים מחוץ לביתה של נשיאת פרו, דינה בולוארטה, אמש. צילום: AP

ממשיכה להסתבך: כוחות מיוחדים פרצו הלילה (בין שישי לשבת) בכוח לביתה של נשיאת פרו דינה בולוארטה במסגרת חשדות להחזקה בניגוד לחוק של אוסף שעוני יוקרה. 

בולוארטה חשודה שענדה אוסף שלם של שעוני יוקרה עליהם לא הכריזה, כ-15 שעונים בסך הכל, בזמן שהייתה שרה לשילוב חברתי וסגנית נשיא, בתקופה שבין יולי 2021 לדצמבר 2022. ביניהם שעוני רולקס יוקרתיים, אחד משובץ יהלומים ומוערך ב-19,000 דולר ואחד אחר בשווי 18 קראט. התקשורת זיהתה את השעונים על פרק כף היד שלה בנאומים שונים, ומאז הם איתרו את כל תמונות הארכיון של נאומיה.

הפרקליטות פתחה בחקירת חשדות ל"התעשרות שלא כדין" והשמטת הצהרת נכסים, שכן הצהרת נכסים ורכוש היא חובה לכל עובדי המדינה. לפי המשטרה, כ-40 גורמים רשמיים היו מעורבים בפשיטה על מקום מגוריה, והיא לא הייתה בתוך הבית באותו הזמן. עורך דינה ציין שהיא נמצאת בארמון הממשלה, אך לא הייתה תנועה או אבטחה בארמון. מקום הימצאה אינו ידוע.

נשיאת פרו דינה בולוארטה, צילום: איי.אף.פי

כזכור, בינואר של השנה שעברה התובע הראשי של פרו הודיע על פתיחת חקירה נגד בולוארטה, וחברים בקבינט שלה, בגין רצח עם. במדינה התקיים דיכוי אלים של מחאות נרחבות שביקשו להדיח אותה, כשהיא מסרבת לעשות כן. והדבר הוביל למותם של 45 בני אדם ולפציעה של עשרות.

לא שהתה בבית בזמן הפשיטה. מקום הימצאה לא ידוע, צילום: AP

בדצמבר 2022 דינה בולוארטה הושבעה לתפקיד הנשיאה החדשה של פרו, לאחר שהקונגרס הדיח את הנשיא לשעבר פדרו קסטיו, שהתכוון לפזר אותו ולבצע הפיכה שלטונית במדינה. בולוארטה, היא האישה הראשונה הנשיאה בהיסטוריה של פרו והנשיאה השישית במדינה בפחות מחמש שנים. כהונתה צפויה להימשך עד יולי 2026.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר