"תהיו טובים - תהיו חממי": מסע אופנועים מרגש התקיים לזכר המפקד שהציל את קיבוץ נירים ב-7 באוקטובר

המסע נועד להנצחת מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אל"ם אסף חממי, שגופתו מוחזקת בשבי חמאס • מאות רוכבי אופנוע השתתפו בו וסיימו את נסיעתם בקיבוץ נירים, אותו הציל מפקד החטיבה • אביו אילן אמר: "כשקיבלתי את הבשורה קפאתי אני גם אח שכול, אמרתי למודיעים: 'עכשיו אני סוגר מעגל עם אבא שלי'"

מסע לזכרו של מפקד חטיבה דרומית בעזה שגופתו מוחזקת בידי חמאס, אל"ם אסף חממי // דובר צה"ל

"מניר לנירים": מסע אופנועים ענק נערך היום (שישי) לזכרו של אל"ם אסף חממי, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה שנפל בהגנה על קיבוץ נירים בגזרתו, וכעת גופתו מצויה בשבי חמאס. המסע החל מבית הספר ניר בקרית אונו והסתיים במקום בו נפל אל"ם חממי.

"תהיו טובים - תהיו חממי", מרוץ לזכר מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, צילום: דובר צה"ל

למסע האופנועים הייתה היענות רבה, השתתפו בו יותר מפי שניים מהיקף הנרשמים אליו. בסיומו, נערך טקס לזכרו של מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, בקיבוץ נירים. חברי קיבוץ שניצלו הודות לגבורתו של אל"ם חממי הגיעו אף הם, ומשפחתו נאמה והדותה לשמתתפי המסע.

אילן חממי - אביו של אל"ם אסף חממי, צילום: דובר צה"ל

אביו, אילן חממי, אמר: "אנחנו נמצאם כאן כולנו ביחד בסיומו של מסע רכוב מניר לנירים, שמסמל את אסף ואת המורשת שהוא הותיר לנו המשפחה. מסע של התנדבות לדברים הגדולים מאיתנו, שמחזקים את הערכים והמורשת. זהו מסע שיחרט עמוק בלב עם החותם שהותיר אסף ואני מתכוון לכל מילה".

דבריו של אביו של אסף חממי, אילן חממי, במסע לזכר בנו // דובר צה"ל

הוא הוסיף כי "זו רק ההתחלה. מסע של יצירת משמעות חדשה לחיים ולאלו שנתנו חייהם בהגנה על המולדת כדי שאנחנו נוכל לחיות בארץ המובטחת בהרמוניה חברתית". לדבריו, "הרבה דברים נאמרו על אסף, ואז כשקיבלנו את הבשורה - כל אחד קיבל אותה אחרת, אני ברמה האישית פשוט קפאתי. אני גם אח שכול, זה לא אותו דבר, רק אמרתי לאלו שבישרו לי את הבשורה שאני סוגר מעגל עם אבא שלי עכשיו אך, לא לכך אני מתכוון. אני מתכוון דווקא ליום שאחרי. היום שאחרי, כולל היום, רק לקום מהמיטה ולעסוק בעשייה, זה מצריך ממני המון כוחות אבל אני מקבל גם מכם כוח רב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר