אימו של אלמוג מאיר ג'אן שחטוף בעזה: "החיים שלנו נתקעו ב7 באוקטובר, חצי שנה עברה מאז שראיתי את בני"

משפחות החטופים קיימו מסיבת עיתונאים • ממטה המשפחות נמסר: זהו היום האחרון לחג פורים, המשפחות קוראות לכל מקבלי ההחלטות לקיים את מצוות פידיון השבויים"

אימו של אלמוג מאיר ג'אן שחטוף בעזה: "החיים שלנו נתקעו ב7 באוקטובר, חצי שנה עברה מאז שראיתי את בני"

משפחות החטופים מסרו הערב (שני) הצהרה לתקשורת. בין הדוברים: שלומי ברגר, אביה של החטופה אגם ברגר, אורית מאיר, אמו של החטוף אלמוג מאיר ג'אן; חיים אוטמזגין, מפקד היחידות המיוחדות בזק''א; דניאל וייס ומירי אלוני בביצוע מיוחד ומרגש. דניאל הוא בנם של שמוליק ז''ל, שנרצח ב-7 באוקטובר, ושל יהודית ז''ל שנחטפה ונרצחה בשבי ושגופתה הוחזרה ע''י צה''ל.

משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת מכיכר דיזינגוף, צילום: קוקו

חיים אומזגין: "אני חיים אוטמזגין מפקד היחידות המיוחדות של ארגון זק"א הייתי שם ב7 באוקטובר. הייתי במסיבה, הייתי בכבישים, במיגוניות ובפרדסים. פיקדתי על כוחות זק"א שטיפלו בנרצחים ראיתי בעיניים ונגעתי בידיים. הבטחתי לעצמי לא לנוח ולא לשתוק ולזעוק את קולם שנדם". 

"אני כאן להזכיר לעולם ביידיי מי מוחזקים החטופים", המשיך. "ריבונו של עולם, הם מחזיקים תינוק והעולם שותק. השבויים שלנו בסכנת נפשות אני קורא לכל מי שיכול - הצילו את החטופים. הם לא יכולים לצעוק, אבל אתם חייבים לשמוע את הבמה שלהם".

חיים אומזגין,

קובי בן עמי, אח של אוהד בן עמי שנחטף מקיבוץ בארי: "אנחנו נמצאים 171 יום בתוך התופת הזאת, פורים זה חג של ניסים, אני נכנס להודעות וואטסאפ לפני השבת הארורה כדי להיזכר בקול של אחי, אתם מדמיינים לכם דבר כזה? אני רוצה את אח שלי בבית, יולי הבת של אחי גם רוצה את אבא שלה בבית. אחרי 171 יום אני רוצה שלרגע אחד כעולם תדמיינו את התמונה שהם חוזרים הביתה, את החיבוק הראשון שלנו, איתם את המפגש שלנו איתם כמה כוח זה יתן לעם ישראל כמה סיפוק זה יביא לנו שכולם יהיו בבית".

משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת מכיכר דיזינגוף, צילום: קוקו

אורית מאיר, אימו של אלמוג מאיר ג'אן שנחטף ב7 באוקטובר מהנובה: "אלמוג הוא גבר צעיר ושמח ורגיש. כמה אני מתגעגעת אליו, לחיבוק שלו, לצחוק המשותף, לבדיחות שלנ,ו לקפה של הבוקר ולריבים הקטנים. בכל מחשבה הוא נוגע. תחשבו איך המשבר הגדול שפקד אותנו השפיע על כל המשפחה שלנו, החיים שלנו נתקעו ב7 באוקטובר. אינני עובדת במקום עבודתי, איבדתי הרבה ממשקלי אינני ישנה הגוף לא מתפק כפי שהיה כל יום זה כמו רולטה רוסית. בני יצא למסיבה של אהבה ושמחה וממנה לא חזר. חצי שנה עברה מאז ששמעתי וראיתי אותו". 

משפחות החטופים בהצהרה לתקשורת מכיכר דיזינגוף,

שלומי ברגר, אביה של אגם ברגר תצפיתנית שנחטפה לעזה: "ראיתם היום את התמונה בדיילי מייל, קיבלנו אותה יחסית לפני הרבה זמן וקיבלנו איתה הודעה מצאו DNA של הבת שלך בחדר הזה יחד עם עוד בנות. ואני מסתכל על זה ואומר לפה הביאו את הבת שלי אחרי שחטפו אותה בפיגמה מהמוצב אחרי שהייתה קשורה בידיים שעתיים ואני שואל עד מתי. 

"דיברו על המנהיגים שלנו אז אני אומר להם: תגלו מנהיגות בעת הזאת, זה אומר  להוציא את כולם, לשחרר אותם בלי לדבר איתנו על המחירים כי את ההשלכות כבר חווינו וגם את התוצאות. תמונת הניצחון של מדינת ישראל זה שכולם יהיו בבית". 

ממטה המשפחות נמסר: "134 חטופים נמקים בשבי חמאס כבר 171 ימים, מאז שמחת תורה בחג הסוכות. היום, זהו היום האחרון לחג פורים. המשפחות קוראות לכל מקבלי ההחלטות לקיים את מצוות פידיון השבויים!

"כשברחבי הארץ מתקיימות עדיין מסיבות פורים וכיכר דיזינגוף מלאה באנשים מחופשים, משפחות החטופים יקיימו הערב הצהרה מיוחדת לתקשורת מסוכה שתוקם בכיכר דיזינגוף תחת המסר 'אנחנו עדיין בשמחת תורה'".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר